וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להצתה: דירת אזרחים זרים בירושלים עלתה באש

12.7.2012 / 6:44

בני זוג אריתראים נפצעו בינוני, לאחר שדלת הכניסה לדירתם הוצתה. המשטרה בודקת קשר להצתה קודמת של דירת זרים. קרוב משפחה של בני הזוג: "מקווה שימצאו את מי שעשה את זה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

בני זוג, אזרחי אריתראה בשנות ה-30 לחייהם, נפצעו לפנות בוקר (חמישי), שניהם באורח בינוני, בדליקה שפרצה בדירה ברחוב ביבאס בירושלים. הגבר סובל מכוויות דרגה ג' בגפיים, והאישה, הנמצאת בהריון מתקדם, נפצעה באורח קל יותר, גם כן בגפיים.

מעט לאחר השעה 3:00, התקבלה הודעה במוקד הכיבוי על דליקה שפרצה בדירה, סמוך לרחוב אגריפס. למקום הגיעו שני צוותי כיבוי ומנוף שזיהו את מוקד הבעירה בכניסה למבנה. שני הפצועים הועברו לקבלת טיפול בבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

שריפה בדירת אזרחים זרים בירושלים, 12 ביולי 2012. אסף אברס כבאות והצלה ירושלים, חטיבת דובר המשטרה
דלת הדירה שהוצתה, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה, אסף אברס כבאות והצלה ירושלים

המשטרה פתחה בחקירת האירוע והקימה צוות מיוחד ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים. מהחקירה עולה כי מדובר בהצתה מכוונת. ככל הנראה, אלמונים הציתו את דלת הכניסה של הדירה, אשר מהווה את פתח היציאה היחיד בדירה הקטנה. החקירה העלתה כי הגבר ככל הנראה ניסה לפלס דרכו החוצה דרך הלהבות, ללא הצלחה, ועוברי אורח הם שסייעו לבני הזוג לצאת מהדירה והזעיקו את כוחות הכיבוי. השוטרים החלו לגבות עדויות מהשכנים ולאסוף ממצאים מהזירה, ובודקים אם יש קשר בין מקרה זה להצתה נוספת של דירת אריתראים בבירה בחודש שעבר.

בית החולים: מצבם יציב

חובש איחוד הצלה שהיה במקום סיפר: "הגעתי בתוך דקות למקום. מצאתי שני עובדים זרים בשנות ה-30 לחייהם, שישראלים שהיו לידם סיפרו שהם הוציאו אותם מתוך דירה בוערת וכיבו את השריפה, שהייתה ממוקדת. הגג עדיין בער. הגבר היה עם כוויות בדרגה ג' בשתי הידיים והרגליים. אישה נוספת, בהריון, נפגעה בכוויות קלות יותר בגפיים. הכיבוי הגיע לאחר כמה דקות, ביצע סריקה מלאה של השטח, ביצע סריקה נוספת לוודא שאין עוד נפגעים וסיים את כיבוי השרפה".

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי מצבם של השניים מוגדר בינוני ויציב. הגבר סובל מכוויות בגפיים התחתונות, העליונות ובחזה. האישה, שמצבה טוב יותר, נמצאת בשלבי הריון מתקדמים ושוהה בחדר הלידה להשגחה עם מוניטור.

אריתראי נפצע קשה ונוסף קל בדליקה שפרצה בדירה ברחוב ביבאס בירושלים, יולי 2012. אסף אברס כבאות והצלה ירושלים, חטיבת דובר המשטרה
זירת האירוע, הלילה/חטיבת דובר המשטרה, אסף אברס כבאות והצלה ירושלים

קרוב משפחה של בני הזוג, איסבו טוטובו, סיפר לוואלה! חדשות: "התקשרו אליי בלילה ואמרו לי שהם נשרפו. לא ידעתי כל כך מה קןרה, והגעתי לבית חולים. זה מפחיד מה שקרה ואני מקווה שיטפלו בהם וימצאו את מי שעשה את זה".

אריתראי נפצע קשה ונוסף קל בדליקה שפרצה בדירה ברחוב ביבאס בירושלים, יולי 2012. אסף אברס כבאות והצלה ירושלים, חטיבת דובר המשטרה
צוות חקירה מיוחד הוקם ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים/חטיבת דובר המשטרה, אסף אברס כבאות והצלה ירושלים

בתחילת חודש יוני, הציתו שני אלמונים דירה של אזרחים אריתראים בשעות הלילה ברחוב יפו בירושלים. ארבעה מהם נפגעו קל באירוע, ונזק נגרם לדלת הכניסה. מפקד המחוז, ניצב ניסו שחם, הקים צוות חקירה מיוחד ביחידה המרכזית כדי לעצור את המבצעים. "לא ניתן להעביר את ההתנכלויות ממקומות אחרים לירושלים", אמרו במשטרה. "במשטרת ירושלים רואים בחומרה רבה את המקרה, ואנו נדע להפעיל את כל המשאבים העומדים לרשותינו כדי ללכוד את המציתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully