וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשה רכב מג"ב מאיו"ש בלב ההפגנה בתל אביב?

1.7.2012 / 15:49

אמנם לא נעשה בו שימוש, אך פעילי המחאה התרעמו על "חוסר מידתיות" למראה הרכב הצבאי הכולל אמצעי תצפית מתקדמים, שמשמש בעיקר במוקדי חיכוך בשטחים, מפטרל ברחובות העיר

תושבי תל אביב ומשתתפי הפגנות המחאה החברתית כבר התרגלו לראות נוכחות ערה של משטרה באזורי ההפגנות, אולם הם לא ציפו לראות אמש (שבת) ג'יפ צבאי מפטרל בצירי התנועה סביב המפגינים. מבדיקה שערכה מערכת וואלה! עולה כי הג'יפ, מסוג "האמר", הוא למעשה רכב לאיסוף מודיעין של משמר הגבול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הג'יפ של מג"ב מפטרל ברחובות תל אביב, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי גורם ביטחוני, מדובר ב"רכב טקטי" של מג"ב, שיכול להגיע מנקודה לנקודה במהירות גבוהה, ועליו הורכבו מספר מערכות לאיסוף מודיעין, הכוללות אמצעים לפיזור הפגנות. הג'יפ, יחד עם הצוות בתוכו, פועלים בדרך כלל במוקדי החיכוך מול הפלסטינים ביהודה ושומרון. משתתפים בהפגנה הביעו את מורת רוחם על כך שהרשויות עלולות לעשות שימוש באמצעי כה "בלתי מידתי" לטיפול במפגינים אזרחים בלב תל אביב.

"הכוונה להשתמש בג'יפ המיוחד מעידה על החשש במערכת הביטחון שגורם קיצוניים ואנרכיסטים ישתלבו בהפגנות, וינקטו צעדים אלימים. הכוחות בשטח צריכים להיות ערוכים לכל תרחיש".

פעילי המחאה החברתית הפגינו בתל אביב. יותם רונן
כ-5,000 איש השתתפו בהפגנה אמש בתל אביב/יותם רונן

כ-5,000 בני אדם השתתפו בהפגנה אמש בתל אביב, שלהבדיל מהשבוע שעבר - קיבלה את אישור המשטרה. המשתתפים יצאו מכיכר "הבימה" לרחבת מוזיאון תל אביב, שם נערכה עצרת המחאה. "העם דורש צדק חברתי", "שטייניץ הביתה, ביבי הביתה", קראו המשתתפים.

כ-2,000 מפגינים חסמו את רחוב אבן גבירול באזור כיכר רבין. כוחות המשטרה היו במקום, אך אפשרו את החסימות, ולא נרשמו מעצרים. במהלך ההפגנה הוצת פח ברחוב שאול המלך. עם תום ההפגנה, הוקמו שני אוהלי מחאה בשדרות רוטשילד בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully