וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסקות בדרך: אתמול נוצלו 96% מיכולת תפוקת החשמל

12.7.2012 / 6:00

גל החום הפוקד את האזור יגיע לשיאו בשבת, ובחברת החשמל מזהירים מפני הפסקות חשמל יזומות כדי לעמוד בביקוש. "לא לקחת סיכונים של התייבשות ומכות חום"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ')

גל החום הכבד הפוקד את אזורנו בימים האחרונים מותח את חברת החשמל לקצה גבול היכולת שלה, והמגמה לא צפויה להשתנות בימים הקרובים עם החרפת החום. טמפרטורות גבוהות המגרדות את ה-40 מעלות באזורים רבים בארץ ואחוזי לחות גבוהים הורגשו אתמול בעיקר בעמקים ובמישור החוף, ומחברת החשמל נמסר כי נכון לנתוני החברה, אתמול נוצלה לא-פחות מ-96% מיכולת ייצור החשמל של החברה שעומדת על 10,900 מגה-וואט.

מהשירות המטאורולוגי נמסר כי אתמול הורגשו 32 מעלות בירושלים, ובתל אביב שרר חום של 31 מעלות עם 65% לחות, זאת בעקבות היחלשות זרימת האוויר מהים, מה שיגרום ל"כליאה" של הלחות בשכבה דקה מעל מישור החוף. החזאי אסף רייצפלד מסר כי היום (חמישי) תחול התחממות קלה שתימשך מחר כששיא גל החום צפוי בימים שבת וראשון. ברמת הגולן ישררו 36 מעלות עם 35% לחות, בכנרת ובאזור בית שאן יורגשו 40 מעלות חום, בים המלח יגיע החום ל-43 מעלות עם לחות נמוכה (20%) ובאילת יורגשו 42 מעלות חום.

בשל גל החום: צפויים שיבושים באספקת החשמל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נכון לעכשיו אין לנו הפסקות חשמל שמבוצעות באופן יזום, וזאת למרות הביקושים הגדולים שיש במערכת בעקבות תחילתו של גל חום שצפוי להימשך שבוע ימים", אמר איתן שרעבי, מנהל תפעול בחברת החשמל.

שרעבי מזהיר כי החברה לא תוכל לעמוד בביקושים הגדלים, וככל הנראה יתבצעו הפסקות חשמל יזומות למשך שעה באופן מדורג בכל רחבי הארץ. "אם הלקוחות יחסכו בחשמל, יסיתו את השימוש במכשירים זוללי חשמל לשעות הערב המאוחרות, נצליח בכוחות משותפים לעבור את הגל הזה ולספק את החשמל", הסביר שרעבי.

על מנת שלא להגיע לתקרת ייצור החשמל, המסתמך גם על יצרנים פרטיים (800 מגה-וואט), מבקשים בחברת החשמל מהציבור לנקוט במספר צעדים: להימנע משימוש במכשירים "זוללי חשמל" כגון מכונות כביסה, מדיחי כלים תנורי אפייה ועוד בין השעות 12:00 ל-17:00. עוד ממליצים בחברה לכוון את המזגנים לטמפרטורה של 25 מעלות. כמו כן, בחברת החשמל ממליצים לחולים המשתמשים בציוד רפואי חשמלי (מכשירי דיאליזה, מחוללי חמצן וכדומה) לוודא כי למכשור יש גיבוי של סוללות חירום.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
גל החום הכבד, אנשים מתרחצים בים. דרור עינב, דרור עינב
31 מעלות חום, 60% לחות. חוף הים בתל אביב/דרור עינב, דרור עינב

החום מורגש כאמור בכל חלקי הארץ, אבל בעיקר בדרום המדינה. אסא באומר, מנהל בית הספר התיכון לחינוך סביבתי בשדה בוקר סיפר שבימים האחרונים מורגשת לחות גבוהה וקרינה חזקה. אמנם התלמידים כעת בחופשת הקיץ אבל קייטנות פועלות ביישוב. "אם צריך, משנים את התכנון, לא לקחת סיכונים של התייבשות ומכות חום", הסביר באומר.

בגלל החום הכבד, אידוי המים גובר, והכנרת, שעלתה בכמטר וחצי במהלך החורף הפורה, צפויה לאבד מטר ממפלסה במהלך חודשי הקיץ והסתיו. ד"ר עמיר גבעתי, מנהל תחום מים עיליים ברשות המים הסביר כי הימה מאבדת בכל יום סנטימטר אחד, זאת בשל אידוי ושאיבת מים. לדבריו, הכנרת איבדה 27 סנטימטרים ממפלס השיא אליו הגיעה בחורף - מינוס 211.33 מטרים. "בחודש יולי הקרוב נאבד בין 700 ל-800 אלף קוב, ובכל חודשי הקיץ ניאלץ להיפרד מ-30 מיליון קוב של מים", הוסיף. למרות קצב ירידת המפלס, ד"ר גבעתי מגלה אופטימיות זעירה. "המצב שלנו השנה ביחס לשנה שעברה טוב יותר. וזאת בזכות חודשי החורף שסיפקו לנו כמויות גדולות של גשם. אנחנו עדיין נמצאים במטר אחד יותר מאשתקד".

קובי דוד ונדב מנוחין השתתפו בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully