וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל ההצתות העצמיות: מצבו של עקיבא מפיעי נותר קשה

מפיעי, נכה צה"ל שהצית עצמו ביהוד, סובל מכוויות ב-80% מגופו. שעות לאחר מכן, איימה אישה להצית עצמה בתל אביב, לא הרחק מהמקום בו מחה משה סילמן, שהובא היום למנוחות

צילום: דניאל בוק, חדשות 24; עריכה: גדי וינסטוק

מוסיף להיות קשה מצבו של עקיבא מפיעי, נכה צה"ל כבן 50 שהצית עצמו אמש (ראשון) ביהוד, הוא סובל מכוויות דרגה ג' ב-80% מגופו ומאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר, כשהוא מורדם ומונשם. מפיעי, תושב המושב ברקת, ניסה לשים קץ לחייו בשל מצוקה כלכלית, היה מוכר לשירותי הרווחה וטופל על ידי עובדת רווחה.

גל ההצתות העצמיות נמשך אמש כאשר אישה בשנות ה-40 לחייה איימה להבעיר עצמה ברחוב סלמה בתל אביב, לאחר ששפכה על עצמה חומר דליק, נכנסה למכולת סמוכה וביקשה מצית. כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו אותה ומנעו ממנה לבצע את המעשה. לאחר שנעצרה נלקחה לתחקור, בסיומו יוחלט אם להפנותה להסתכלות פסיכיאטרית.

טרם הוברר האם המקרה האחרון בתל אביב בוצע גם הוא על רקע מעשהו של משה סילמן, כפי שפעל שעות קודם לכן מפיעי. גורם ביטחוני מסר כי מפיעי הוכר כנכה צה"ל בשל בעיות אורתופדיות מהן סבל. הוא הוסיף כי פרטיו המלאים של הנכה ועברו הרפואי נבדקים כעת. יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי בשנת 1997 עבר האדם שהצית את עצמו אירוע מוחי וניסה לתבוע נכות נוספת ממשרד הביטחון בטענה כי האירוע גרם להידרדרות במצבו. אך לאחר שתביעתו נדחתה משהתברר כי אין קשר בין האירוע לשירותו הצבאי, הוא הגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי והוכר על ידו.

נכה הצית עצמו בתחנת אוטובוס - מצבו קשה. דניאל בוק
היה מוכר לשירותי הרווחה. מפיעי לאחר שהצית עצמו ביהוד/דניאל בוק

משה סעדון, חובש "איחוד הצלה", הוסיף כי "כשהגעתי לזירה ראיתי את האדם שוכב ליד כסא גלגלים לאחר שהצית עצמו עם בנזין, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני לאחר שכוחות הכיבוי פעלו במקום וכיבו את האש שבערה בגופו, הרקע לאירוע אינו ברור, אך ייתכן כי עשה זאת על רקע כלכלי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מאות ליוו את משה סילמן בדרכו האחרונה

מוקדם יותר אתמול הובא למנוחות משה סילמן, פעיל המחאה החיפאי שהצית עצמו במהלך הפגנה בתל אביב ומת מפצעיו ביום שישי. ההלוויה נערכה בבית העלמין בחולון בהשתתפות מאות בני משפחה, חברים ופעילי מחאה מכל רחבי הארץ. צוות כיבוי אש שהה במקום, ככל הנראה מחשש שמישהו ינסה לחקות את מעשהו של סילמן ויצית עצמו בהלוויה.

הלוויתו של משה סילמן, אשר הצית את עצמו בתל אביב כאות למחאה החברתית, יולי 2012. שלומי גבאי
מאות ליוו את סילמן בדרכו האחרונה, מבני משפחה ועד לזרים שהעניקו לו כבוד אחרון/שלומי גבאי

במשך שבוע נאבקו על חייו של סילמן, בן 57, שסבל מכוויות בדרגה ג' ברוב חלקי גופו. סילמן העלה עצמו באש בפינות הרחובות אבן גבירול וקפלן בתל אביב. לאחר מכן פונה לבית החולים איכילוב, ומשם הועבר בהמשך למחלקת הכוויות בשיבא, בראשות ד"ר יוסי חאייק. שם שהה כשהוא מורדם ומונשם, וטופל בין היתר באמצעות נוזלים ומשככי כאבים, עד שנכנע לפצעיו.

עוד בנושא
נכה צה"ל כבן 50 הצית את עצמו ביהוד, מצבו קשה
מת מפצעיו משה סילמן, שהצית עצמו במהלך הפגנה
הנכה שהצית עצמו: "ראיתם את סילמן, זה מה שיהיה"

(עדכון ראשון: 22:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully