וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר לא התחייב לתקציב, הדיון ברפורמת הכבאות פוצץ

פנחס וולף

11.7.2012 / 12:50

ועדת הפנים התפזרה אחרי שהיתה אמורה לאשר לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתסדיר את נושא כיבוי האש וההצלה תחת רשות ממשלתית שתפעל במשרד לביטחון פנים

ישיבת ועדת הפנים של הכנסת התפוצצה היום (רביעי) בשל התנגדות האוצר להתחייב לתקציב עבור רפורמת הכבאות. הרפורמה אמורה להסדיר את נושא כיבוי האש וההצלה תחת רשות ממשלתית שתפעל במשרד לביטחון פנים.

היום הייתה אמורה ועדת הפנים לאשר את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, אולם, בסעיף התקציב, לא היו מוכנים נציגי האוצר להתחייב. יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), דרש כי האוצר יתחייב לתקציב של מיליארד שקל לשנה למשך חמש שנים. נציב הכבאות, רב טפסר שחר איילון, אמר כי "לא קיים כל בסיס תקציבי לחוק. בשנת 2012 לא קיבלנו אגורה. במצב כזה אין טעם להעביר את הרפורמה".

בנוסף, התברר כי למרות כל הסיכומים לא נחתם כל הסכם קיבוצי חדש בין האוצר לבין הכבאים. יו"ר הוועדה החליט לסיים את הישיבה ללא אישור הצעת החוק עד שהאוצר יתחייב על תקציב לרפורמה.

עורכת הדין של הכבאים, יעל שילוני אמרה: "לא נחתם שום הסכם קיבוצי, למרות כל הסיכומים שהיו". בוועדה אמרו לאחר הדיון כי, "האוצר לא קיים את ההתחייבויות, ומשום כך הישיבה התפוצצה. כבר הגיעו לסיכומים עם העובדים והגימלאים, אבל לא חתמו על ההסכם". כעת ישנם מגעים בניסיון לחדש את הישיבה היום ולאשר את ההצעה בהכנה לקריאה שניה ושלישית.

במהלך דיון שהתקיים בחודש שעבר דרשו נציגי הכבאים בוועדת הפנים, מח"כ כהן שלא להעביר את הרפורמה בטענה שהיא פוגעת בהם. חלק מהכבאים הוצאו מאולם הדיונים וחלקם עזבו מרצונם. שר הפנים, יצחק אהרונוביץ', אמר במהלך הדיון כי "זו אחת הרפורמות החשובות במדינת ישראל, אסור להגיע למצב שלפני השריפה בכרמל. חשוב לתת את הביטחון לתושבי מדינת ישראל בראש ובראשונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully