וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב הפריע לאובמה לנאום - וקיבל נזיפה נשיאותית

במהלך נאום בנושא מדיניות גירוש מהגרים בלתי חוקיים, איבד הנשיא את קור רוחו כשכתב התפרץ לדבריו ושאל: "מדוע אתה מעדיף זרים על פני אמריקאים?". העיתון: "עשה את עבודתו"

צפו באובמה נוזף בכתב ה"דיילי קולר"


תדמיתו היציבה השלווה של נשיא ארצות הברית ברק אובמה עמדה אתמול (שישי) במבחן, כאשר כתב חדשות נלהב לא חיכה לתום נאומו של הנשיא בנושא מדיניות גירוש המהגרים החדשה של ארצות הברית, והעדיף לצעוק את שאלותיו לעבר הבמה – תוך כדי הנאום. הכתב הטיח בנשיא: "מדוע אתה מעדיף זרים על פני עובדים אמריקאים?". בסרטון המתעד את דבריו של אובמה נראה לפתע כי דעתו מוסחת, והוא פונה לאדם בקהל בחומרה: "לא עכשיו אדוני, זה לא הזמן לשאלות". כשנזיפתו של הנשיא נכשלה, הוא ניסה שוב: "לא כשאני מדבר".

הנשיא סיים את נאומו, ומיד פנה לכתב על מנת לענות לשאלתו, אולם שוב נתקל בהפרעות חוזרות ונשנות מצדו. בשלב זה עברה מצלמת רשת ABC שתיעדה את הנאום לאדם אנונימי בקהל המרכיב משקפי שמש, אשר לאחר בדיקה מהירה זוהה כניל מונרו - כתב הבית הלבן בעיתון ה"דיילי קולר" השמרני. אובמה המשיך: "לשאלתך אדוני, ולהבא אעדיף שתתן לי לסיים את דבריי לפני שאתה שואל שאלות, המהלך הוא הדבר הנכון לעשות עבור האומה האמריקאית...", אולם שוב לא הצליח לסיים את דבריו, והתפרץ: "אני לא מוכן לנהל איתך וויכוח, אני רק אענה על השאלה".

"זה מה שכתבים אמורים לעשות"

המגישים דיאן סוייר וג'ורג' סטפנופוליס שסיקרו את האירוע באולפני ABC, ציינו כי מדובר באדם "שללא ספק נחשב למטרידן סדרתי". מנגד, מייסדו והעורך הראשי של ה"דיילי קולר", טאקר קרלסון, טוען כי אינו מבין את המהומה וכי מונרו רק ניסה לבצע את עבודתו. בראיון לאתר ה"האפינגטון פוסט" אמר קרלסון כי "זה מה שכתבים אמורים לעשות. הם מוודאים שהשאלות שלהם נענות". לדבריו, "לפוליטיקאים אין זכות להציג עמדה ואז לפרוש לאחוזה מבודדת. העבודה שלנו היא לגלות מה קורה בממשל שלנו בלוח הזמנים שלנו".

מונרו עצמו הגיב אף הוא לפרסום התקרית, וטען כי הנשיא סירב לענות על שאלות העיתונאים. יצויין כי למעשה, שני עיתונאים נוספים תועדו שואלים אותו שאלות לאחר הנאום. לדברי מונרו בתגובה הרשמית שפרסם באתר העיתון, "אני תמיד מגיע לבית הלבן עם שאלות מוכנות לנשיא. כששאלתי את השאלה הנחתי שהנשיא סיים את דבריו, מאחר שמן הסתם אין לי כל כוונה להפריע לנשיא ארצות הברית".

מדיניות הגירוש החדשה של אובמה, אשר צפויה להשפיע על כ-800 אלף מהגרים לא חוקיים בארצות הברית, תעניק חסינות מגירוש למהגרים שהגיעו לארצות הברית לפני שהיו בני 16 ועדיין לא מלאו להם 30; ששוהים במדינה לפחות חמש שנים ברציפות; שאינם בעלי עבר פלילי; בוגרי תיכון או שנבחנו במבחן GED או ששירתו בצבא. בנוסף, הם יוכלו לבקש גם אישור עבודה שיהיה תקף לשנתיים ללא מגבלות בנוגע לכמות הפעמים שיוכלו לחדש אותו. היחס להגירה במצעי בחירות הוא נושא משמעותי עבור הקהילה ההיספנית, אשר מהווה את המיעוט האתני הגדול ביותר בארצות הברית, ועשוי אף להכריע את הכף בבחירות הקרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully