וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: לפחות 99 נספו בשיטפונות בזק בדרום המדינה

מאות נעקרו מבתיהם בהצפות הקשות ביותר באזור זה שבעים שנה. הנמל בנובורוסיסק, הגדול ביותר בים השחור, עצר את משלוחי הנפט בעקבות השיטפונות ומפולות הבוץ באזור

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן)

בעקבות סופות גשמים עזות ושיטפונות קשים פקדו במהלך סוף השבוע את דרום רוסיה, רחובות שלמים הוצפו באזור קרסנודר שבאזור הים השחור. על פי דיווחים בטלוויזיה הרוסית, 99 בני אדם טבעו ומתו, ומניין ההרוגים צפוי עוד לעלות. למעלה מאלף בני אדם נעקרו מבתיהם. ראש הממשלה, דמיטרי מדבדב, הודיע על הקמת צוות מיוחד לסיוע לקורבנות.

שיטפונות בדרום רוסיה, יולי 2012. רויטרס
"מאמצי החילוץ נמשכים". השטפונות ברוסיה/רויטרס

על פי דובר המשטרה המקומית, 56 גופות אותרו במחוז קרימסקי, שניים בנובורוסיסק ותשעה במחוז גלנדזיק, בהם ילד בן עשר. כמו כן, הוא ציין כי ילדה בת תשע נמצאת בין הנעדרים. "בשלב זה, המים נסוגו לרמה המאפשרת נגישות. מאמצי החילוץ נמשכים", סיפר דובר המשטרה. "אנו נמצאים בתהליך של זיהוי הקרבנות – חלקם תושבים מקומיים וחלקם תיירים".

מפת אזור האסון

מטוס של שירותי החירום במדינה המריא מהבירה מוסקבה לעבר האזור המוצף, כאשר הוא נושא בבטנו מסוקים וצוותי הצלה, הצפויים להצטרף למאמצי החילוץ והשיקום, שכבר החלו באזור. המשטרה המקומית הקימה צוות חירום להתמודדות עם המצב, בזמן שהם ממתינים להגעת כוחות התגבור.

שיטפונות בדרום רוסיה, יולי 2012. רויטרס
מנסים לעכל את גודל האסון/רויטרס

מושל המחוז, אלכסנדר טקצ'יוב, סיפר כי אלה ההצפות הקשות ביותר זה 70 שנים. הוא סקר את הנזק באזורים שונים ממסוק, על מנת להעריך את התיקונים שיידרשו עם התייבשות האזור, והעביר עדכונים באמצעות חשבון הטוויטר שלו. "זה מדהים, זה בטוח, ומאוד טרגי. המים הגיעו בכוח כה עז שהם קרעו את האספלט", הוא כתב בתגובה לתמונה מאחד הרחובות המרכזיים בקרסנודר, שנפגע קשות מהשיטפונות.

שיטפונות בדרום רוסיה, יולי 2012. רויטרס
"ההצפות הקשות ביותר זה 70 שנים"/רויטרס

הרשויות באזור פרם ברוסיה שיגרו צוות חילוץ לפנות 200 ילדים אשר שהו במחנה קיץ. "לילדים לא היה כל קשר עם המשרד למקרי חירום. במשך יומיים, הם היו ללא אספקה או חשמל", סיפר מושל המחוז, ויקטור בסרגין.

משלוחי הנפט מהנמל הושבתו

השיטפונות הגיעו לאחר סופת ענק ששטפה את האזור אתמול, במסגרתה ירדה בלילה אחד כמות גשמים הכפולה מהממוצע החודשי, באזורים מאוכלסים. האזורים שהושפעו הכי הרבה מההצפות ממוקמים לאורך חוף הים השחור, בדרכם של המים הזורמים אל הים.

הנמל בנובורוסיסק, הגדול ביותר בים השחור, עצר את משלוחי הנפט בעקבות השיטפונות ומפולות בוץ באזור, כך סיפר דובר מטעם חברת "טראנסנפט", האחראית לצינורות הנפט במדינה, לסוכנות הידיעות רויטרס. גם דובר מטעם הנמל אישר את הדברים, וציין כי הנהלת הנמל כינסה פגישת חירום בעקבות המצב. "כמובן, הגבלנו את המשלוחים, הנמל ממוקם באזור התחתון של העיר, כל מפולת הבוץ מתקדמת לעברו. ברגעים אלה, הגשם התחדש", סיפר הדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully