וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל: "יש משבר, קוראים להתגייסות הציבור"

בחברת החשמל נערכים לגל החום הצפוי בשבוע הקרוב, ומבקשים מהציבור לשתף פעולה עם המאמצים לצמצם את הביקוש. "אם שיתוף הפעולה יימשך, נעבור את הקיץ הזה עם נזקים קטנים"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל)

בימים האחרונים, פוקד את אזורנו גל חום כבד, אשר צפוי רק להחמיר בשבוע הקרוב, ולהגיע לשיא ביום ראשון. בחברת החשמל מודים כי לא בטוח שתוכל לעמוד בביקוש בימים הקרובים, וקוראים להירתמות הציבור בהתמודדות עם המשבר. "בשבוע הקרוב, עומס החום יהיה הגבוה ביותר מאז תחילת הקיץ. במצב הזה הביקושים יעלו", הסביר הבוקר (חמישי) יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, יפתח רון-טל, במסיבת עיתונאים. "הולך להיות קשה. נדרש שיתוף הפעולה שלכם, וביחד, לא נרגיש כמעט בנזקים".

רון-טל ציין כי חברת החשמל היא חברה למודת אתגרים, אבל הקיץ מדובר באחד האתגרים המורכבים ביותר. "הפעם האחרונה שהיה משבר שבו היו הפסקות חשמל במדינה היה ב-2006. אם ננהג בתבונה לא נגיע למצב הזה, אבל הפוטנציאל קיים". לדבריו, שיתוף הפעולה עם הציבור בנושא נכון לעכשיו הוא טוב. "יש היענות מהציבור לתכניות השונות, אך אפשר לקדם אותן עוד. אם שיתוף פעולה זה יימשך ויגבר, לא רק עם הצרכנים הגדולים אלא גם עם משקי הבית, אנחנו נצליח לעבור את הקיץ הזה עם נזקים קטנים".

מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, הוסיף כי חברת החשמל ניצבת בפני אחד האתגרים הגדולים והמשמעותיים בתולדותיה, והסביר על היערכות החברה לקיץ הקרוב. "החברה נערכת בחודשים האחרונים לאפשרות של מחסור. הקמנו צוותי עבודה משותפים במגוון תחומים, ערכנו תרגילים, שילבנו כוחות, ביצענו פעולות משמעותיות בהכנת החברה לקיץ הנוכחי. צפי הביקושים עשוי להגיע ל-11,500 מגה-וואט, והרזרבה עלולה להיות נמוכה מדי ועם זה עלינו להתמודד". עם זאת, הוא ציין כי בגלל הפרסום לקראת המשבר אתמול, הצריכה קטנה ב-200-300 מגה-וואט. "זו הצלחה מבחינתנו. זה אומר שאפשר לחסוך חשמל ברמה יומית".

לנדאו: "משק האנרגיה נמצא במשבר עמוק"

שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, דיבר אף הוא במסיבת העיתונאים, והסביר כי ישראל מסוגלת לייצר חשמל בערך בהיקף שאזרחי ישראל צורכים, ולכן בכל תקלה, או במצב של עומס חום, אין מספיק לכולם. "משק האנרגיה נמצא היום במשבר עמוק, ועם הפסקת אספקת הגז ממצרים הקושי גדל עוד יותר", הוסיף השר. "היום המטרה היא לבקש את גיוסו של הציבור בהתמודדות עם משבר החשמל בקיץ הזה", הסביר.

על פי לנדאו, הוקם צוות, ובו שותפים נציגים מכל משרדי הממשלה הנוגעים בנושא החשמל, אשר עוסק בהגברת כושר הייצור, ובהפחתת הביקוש של צרכני החשמל, בין היתר באמצעות יצירת תמריצים לחיסכון בחשמל, וקמפיינים לחיסכון בחשמל. "אנחנו נמצאים בעיצומו של קמפיין פרסום הנקרא 'למה בצהריים', במטרה לחדד את רגישות הציבור לחסוך ולא להשתמש במכשירים זוללי אנרגיה בצהריים", ציין השר לנדאו. "אנחנו נמצאים כאן היום כדי לשתף את הציבור לקראת מה שיתרחש, ולהביא לידיעתו את האפשרות של הפסקות חשמל יזומות כבר בימים הקרובים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתמול נוצלו לא-פחות מ-96% מיכולת ייצור החשמל של החברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחברת החשמל נמסר כי נכון לנתוני החברה, אתמול נוצלו לא-פחות מ-96% מיכולת ייצור החשמל של החברה שעומדת על 10,900 מגה-וואט. על מנת שלא להגיע לתקרת ייצור החשמל, המסתמך גם על יצרנים פרטיים (800 מגה-וואט), מבקשים בחברת החשמל מהציבור לנקוט מספר צעדים: להימנע משימוש במכשירים "זוללי חשמל" כגון מכונות כביסה, מדיחי כלים, תנורי אפייה ועוד, בין השעות 12:00 ל-17:00. עוד ממליצים בחברה לכוון את המזגנים לטמפרטורה של 25 מעלות. כמו כן, בחברת החשמל ממליצים לחולים המשתמשים בציוד רפואי חשמלי (מכשירי דיאליזה, מחוללי חמצן וכדומה) לוודא כי למכשור יש גיבוי של סוללות חירום.

מהשירות המטאורולוגי נמסר כי אתמול הורגשו 32 מעלות בירושלים, ובתל אביב שרר חום של 31 מעלות עם 65% לחות, זאת בעקבות היחלשות זרימת האוויר מהים, מה שיגרום ל"כליאה" של הלחות בשכבה דקה מעל מישור החוף. החזאי אסף רייצפלד מסר כי היום תחול התחממות קלה שתימשך מחר, כששיא גל החום צפוי בימים שבת וראשון. ברמת הגולן ישררו 36 מעלות עם 35% לחות, בכנרת ובאזור בית שאן יורגשו 40 מעלות חום, בים המלח יגיע החום ל-43 מעלות עם לחות נמוכה (20%) ובאילת יורגשו 42 מעלות חום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully