וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן פרס ישראל נהרג: "הכי אהו?ב באוניברסיטה"

15.7.2012 / 14:05

בתו וחבריו של פרופ' שלמה בנטין, חתן פרס ישראל לפסיכולוגיה, שנהרג ביום שישי בתאונת דרכים בארצות הברית כואבים וממתינים לבוא הארון ארצה. "קשה לדבר עליו בלשון עבר"

בתו של חתן פרס ישראל לפסיכולוגיה, פרופ' שלמה בנטין בן ה-65 ממבשרת ציון, שנהרג ביום שישי בתאונת דרכים בארצות הברית בעת רכב על אופניו, מתקשה לעכל את החדשות המרות. בנטין שהה בקליפורניה במסגרת מחקר משותף באוניברסיטת ברקלי, אותו היה אמור לסיים בחודש וחצי הקרובים ולשוב לארץ.

"התקשרתי מיד לאמא שנמצאת שם לבד, מבולבלת מאוד. החבר הכי טוב שלה הלך", סיפרה בתו, עינת, לוואלה! חדשות. "ניסיתי לחבק אותה כמה שאפשר מפה. היום כבר כולם שמעו ויודעים על שקרה, אז זורמים לבית בישראל הרבה חברים ויש שיחות טלפון רבות. כל שיחה מתחילה עם דמעות אבל החברים מאוד עוזרים". עינת סיפרה כי אביה היה המרצה הכי אהוב באוניברסיטה, ופעם בשנה הוא היה עושה עם הסטודנטים "על האש". "היה לו קשר מאוד קרוב עם כולם. ישנם סטודנטים שנשארו בקשר מאוד חזק עם המשפחה. אני גדלתי עם הסטודנטים האלה".

עינת סיפרה על התחושה של לגדול עם אבא שהוא מדען פורץ דרך, מהחשובים בעולם בתחומו. "בצעירותי זה לא היה משהו שחשבתי עליו. מבחינתי הוא היה אבא וזהו. ככל שבגרתי התחלתי להבין יותר והוא גם נהג לשתף אותנו בכל המחקרים והתגלויות, הוא מאוד אהב לספר ואנו מאוד אהבנו לשמוע". עינת הוסיפה כי נהגה להתייעץ איתו בכל דבר גדול ושחוב בחייה. "אבא היה אידיאליסט, איש מאוד ערכי עם לב מאוד טוב. לא ידע להגיד לא גם אם זה היה בא על חשבון שעות השינו של וחייו האישיים". היא סיפרה כי בעוד חודש וחצי היו אמור פרופ' בנטין ואשתו לשוב ארצה ולרכוש בית באזור השרון. לעינת שני אחים נוספים.

שלמה בנטין, חתן פרס ישראל שנהרג בתאונת דרכים בברקלי קליפורניה, יולי 2012. Creative Commons
פרופ' שלמה בנטין/Creative Commons

מכרים של המשפחה הוסיפו: "דיברנו איתו יום לפני התאונה. זה אובדן עצום. מדובר באיש נחמד בצורה בלתי רגילה, אדיב. קשה לנו עדיין לדבר עליו בלשון עבר. הוא רכב על אופניים בצורה זהירה, חבש קסדה ונפגע ממשאית זבל שאפילו לא שמה לב שפגעה בו. פגיעה כה חמורה עד שהקסדה נופצה לרסיסים ולא ניתן היה להצילו. לעיתים דומה שלא ניתן לברוח מהגורל".

גם פרופ' ליאון דאואל מהאוניברסיטה העברית, שעשה דוקטורט אצל פרופ' בנטין, היה ידיד קרוב שלו. "מי שהיה סטודנט של שלמה נכנס למשפחה. הייתה לו יממה יותר ארוכה משל כולנו, ולמרות זאת הוא הצליח גם להיות אחד שעובד מסביב לשעון וגם להיות אבא וסבא למופת. אני חושב שהדבר שהכי חשוב להגיד עליו זה שהייתה לו נאמנות אין סופית לחבריו וגם לתלמידיו". דאואל שוחח עם בנטין בפעם האחרונה מספר שעות לפני התאונה. "דיברנו על עניינים מקצועיים. היו לו תוכניות אישיות ומדעיות בלי סוף. בתחושתו הוא היה בן 30".

פרופ' בנטין היה מדען ישראלי בעל שם עולמי אשר העמיד דורות של מדענים המחזיקים בעמדות בכירות באקדמיה בארץ ובחו"ל. הוא עלה ארצה מרומניה, ובמסגרת שירות הקבע בצבא הקים את פלוגת הסיור של חטיבה 14 בחיל השריון והשתחרר בדרגת סרן. לאחר השירות הצבאי, המשיך ללימודי הפסיכולוגיה ובתחילת שנות השמונים קיבל את תואר הדוקטורט שלו באוניברסיטה העברית.

חתן פרס ישראל ב-2012 נדרס למוות בקליפורניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully