וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יישקל קיצוץ תקצוב מבתי ספר חרדים שלא יגשו למיצ"ב

גלעד גרוסמן

11.7.2012 / 22:09

בתגובה לעתירה שהגישה התנועה הרפורמית להג"ץ נגד מימון ממשלתי למוסדות חינוך חרדיים, הודיע משרד החינוך כי ישקול לקצץ במימון מוסדות שלא יקיימו בחינות את המיצ"ב

משרד החינוך הודיע היום (רביעי) לבג"ץ כי ישקול לקצץ בתקציבים שניתנים לבתי ספר חרדיים שלא מקיימים את בחינות המיצ"ב. זאת, במסגרת עתירה שהגישה התנועה הרפורמית, בדרישה שתקציבים למוסדות חרדיים יינתנו רק אם אלה יעמדו בתוכניות היסוד של המשרד. בחינות המיצ"ב נערכות לתלמידים בכיתה ב', ה' וח' בישראל, בנושאים מדעים, שפת אם (עברית או ערבית), מתמטיקה ואנגלית, ומטרתם לתת מידע להנהלת בית הספר על הישגיו הלימודיים, לשם תכנון עבודת המוסד החינוכי.

בתגובת משרד החינוך נכתב כי בשנתיים האחרונות הופחת לראשונה המימון הממשלתי שניתן למוסדות חינוך חרדיים שאינם מקיימים את תכניות היסוד בהיקף אליו הם מחויבים. בשלב זה לא ננקטו עיצומים דומים בנוגע לאי-קיום בחינות המיצ"ב, וזאת למרות שהמוסדות הרשמיים שאינם מוכרים, בהם גם רשתות בתי הספר החרדיות "אל המעין" של ש"ס ו"מרכז החינוך העצמאי", החליטו בשנים האחרונות באופן חד-צדדי להפסיק לקיים את הבחינות במתכונת המקלה והמותאמת לתלמידים חרדים. כתוצאה מכך, רק כמה עשרות בתי ספר חרדים מבין אלה הנהנים מתמיכת המדינה קיימו את מבחני המיצ"ב של כתות ה', בהן התלמידים נבחנים במתמטיקה ובשפת אם.

על פי תגובת משרד החינוך, בסיכום שהושג עם "אל המעין" נקבע כי כבר בשנה שעברה היו אמורים בתי הספר השייכים לרשת לקיים את הבחינות החלקיות. מנתוני המשרד עולה כי השנה השתתפו תלמידים ב-150 מתוך 170 מוסדות הרשת בבחינות. כמו כן, סוכם כי גם תלמידי כתות ב' יחלו להיבחן. במשרד החינוך מבהירים כי נמשכת ההידברות בין הצדדים כדי להרחיב את השתתפות בתי הספר בבחינות. בשלב זה לא גובשה הסכמה עם רשת החינוך העצמאי, אולם במשרד החינוך מבקשים להמשיך לקיים דיאלוג עם ראשיה, לפני שיוחלט על הפסקת תקצוב.

עורכת הדין ריקי שפירא-רוזנברג, מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה, אמרה בתגובה: "למרות שחלפו חמש שנים מאז שהגשנו עתירה ראשונה בנושא, ממשיך משרד החינוך 'להידבר' עם מוסדות החינוך החרדי, על מנת להעביר את מבחני המיצ"ב. תפקידו של משרד החינוך הוא לפקח על מוסדות החינוך החרדי ולא להידבר עמם. מבחני המיצ"ב מתקיימים בכל מוסדות החינוך הממלכתיים ואיש אינו חושב להידבר עמם על מילוי חובותיהם לפי חוק. רק לאחר חמש שנים של אי-קיום חובת הפיקוח, מודיע משרד החינוך כי בכוונתו לקצץ בתקציב של מוסד שלא יקיים את חובתו לפי חוק. יש להצר על כך שרק כעת שמרד החינוך מודיע על כך, ולקוות שאכן ינהג כך בהמשך, ויקיים את חובתו החוקית לפקח על מוסדות החינוך החרדיים וחובתם לקיים את הוראות החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully