וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות: אובמה יעניק מעמד חוקי למאות אלפי מהגרים

בעוד שבישראל עסוקים בתכנון גירושם של מבקשי מקלט, הגה ממשל אובמה תכנית חדשה לפיה מהגרים לא חוקיים שנכנסו לארה"ב בעודם ילדים ואין להם עבר פלילי יזכו לקבל אשרות עבודה

במהלך שירגיז את הרפובליקנים ויקנה לאובמה נקודות זכות בקרב הקהילה ההיספנית לקראת הבחירות, צפוי ממשל אובמה לחדול מגירוש מהגרים צעירים לא חוקיים אשר הגיעו לארצות הברית כשהיו ילדים ולא עברו על החוק - כך הודיעה אמש (שישי) המחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית. לפי הודעתה של מזכירת המחלקה ג'נט נפוליטנו, תפסיק המדינה לגרש את המהגרים שיעמדו בקריטריונים שנקבעו והממשל יתחיל להעניק להם אישורי עבודה.

שוטרים בארצות הברית עוצרים מהגר לא חוקי. AP
שוטרים עוצרים מהגר לא חוקי בניו ג'רזי/AP

לפי המדיניות החדשה, אשר צפויה להשפיע על 800 אלף מהגרים לא חוקיים אשר חיו עד היום בפחד בפני חרב הגירוש, יזכו לקבל חסינות מגירוש אם הגיעו לארצות הברית לפני שהיו בני 16 ועדיין לא מלאו להם 30; הם שוהים במדינה לפחות חמש שנים ברציפות; אינם בעלי עבר פלילי; בוגרי תיכון או שנבחנו במבחן GED או ששירתו בצבא. בנוסף, הם יוכלו לבקש גם אישור עבודה שיהיה תקף לשנתיים ללא מגבלות בנוגע לכמות הפעמים שיוכלו לחדש אותו.

בזמן שבישראל מכריזה הממשלה על מבצעים רחבי היקף שמטרתם לגרש מאות בודדות של מבקשי מקלט, מתקבלת בארצות הברית ההחלטה הדרמטית אשר עוקפת את חקיקת הקונגרס וצפויה להשיג למעשה באופן חלקי את מטרות תכנית ה- DREAM Act הלא ממומשת שתכליתה לייצר נתיב מסודר לקבלת אזרחות אמריקאית עבור אנשים צעירים אשר נכנסו למדינה באופן לא חוקי אך למדו במוסדותיה האקדמיים או שירתו בצבא.

היחס להגירה במצעי בחירות הוא נושא משמעותי עבור הקהילה ההיספנית, אשר מהווה את המיעוט האתני הגדול ביותר בארצות הברית, ועשוי אף להכריע את הכף בבחירות שייערכו ב-6 בנובמבר בין הנשיא המכהן ליריבו הרפובליקני, מושל מסצ'וסטס לשעבר, מיט רומני.

"עלינו לאכוף את חוקי ההגירה של האומה שלנו בצורה נחושה ורגישה", כתבה נפוליטנו בהצהרה שפרסמה. "אך הם לא עוצבו כדי להיאכף באופן עיוור מבלי להתחשב בנסיבות הפרטיות של כל מקרה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully