וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופות ההרוגים נחתו בארץ; "גל טרור מכוון ואכזרי"

טל שלו

20.7.2012 / 1:15

המטוס ובו גופותיהם של איציק קולנגי, אמיר מנשה, מאור הרוש, אליאור פרייס וכוכבה שריקי, שנהרגו בפיגוע בבורגס, נחת בנתב"ג. השר מיסז'ניקוב נאם בשם הממשלה בטקס

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

ארונות ההרוגים בפיגוע בבורגס הגיעו הערב (חמישי) במטוס חיל האוויר לנמל התעופה בן גוריון. ההרוגים הם איציק קולנגי בן 28 מפתח תקווה, אמיר מנשה בן 27 גם הוא מפתח תקווה, מאור הרוש בן 25 מעכו, אליאור פרייס בן 26 גם הוא מעכו וכוכבה שריקי בת 44 מראשון לציון.

בנמל התעופה התקיים טקס צבאי, בהשתתפות שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב. במסגרת הטקס הוקראו פרקי תהילים, נאמר קדיש על המתים והחזן הראשי לצה"ל קרא את תפילת אל מלא רחמים. בהמשך הועברו הגופות למכון לרפואה משפטית באבו כביר. לפני ההמראה מבולגריה, קיימו משלחת צה"ל והשגרירות בבולגריה טקס קצר שלאחריו הועלו הארונות למטוס ומשם הוטסו לישראל.

איציק קולנגי יובא מחר למנוחות בשעה 10:30 בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. חברו של קולנגי, אמיר מנשה, שנהרג בפיגוע גם כן, יובא למנוחות בבית העלמין סגולה ב-11:30. כוכבה שריקי תובא למנוחות בבית העלמין הישן בראשון לציון בשעה 12:30. מאור הרוש יובא למנוחות ביום שישי בשעה 12:00 בבית העלמין נחלת אשר שליד כפר מכר, ואליאור פרייס יובא למנוחות בשעה 15:00 באותו בית העלמין.

גופות ההרוגים מהפיגוע בבורגס הגיעו לנתב"ג, יולי 2012. טלי מאייר, טלי מאייר
"מי יכול היה לתאר לעצמו שברגע שינחתו על אדמתה של בולגריה תשיגם יד הטרור האכזרית?"/טלי מאייר , טלי מאייר

נציג הממשלה בטקס, שר התיירות סטס מיסז'ניקוב נשא נאום ואמר כי ישראל המומה וכאובה על מותם של אזרחים ישראלים שנסעו אל גו העדן שהפך באחת לגיהנום. "רק אתמול שלחתם את יקיריכם לטיול של קיץ, לחופש, והיום כולנו ניצבים כדי לקבלם בחשיכה בדממה, ביגון, בצער אינסופי". הוא המשיך ואמר כי "מי יכול היה לתאר לעצמו שברגע שינחתו על אדמתה של בולגריה תשיגם יד הטרור האכזרית והנוראה? מי יכול היה לתאר לעצמו שצעירים אלה, שכל חייהם היו לפניהם, לא נפרדו אתמול ממשפחתם רק לביקור חטוף אלא לחיים שלמים?".

השר ציין כי חטאם היחיד של ההרוגים הוא היותם ישראלים ויהודים. "העוולה, שליחי כוחות השחור, הרחיקו עד לים השחור כדי לפגוע בהם בכוונת מכוון", אמר, "לאחר שניסו פעמים רבות לפגוע ישירות בישראל ונואשו מכך, השקיעו אירן וחיזבאללה בחודשים האחרונים מאמצים יוצאי דופן לפגוע בכל מטרה ישראלית או יהודית ברחבי העולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
החזרת גופות ההרוגים מהפיגוע בבורגס בנתב"ג, 19 ביולי 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הגופות בנתב"ג/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

לדבריו, מדינת ישראל ושירותי הביטחון של מדינות נוספות בעולם השקיעו מאמצים לסכל שורה של ניסיונות לפיגועים קשים במוקדים רבים בעולם והבהיר כי מדובר בגל טרור "אכזרי, מכוון ומתוזמן" מטרתו האחת היא לפגוע בישראלים וביהודים. "אתמול הצליח הגל להתנפץ על חופו של הים השחור. הפעם, לאחר שנואש ארגון חיזבאללה לפגוע בישראל הוא הצליח לקטול שישה בני אדם".

מיסז'ניקוב הפנה אצבע מאשימה גם כלפי טהרן שלדבריו "הצליחה במשימה הבזויה אותה לקחה על עצמה כשפגעה באוטובוס ובו תיירים ישראלים בבולגריה". השר קרא לישראלים להמשיך לטייל בעולם חרף האיומים, "אסור לתת לטרור לשבש את אורחות חיינו ולעצור את שאיפותיו", ציין.

גופות הרוגי הפיגוע בבורגס הגיעו לנתב"ג, יולי 2012. טלי מאייר, טלי מאייר
עצב גדול בנתב"ג, הלילה/טלי מאייר , טלי מאייר

במקביל להגעת ארונות ההרוגים, הובאו לישראל גם שלושה פצועים קשה, שהועברו לבתי החולים שיבא בתל השומר, בלינסון בפתח תקווה ואיכילוב בתל אביב.

סגן קצין רפואה ראשי, אלוף-משנה דוד דגן, שעמד בראש המשלחת, סיפר על מצב הפצועים שהגיעו הערב. "הערכנו את מצבם כדי לקבוע אם הם יכולים לטוס לישראל. לאחר הערכת מצב העלנו אותם לאמבולנס והטסנו אותם לארץ. כרגע הם מפונים לבתי החולים, הם מורדמים ומונשמים ונותחו בסופיה", אמר. הוא ציין כי מצבם כרגע יציב, והם סובלים מפגיעות ראש, חזה, בטן וגפיים".

פיגוע בבורגס - כותרות אחרונות
הותרו לפרסום שמות חמשת ההרוגים בפיגוע בבורגס
סיפרה לאחיותיה על ההריון - ונהרגה באותו יום בפיגוע
נהרגו בבורגס: "אליאור הצטרף ברגע האחרון לחופשה"
דיווח: המחבל בבורגס - אזרח שוודי שנכלא בגואנטנמו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully