וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי המכון הביולוגי נטעו אוהל מחאה: "מתעמרים בנו"

יוסי מלמן

3.7.2012 / 0:01

במסגרת סכסוך עבודה מתמשך באחד המקומות הסודיים ביותר בארץ, הקימו העובדים מאהל מול שערי המכון. העובדים טוענים ששכרם הולן, אך ההנהלה טוענת: "הם מסרבים למשא ומתן"

היסטוריה במכון הביולוגי בנס ציונה: בפעם הראשונה בשישים שנות קיומו, הפגינו אתמול (שני) עובדי המכון החשאי מול שעריו והציבו במקום אוהלי מחאה. ביום חמישי מתכוונים העובדים להחריף את מאבקם ולהעתיק את משמרת המחאה אל מול ביתו של מנהל המכון, ד"ר אביגדור שפרמן, בנס ציונה.

עם זאת, מאבק ועד העובדים, המגובה בתמיכת ההסתדרות - מנוהל בזהירות רבה. קצין הביטחון של המכון הזהיר את הוועד לבל יחשפו סודות במהלך ההפגנות, חשש שבעקבותיו נמנע הועד מלהזמין את ועד הגמלאים להצטרף למחאה. רק לפני כשבועיים הפגינו העובדים במתחם המכון והניפו בו שלטים נגד ההנהלה ונגד ד"ר שפרמן. מחשש שיואשמו בהדלפת סודות, האירוע לא צולם.

ב"פרלמנט" של הגמלאים שותים קפה ולא מדברים על אנתרקס

הפגנה של עובדי המכון הביולוגי על תנאי העסקתם, נס ציונה, יולי 2012. דרור עינב
מאהל המחאה שהקימו עובדי המכון/דרור עינב

העובדים במכון הביולוגי בנס ציונה מצויים בעיצומו של סכסוך עבודה מתמשך מול ההנהלה, ולדבריהם, כל פניותיהם עד כה להתערבות ראש הממשלה ושר הביטחון, הממונים עליהם מנהלית ומדעית, לא נענו. העובדים טוענים כי ההנהלה מפרה בשיטתיות את זכויותיהם, אינה מפרישה להם כספים כדין או שווה ערך כספי, פוגעת בתנאי עבודתם ומתעלמת מדיני העבודה. ההנהלה, מצדה, טוענת כי הוועד מסרב להיכנס עמה למשא ומתן.

העובדים טוענים: המנהל מתעמר בנו

בראש המכון עומד זה יותר מ-15 שנים ד"ר שפרמן, שהעובדים טוענים כי הוא מתעמר בהם. בעבר הוגשו נגד ד"ר שפרמן - מומחה לחקר האנתרקס – תלונות לממונה על הביטחון במערכת הביטחון (המלמ"ב), למבקר מערכת הביטחון, למבקר המדינה ולנציבות שירות המדינה. בין השאר נטען כי הוא פעל תוך ניגוד אינטרסים, כאשר ייעץ וקיבל תמורה כספית מחברה מסחרית קנדית אמריקאית שעוסקת במחקר דומה בנושא האנתרקס. החקירות נסגרו.

ד"ר שפרמן והמכון היו גם מהיוזמים של פיתוח החיסון נגד האנתרקס, במסגרתו עשו יד אחת עם קצין רפואה ראשי בצה"ל במחקר שזכה לכינוי "עומר 2". הם השתמשו בחיילים לצורך הניסוי בניגוד לאמנת הלסינקי הקובעת את כללי המותר בניסויים בבני אדם.

המכון הביולוגי נחשב לאחד המוסדות הסודיים בישראל. לפי פרסומים זרים מייצרים בו נשק כימי וביולוגי, לצד אמצעי התגוננות מפני אותם איומים. בפרסומים נטען כי במכון נרקחו הרעלים שבהם עשה שימוש המוסד במבצעים שבהם חוסלו ודיע חדד, ראש פלג פורש מהחזית העממית לשחרור פלסטין, ניסיון החיסול של חאלד משעל, ואף מחמוד אל-מבחוח, שחוסל בדובאי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully