וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פרוטוקולי ועדת טרכטנברג חסויים ל-15 שנה?

טל שלו

25.7.2012 / 11:00

התנועה לחופש המידע ביקשה לקבל לידיה את פרוטוקולי ועדת טרכטנברג לשינוי חברתי כלכלי אך לטענתה התברר כי מרבית הפרוטוקולים הועברו לארכיון המידע ולכן יישארו חסויים

מדוע מסרב משרד ראש הממשלה לפרסם את כל הפרוטוקולים של דיוני ועדת טרכטנברג? התנועה לחופש המידע פנתה בחודשים האחרונים למשרד ראש הממשלה בבקשה לקבל לידיה את כל הפרוטוקולים של דיוני הוועדה לשינוי חברתי כלכלי, שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הקים בשנה שעברה בעקבות מחאת מעמד הביניים. מתשובת המשרד לפנייה עלה, לטענת התנועה לחופש המידע, כי הפרוטוקולים היחידים שפתוחים לעיון הציבור הם של שמונה הישיבות שהתקיימו בדלתיים פתוחות והוגדרו מראש כדיוני "שיתוף הציבור". עם זאת, לדברי התנועה, הפרוטוקולים של עשרות מפגשים ודיונים סגורים שקיימה הוועדה הופקדו בארכיון המדינה. במשרד ראש הממשלה טענו לעומת זאת כי רובם המוחלט של הפרוטוקולים פתוחים וגלויים לציבור, למעט מספר דיונים מצומצם בלבד הסגור לציבור.

איציק שמולי יושב ראש התאחדות הסטודנטים בדיון בועדת טרכטנברג, ספטמבר 2011. עומר מירון
איזה מהדיונים הועברו לארכיון? ועדת טרכטנברג/עומר מירון

התנועה לחופש המידע, המפעילה קליניקה משפטית לסטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה, הגישה למשרד ראש הממשלה בקשה לעיון בפרוטוקולים של ועדת טרכטנברג, שקיימה דיון מקיף במשך כמה שבועות בשנה שעברה במגוון נושאים חברתיים-כלכליים, דוגמת חינוך, רווחה, דיור בריאות מיסוי ועוד והגישה את מסקנותיה בספטמבר 2011 לנתניהו. בתגובה לפנייה, טענו בתנועה, התברר כי משרד ראש הממשלה הפריד בין שמונה דיונים שהתקיימו "בשיתוף הציבור" ובהם השתתף נציג ציבור לבין עשרות דיונים סגורים שקיימו חברי הוועדה במקביל, ואת הפרוטוקולים של דיונים אלה העבירה לארכיון המדינה - שם מוטל על המידע חיסיון של 15 שנה כתוצאה מחוק הארכיונים.

"ההפרדה שיצר משרד ראש הממשלה לא ברורה לנו, ולא קיבלנו נימוק מספק ומהותי למה המידע, לא צריך להגיע לעיני הציבור", אמרה היום מנכ"לית התנועה לחופש המידע, עו"ד אלונה וינוגרד, לוואלה! חדשות. "דווקא המידע מהישיבות שבהן לא ישב נציג ציבור חשוב שיגיע לעיון ופיקוח הציבור, ולא ניתן לנו הסבר מהותי לאי הפרסום. אנחנו ממשיכים בדיאלוג עם משרד ראש הממשלה ומקווים שיהיה שינוי, אך במידה והם יתמידו בסירובם נגיש עתירה בנושא".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully