וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגין שהצית עצמו בסכנת חיים: "מקווים שישרוד"

15.7.2012 / 10:12

משה סילמן מאושפז במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא סובל מכוויות ב-90% משטח גופו. נתניהו: "טרגדיה אישית גדולה, ביקשתי משר הרווחה ושר השיכון לבדוק את העניין"

צילום: דניאל בוק, ערן גילווארג, קובי אליהו, שלומי גבאי עריכה: טל רזניק

מצבו של משה סילמן, שהצית את עצמו אמש במהלך ההפגנה של המחאה החברתית בתל אביב, מוסיף הבוקר (ראשון) להיות קשה. פרופ' יוסי חאייק, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית ומנהל היחידה לטיפול נמרץ כוויות במרכז הרפואי שיבא, עדכן כי עדיין קיימת סכנה לחייו. "הוא סובל מכוויות ב-90% משטח גופו. בשלב זה הוא מטופל בהחייאת נוזלים כשהוא מורדם ומונשם, והוא יישאר מורדם ומונשם לתקופה ארוכה, זאת בהנחה שישרוד", אמר פרופ' חאייק.

"הוא בטיפול נמרץ כללי מאחר וביחידת הכוויות כרגע אין מקום. כרגע יש מספר מונשמים ביחידה, ואין מקום פיזי לשים חולה מונשם נוסף שצריך טיפול כל כך מורכב", הוסיף. "זה לא מצב חדש, משרד הבריאות יודע, ואנחנו עושים מה שאפשר בתנאים הנוכחיים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר בישיבת שרי הליכוד למקרה. "מדובר בטרגדיה אישית גדולה. אני מאחל למשה רפואה שלמה. ביקשתי משר הרווחה ושר השיכון לבדוק את העניין", ציין ראש הממשלה.

סילמן העלה את עצמו באש בהפגנה אמש, והותיר מכתב בו פירט מדוע ביצע את המעשה. רמזים למה שהוביל את האיש לבצע את מעשה הייאוש הקיצוני הזה ניתן למצוא אולי בתביעה שהגיש לפני ארבע שנים נגד המוסד לביטוח לאומי. בתביעה, בגובה שמונה מיליון שקלים, טען המפגין כי ביטוח לאומי עיקל לו לפני שנת 2002 ציוד עבודה, שהוביל לקריסת העסק שלו. זאת, בשל חוב בגובה של 15 אלף שקלים.

מהחלטת בית המשפט עולה כי המפגין טען שבעקבות תפיסת משאית שהייתה בבעלותו, הוא הפסיד רווחים רבים, המוניטין שלו נפגע ונושיו פתחו נגדו תיקי הוצאה לפועל. בביטוח הלאומי דחו את הטענות נגדם, ואף הציגו חוות דעת פסיכיאטרית, שקבעה כי היעדר יכולת ניהול ובעיות נוספות גרמו לכך שלא היה מסוגל לנהל את העסק ולעמוד בהתחייבויותיו. "כך החלה שקיעה, הוא חדל לתפקד, נכנס לחובות", נכתב בהחלטה.

מפגין הצית עצמו בהפגנת המחאה החברתית בתל אביב. בן קלמר
מאושפז בבית החולים שיבא. האירוע אמש/בן קלמר

חלי, אחייניתו של סילמן, סיפרה הבוקר לגלי צה"ל כי דודה? סיפר ביום שישי לחבריו שהוא מתכוון להצית את עצמו בהפגנה בחיפה. החברים תכננו לשמור עליו בחיפה, ולכן לדבריה נסע להפגנה בתל אביב, שם עשה את המעשה הנואש. "לא היה לו כסף למזון, הוא גר אצל חבר שנתן לו את הדירה ללא תשלום, והוא אוטוטו היה צריך לפנות את הדירה", סיפרה האחיינית על המצוקה של הדוד.

גם חבריו סיפרו כי הוא נקלע למצוקה כלכלית לאחר שעסק שהיה בבעלותו התמוטט והוא ירד מנכסיו. כתוצאה מכך, איבד סילמן את קורת גגו, לא זכה לסיוע מהמדינה, והגיע למצב של ייאוש ממנו לא הצליח לצאת. רפי קמחי, אחד הפעילים, אמר לוואלה! חדשות כי סילמן הצטרף למחאה החברתית במאהל שהוקם במרכז הכרמל, ומאז הוא היה שותף פעיל בכל הפעילויות של החזית החיפאית. "ידענו שהוא שרוי במצוקה כלכלית קשה וגם סבל ממצוקת דיור. ניסינו ללוות ככל הניתן את המקרה האישי שלו. הוא ניסה לקבל הכרה ממשרד השיכון כזכאי לדיור ציבורי, אך הוא לא זכה לסיוע שכזה", סיפר קמחי.

לדבריו, האיש חי באחרונה בדירת חדר בשכונת הדר הכרמל בחיפה, והוא ידע שמועד הפינוי מתקרב. "כנראה שהמצוקה האישית והתפקיד שהוא ראה עצמו נושא כמי ששותף למחאה החברתית הגיעו לכדי מיצוי ולנקודת אל חזור, ולכן אני משער שזו הסיבה למעשה הקשה שהוא עשה", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גבר הצית את עצמו במהלך הפגנה לצדק חברתי –זירת האירוע. דרור עינב
זירת ההצתה, הבוקר/דרור עינב

חן קרסניצקי, פעילה בחזית החיפאית, אמרה אף היא כי סילמן ישב הרבה עם אנשי החזית החיפאית בכל הישיבות שהם קיימו. "הוא אמר לנו שעד שמשהו יזוז פה הוא כבר לא יהיה. הוא היה בן אדם חולה. במשך למעלה משנה הוא הידפק על הדלתות השונות כדי לקבל דיור ציבורי ולא קיבל. פשוט סגרו לו את הדלת. הוא כל פעם ניסה לשווא עד שהתייאש", סיפרה קרסניצקי. "המצב שלו היה קשה. הוא התגורר אצל חבר ובזמן הזה ניסה לשווא דיור ציבורי. הוא היה רעב וחסר קורת גג. המעשה שלו הוא מעשה של אדם מיואש שפשוט לא מאמין יותר באף מערכת".

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

עדכון ראשון - 9:44

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com
לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עוד בנושא
מפגין הצית עצמו בצעדת המחאה החברתית בתל אביב
הדרך לייאוש: סיפורו של המפגין שהצית עצמו
עשרות אלפים הפגינו בתל אביב: "פחות זעם, יותר מהפכה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully