וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת המחאה החברתית: חלונות סניפי בנקים נופצו

מחאה אלימה בתל אביב: אלפי מפגינים יצאו לרחובות להפגין למען צדק חברתי. המפגינים חסמו צירי תנועה, ניפצו את חלונות בנק הפועלים והתעמתו עם שוטרים. כ-85 מפגינים נעצרו

דרור עינב

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

מעט יותר מיממה לאחר ההפגנה הסוערת שערכו פעילי המחאה החברתית בתל אביב, במהלכה נעצרו 12 בני אדם, בהם דפני ליף, כ-3,000 בני אדם צעדו הלילה (ראשון) בהפגנה בעיר. עימותים בין שוטרים למפגינים פרצו במהלך המחאה ורחוב אבן גבירול נחסם בלילה לתנועה על ידי המפגינים במפגש עם רחוב פרישמן. כמו כן, חסמו המפגינים את נתיבי איילון לסירוגין. כ-85 בני אדם נעצרו בהפגנות, מרביתם נעצרו באזור גן העיר, הסמוך לבניין העירייה.

עשרות מפעילי המחאה החלו לדפוק על חלונות סניף בנק ברחוב אבן גבירול ולצעוק "הון, שלטון, עולם תחתון". שוטרים במקום נפרשו בחזית הסניף בניסיון להדוף אותם, אך המפגינים הצליחו לנפץ את חלונות סניפי בנק הפועלים ובנק לאומי הסמוכים לכיכר רבין. הפעילים נשאו שלטים וקראו "אנחנו הרוב חזרנו לרחוב" ו"כל העם אופוזיציה". אל הפעילים חברו גם כמה מאות בחרי הקהילה הגאה, שהפגינו הערב נגד ההתבטאויות בגנותם בכנסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנת המחאה החברתית בתל אביב. דרור עינב
עימותים במהלך ההפגנה, הערב/דרור עינב

"אנו שבים ומדגישים, כפי שעשינו תמיד, שאנחנו מתנגדים לכל ביטוי של אלימות ופגיעה ברכוש", כך אמרה סתיו שפיר, ממנהיגות המחאה. "הממשלה, והעומד בראשה, מנסים לבצע דה-לגיטימציה של המחאה החברתית הגדולה בתולדות ישראל. הממשלה מבקשת להשתיק כל ביקורת שמופנית נגדה על מנת שהמדיניות החברתית-כלכלית ההרסנית שאותה היא מובילה תוכל להמשיך להתנהל באין מפריע. ראש הממשלה חושש מזעמו המוצדק של הציבור, ומנסה לחסל את הביקורת על-ידי שיסוי ברוטאלי של המשטרה באזרחים שומרי-חוק".

מוקדם יותר קיימו מפקדי מחוז תל אביב הערכת מצב בסיומה הוחלט על הקצאת הכוחות להפגנה, שלא קיבלה את אישור המשטרה. כוחות גדולים הגיעו למקום ובהם בכירים במחוז תל אביב של המשטרה, ביניהם מפקד מרחב ירקון, תת ניצב יורם אוחיון ומפקד תחנת לב תל אביב, סגן ניצב דני לוי. כתוצאה מהעימותים, רחוב אבן גבירול נחסם לתנועה בכמה מוקדים לאורך הלילה.

הפגנת המחאה החברתית בתל אביב. דרור עינב
"ניסיון לשבור את המאבק לצדק חברתי בכוח ואלימות". מפגינים בתל אביב, הערב/דרור עינב

פעילי המחאה מחו נגד מה שהגדירו כניסיון "לשבור את המאבק לצדק חברתי בכוח ואלימות" ונשאו שלטים בהם נכתב "העם דורש דמוקרטיה", זאת לאחר שידה של ליף נפגעה במהלך מעצרה בהפגנה שלשום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ידה הפגועה של דפני ליף לאחר מעצרה בהפגנה אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ דב חנין (חד"ש) פנה במכתב לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' וטען כי "האירוע כולו מאשר לחלוטין את הטענות כי מישהו קיבל החלטה לשבור בכוח ובצורה בלתי חוקית, כל התארגנות של מחאה חברתית בתל אביב. הדברים הם חמורים ומחייבים בדיקה וחקירה מעמיקות ואף נקיטה באמצעים ככל שיידרש. בואו נראה להם שאנחנו לא מתכוונים להעלם בשקט"
.

דפני ליף נעצרה במהלך מחאת האוהלים ברוטשילד. דרור עינב
ההפגנה הסוערת אתמול/דרור עינב

מפקד מרחב ירקון של המשטרה, תת ניצב יורם אוחיון, אשר נכח במקום ופיקד על כוחות המשטרה בזמן ההפגנה שלשום, מסר בתגובה כי "התקיימה הפגנה לא חוקית כאן שלא קיבלה את האישורים המתאימים. תוך כדי שפקחי עיריית תל אביב ניסו לבצע את עבודתם, תחת אבטחה של משטרה, התפתח עימות קשה בין שוטרים למפגינים, בסיומו נעצרו כמה מהם". העצורים הועברו לחקירה, ושוחררו בשעות הלילה מתחנת המשטרה בגלילות. מהמשטרה נמסר עוד: "אנו רואים בחומרה אירועים אלה, ולא נאפשר קיום הפגנות בלתי חוקיות תוך פגיעה בשלום הציבור וביטחונו".

הפגנת מחאה בתל אביב. דניאל בוק, דרור עינב
המפגינים חסמו את נתיבי איילון/דרור עינב, דניאל בוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully