וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמולי במאהל הפראיירים: "ניאבק כתף אל כתף"

אחרי פירוק ועדת פלסנר, מחריפים פעילי מאהל הפרייארים את המאבק ויקיימו עצרת במוצאי שבת בשיתוף הסטודנטים. "אם יש מישהו שעדיין לא יתעורר: עובדים עלינו, מורחים אותנו"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן)

"יש חלוקה בישראל - ישראל שמקומבנת וישראל שנאנקת" - כך אמר היום (שלישי) יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, במסיבת עיתונאים של מטה המאבק לשינוי חוק טל שהתקיימה במאהל הפרייארים בתל אביב. זאת, בעקבות פירוק ועדת פלסנר, שבחנה חלופות לחוק טל, לטובת גיוס חרדים לצה"ל או לשירות אזרחי. הפעילים מתכוונים לקיים הערב משמרת מחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים, ולערוך עצרת המונים במוצאי שבת.

שמולי אמר כי הוא שמח להודיע כי כל אגודות הסטודנטים החליטו לקחת חלק פעיל במחאה על השוויון בנטל. "כבר במוצאי השבת הקרובה תוכלו לראות אותנו נמצאים שם ונאבקים כתף אל כתף", אמר שמולי. "אני פה קודם כל עבור הרוב הדומים שהבעיה שלו שהוא עושה את המסלול הנכון, אך הצרכים שלו לא נספרים במוקדי קבלת ההחלטות".

מסיבת העיתונאים של מאהל הפראיירים, תל אביב, יולי 2012. דרור עינב
"כבר במוצאי השבת הקרובה תוכלו לראות אותנו נמצאים שם"/דרור עינב

"אדוני ראש הממשלה, אין פה עבודת ניסור והדבקה, יש סוגייה משמעותית שצריך להכריע בה. שפעם אחת לא יוותרו על הרוב הדומם ושיקבעו חובת גיוס לכולם. אני מבטיח לכם שהסטודנטים יהיו חלק מהמאבק הזה. אנחנו לא מתכוונים לוותר", הכריז יו"ר ההתאחדות.

בועז נול, ממובילי המאבק, אמר כי "אם יש מישהו שעדיין לא יתעורר: עובדים עלינו, מורחים אותנו כל יום ובערך הכי חשוב ובסיסי, בדבר שגדלנו עליו - השוויון, ערך הנתינה. הכל הופך לספין על ספין ואותנו שוכחים, את הרוב הברור במדינת ישראל. התקווה היא אנחנו, בתוך המאבק למדנו שלחץ ציבורי עובד".

יואב קיש, נציג הציבור בוועדת פלסנר, סיפר כי כאשר הוא הצטרף לוועדה הרגשתו היתה אופטימית, אך הוא נחל אכזבה. "אמרו לי: אתה נאיבי ומופז ונתניהו הסתכלו לי בעיניים ואמרו 'נשנה את המציאות' והאמנתי להם. אני פונה לראש הממשלה שיוכח מנהיגות ויזכור מי הציבור שבחר אותו. אם המצב ימשיך ככה, אני לא יודע אם יהיה לי תשובה טובה לתת לבן שלי שישאל אם ללכת ולהמשיך להתנדב".

עידן מילר, פעיל המאבק, הוסיף: "אנחנו באים עם קריאה ברורה: את הוועדה מרחו, מאסון הכרמל ברחו ועכשיו לאלי ישי אותנו מכרו. נמאס לנו להיות פרייארים. במוצאי שבת אלפי אנשים יצאו לרחובות ויגידו לראש הממשלה 'נמאס לנו שאנחנו אחרונים בתור בכל קונסטלציה פוליטית'".

נתניהו מתכנן: סנקציות אישיות לגיוס חרדים וערבים

אמש נפער קרע גדול בין ראש הממשלה למשנהו שאול מופז, על רקע פירוק ועדת פלסנר, יומיים לפני שזו הייתה אמורה לפרסם את מסקנותיה. "אנחנו כפסע מלצאת, אלו לא איומי סרק. זאת המציאות, לא נוכל לחיות עם ניסיון זול ושקוף. אם זה משחק של 'מי ימצמץ ראשון', בואו נחכה להגשת ההמלצות", אמרו מקורבי מופז בנוגע לשלמות הקולאיציה.

"זאת סטירה לכל ציבור המשרתים שחשב שנתניהו רציני", הם הוסיפו. "הוא היה יכול להוביל מהלך בקנה מידה היסטורי. יש לו הזדמנות בלתי חוזרת לאחד את גוש המרכז כדי להוביל דברים, והוא הפך את זה לפארסה של החרדים. אנחנו אמרנו כל הזמן שכעומק ההתקדמות עומק השותפות, גם לדגל שהתחייבנו יחד להוביל. במי הוא תקע סכין - בקדימה או במשרתי המילואים? אבל הוא עוד יכול לחזור בו".

מופז התקשר בערב לבועז נול, ואמר לו: "אני דואג לכם בדיוק כפי שאני דואג לילדיי. התחייבתי בפני הציבור להביא לחוק שירות חדש, ובכוונתי לעמוד במילתי ולוודא כי המלצות ועדת פלסנר יפורסמו. קדימה לא תתפשר על עיקרון שירות לכל ועיקרון האחריות האישית שיעמדו בבסיס כל משא ומתן. אם עיקרון זה יופר, יהיה בכך משום הפרה יסודית של עיקרון האחריות הלאומית על כל המשתמע מכך".

במקביל, לוואלה! חדשות נודע כי ראש הממשלה החל לגבש חוק משולב לשירות חרדים וערבים, הכולל סנקציות שוות לשתי האוכלוסיות. עדיין לא התגבשה ההחלטה עד איזה גיל הם יחויבו להתגייס, ואולם ככל הנראה יוטלו סנקציות, שמידת חומרתן לא ברורה, על אלו שיבחרו להשתמט.

עוד בנושא
נתניהו מתכנן: סנקציות אישיות לגיוס חרדים וערבים
מקורבי מופז: "נפרוש מהקואליציה, שרק ינסו אותנו"
נתניהו הודיע למופז: ועדת פלסנר לשוויון בנטל התפרקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully