וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה דרמטית במספר המסתננים לישראל מגבול מצרים

טל שלו

1.7.2012 / 16:16

לפי נתוני הרשות האוכלוסין, בעוד שבמאי נכנסו 2,031 מסתננים מהגבול הדרומי, ביוני נכנסו 928 בלבד. ברשות מסבירים את הנתונים בחוקים החדשים ובמבצע "חוזרים הביתה"

על רקע התגברות פעולות האכיפה לגירוש והרחקת שוהים בלתי חוקיים מישראל, מספר המסתננים שנכנסו לישראל מגבול מצרים ירד בחודש האחרון באופן דרמטי – כך עולה מנתוני הרשות האוכלוסין וההגירה שפורסמו היום (ראשון). על פי הנתונים, בחודש יוני נכנסו לישראל 928 בני אדם דרך גבול הדרום, לעומת 2,031 בחודש מאי.

הסודנים חוזרים לדרום סודן במטוס הראשון שיוצא מישראל מפרויקט חוזרים הביתה , נתב"ג, יוני 2012. דרור עינב
אזרחים זרים עולים על המטוס בחזרה לארצם, בנמל התעופה בן גוריון/דרור עינב

בסביבת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביעו סיפוק מהירידה הדרסטית בנתונים, המוסברת על ידי רשות האוכלוסין, בין היתר, על ידי החלת החוק למאסר מסתננים, המאפשר להטיל מאסר מידי על כל מי שהגיע בשבועיים האחרונים, לתקופה של עד שלוש שנים, ועל ידי מבצע "חוזרים הביתה", במסגרתו החלו פקחי הרשות להקצות פרקי זמן מוגבלים לעזיבה מרצון של אזרחים זרים המגיעים מארצות עמן ישראל מקיימת קשרים דיפלומטיים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקשר היום לשר הפנים, אלי ישי, ושיבח אותו על פעילות רשות האוכלוסין בחודש האחרון.

מחר יצא מטוס נוסף לדרום סודן

במקביל, מטוס נוסף של אזרחי דרום סודן צפוי לצאת מחר מישראל לג'ובה, בירת המדינה. בשבוע שעבר, גם אזרחי חוף השנהב קיבלו הודעה מפקחי רשות האוכלוסין וההגירה בהם הוקצו להם שבועיים לעזוב, ואם לא - יילקחו למעצר.

על רקע הלחץ הציבורי בסוגיית האזרחים הזרים, הדגיש ראש הממשלה כמה פעמים בחודש האחרון כי למבצע האכיפה המוגבר, יחד עם צעדים נוספים שנעשו בנושא, יש כבר תוצאות בשטח. "מהשבועות האחרונים, כל מסתנן שעובר ומתיישב על הגבול ומחכה שייקחו אותו באוטובוס לתל אביב - נלקח למעצר של שלוש שנים. הדבר הזה כבר נותן את אותותיו", אמר נתניהו בישיבת הממשלה בשבוע שעבר, וציין גם את ההתקדמות המהירה מהמצופה בבניית הגדר בגבול מצרים, זירוז הגירוש של אזרחים למדינות עמן ישראל מקיימת קשרים דיפלומטיים דוגמת דרום סודן, חוף השנהב וגאנה, והתקדמות בשלבי חקיקת החוק המחמיר קנסות וענישה על מסתננים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully