וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בדיוק מדבר כזה חששנו, שלא נדע עוד קורבנות כאלה"

אנשים שהבחינו במפגין הבוער שפכו עליו מים וניסו לכבות את האש. לאחר המקרה הוא נשאר בהכרה וסיפר לסובבים אותו כי נטל כדורים והתכוון להתאבד. אזהרה: התמונות קשות לצפייה

צילום: קובי אליהו, אבי כהן, משטרת ישראל; עריכה: טל רזניק

"באתי לראות מה קורה וראיתי בן אדם נשרף לי מול הפרצוף" – כך סיפר עד ראייה לוואלה! חדשות מספר דקות לאחר שמפגין הצית עצמו בעיצומה של המחאה החברתית סמוך לבית העיתונאים בפינת הרחובות אבן גבירול-קפלן בתל אביב. דקות לאחר המקרה, כשעוד היה בהכרה, סיפר המפגין בסביבתו כי נטל כדורים והתכוון להתאבד.

גם יוסי, תושב העיר, סיפר כי עמד ליד המפגין בעת המעשה. "פתאום ראיתי לידי בן אדם בוער. רצתי אליו עם עוד כמה אנשים. הם זרקו אותו על הרצפה, גלגלו אותו ושפכו עליו מים. אני מצאתי חתיכת בד ושמתי עליו באזור הירכיים". יוסי הוסיף כי "הוא בער במספר מקומות בגוף לפחות במשך דקה. הלהבה הגדולה שנראתה למרחקים זה בעצם הוא שבער. הוא הפסיק לבעור רק כשהגיעו אנשים מטף כיבוי".

מפגין הצית עצמו בצעדת המחאה החברתית בתל אביב

מפגין הצית את עצמו בהפגנת המחאה החברתי, מצבו קשה. קובי אליהו
"פתאום ראיתי לידי בן אדם בוער"/קובי אליהו

סתיו שפיר, ממארגנות המחאה, אמרה כי "זו הייתה מצוקה מאוד ברורה גם עבורנו וגם עבור הממשלה. למצב הקיים ולמדיניות יש קורבנות. זה קורבן אחד שיצא החוצה, השאר הם בלתי נראים. מאוד חששתי בדיוק מדבר כזה. זה היה נורא. אני מאחלת החלמה מהירה ושלא נראה עוד קורבנות כאלה".

דפני ליף, שגם הגיעה לבית החולים איכילוב שם מאושפז המפגין, אמרה כי "התחלנו את הערב עם תקווה ואחדות, עם ציון שנה לאוהל הראשון, וסיימנו אותו בוכים על אדם שהגיע למצב בו הוא מרגיש שלחייו אין כל ערך. בושה לממשלת ישראל. אנחנו מתפללים לשלומו ומאחלים לו החלמה מלאה, ליבנו אתו". ליף הוסיפה כי "אין ספק כי מדובר במעשה קיצוני של אדם שהגיע לקצה הייאוש, אדם שנשבר אל מול אכזריות המערכת.איננו תומכים במעשים כאלה, זהו לא הפתרון, אולם לצערנו יש עוד רבים שקורסים תחת העול ועלולים גם הם להגיע למצב של ייאוש קיצוני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שהותיר אחריו המפגין שהצית עצמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליף הוסיפה כי "חוסר הביטחון הכלכלי מחד והקריסה של שירותי הרווחה מאידך, מביאים אנשים לחרדה מפני המחר, מפני ההידרדרות לרחוב, לעוני ולרעב. זוהי אחריותה של ממשלת ישראל שאיננה דואגת לאזרחיה. אנו קוראים לממשלה לקחת אחריות ולוודא שטרגדיות כאלו לא יקרו עוד בישראל".

פעילה נוספת, דנה ממן, סיפרה כי "אני חושבת שזה מאוד עצוב שאדם צריך להצית את עצמו כדי לקבל התייחסות ממוסדות המדינה. העובדה שאנשים לא יכולים לשרוד פה מקוממת והיא מלכתחילה הסיבה שיצאנו לרחובות. אנחנו מזועזעים לחלוטין ומצומררים מהמקרה שקרה פה הערב. נקווה שהרשויות ייקחו את זה לתשומת ליבן סוף סוף, והממשלה תתעורר". ממן הוסיפה כי היא מקווה שמקרים כאלה לא יחזרו.

שריפה פרצה במהלך המחאה החברתית ברחוב קפלן בתל אביב. אבי כהן
שריפה פרצה במהלך המחאה החברתית ברחוב קפלן בתל אביב/אבי כהן

זכי הלר, דובר מד"א, אמר כי "צוות טיפול נמרץ שהיה במשימה של אבטחה רפואית בהפגנה הוזעק לרחוב קפלן סמוך לאבן גבירול לאירוע שבו אדם עולה באש. הפרמדיקים מצאו גבר כבן 40 מוקף במספר אנשים שכבר הספיקו לכבות אותו. הוא שכב במרכז הכביש בהכרה מלאה כשהוא מחייך ומתקשר עם סביבת, כש-80% מגופו מכוסה בכוויות. העניקו לו טיפול רפואי ראשוני במקום ופינו אותו במצב קשה לבית החולים איכילוב בעיר, שם הוא הורדם וכעת הוא מונשם".

פרופ' יוסי יונה, ממנהיגי המחאה וחבר בוועדת ספיבק-יונה המייעצת למחאה אמר כי "המקרה הזה יכול לסמן את בועזיזי (שהצית עצמו בתוניס, מ.ש) של המחאה בישראל, שיהווה מקרה מכונן. שנה למחאה והמדינה אינה באה לקראת הציבור. מישהו הסיק מסקנה לא נכונה. זה שמישהו מנסה לשים קץ לחייו זה מקרה נוראי ומזעזע".

מפגין הצית עצמו בהפגנת המחאה בתל אביב. יותם רונן
המפגין שהצית עצמו/יותם רונן
מפגין הצית עצמו בהפגנת המחאה בתל אביב. יותם רונן
המפגין שהצית עצמו/יותם רונן
מפגין הצית עצמו בהפגנת המחאה החברתית בתל אביב. בן קלמר
רגעי ההצתה/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully