וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפות ביפן: 20 נהרגו, 250 אלף מפונים מבתיהם

גשמי זעף פקדו את האי הדרומי קיושו, ומאז יום חמישי נמדדו בו גשמים בכמות הנמדדת בדרך כלל בחודש שלם. 75 בתים נחרבו ושכונות שלומות הוצפו בבוץ. לא ברור מתי יחלוף הגשם

ממשלת יפן הורתה לכ-250 אלף בני אדם להתפנות מבתיהם בשל גשמים עזים ושיטפונות הפוקדים זה שלושה ימים את דרום-מזרח המדינה. מניין הנספים בשיטפונות עומד על עשרים בני אדם. 75 בתים נהרסו לחלוטין ועוד 750 הוצפו. בכמה מקומות דווח על שכונות שלמות שהוצפו במים.

אזור ההצפות (השתמשו בחצים כדי לנווט)

ההוראה ניתנה לפנות בוקר (שבת) בקיושו, האי הדרומי של יפן, בשל אזהרה מיידית שפרסם המרכז המטאורולוגי של יפן. באזהרה נאמר כי יש חשש מיידי למפולות בוץ וגשמי זעף נוספים במרכז האי, שבו כבר נמדדו בחלקים מסוימים של יותר מ-75 מילימטרים של גשם ב-72 השעות האחרונות, כמות המקבילה לזו של חודש שלם.

דו"ח החקירה ביפן: ניתן היה למנוע את אסון הצונאמי

הצפות בעיר קוממוטו באי קיושו בדרום יפן, 12 ביולי 2012. רויטרס
מנסים לנווט בעיר קוממוטו המוצפת, באי הדרומי קיושו/רויטרס

בטלוויזיה היפנית שודרו סרטונים שהציגו מפולות בוץ ושברי בתים שנשטפו במים העכורים. פקידים בכירים בטוקיו הגדירו את התופעה כאסון של ממש, שהתפתח בעוצמה פתאומית ובלתי צפויה. כוחות צבא ומשטרה הוזעקו לאי כדי לסייע בפינוי התושבים, והם מסתייעים במסוקים ובמטוסים של חיל האוויר.

צפו בכתבת רשת RT המציגה את השטפונות

למפונים ניתנה הוראה להגיע לבתי ספר ציבוריים ולמקלטים ציבוריים שהוכשרו ללינה. לעוד עשרות אלפים תושבים באי ניתנה הודעה טלפונים כי יהיה עליהם להתכונן לפינוי בהמשך, וכי מומלץ שיעזבו כבר כעת. ביממה האחרונה הייתה הפוגה של כמה שעות בגשם, שהתחדש לפנות בוקר. לפי שעה אין צפי מתי יחלוף מזג האוויר הסוער.

הכפר מינמיאסו באי קיושו ביפן, שנפגע על ידי מפולות בוץ. 12 ביולי 2012. רויטרס
מפולות שהחריבו בתים בעיר מינמיאסו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully