וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "אסד מנסה להשתלט על שטחים שאיבד בערים"

תת מזכ"ל האו"ם למשימות פיקוח טען כי ניתן להגדיר את המצב בסוריה כ"מלחמת אזרחים". משקיפים שניסו להגיע לעיר חאפה נתקלו בהמון זועם שהשליך לעברם אבנים ומוטות ברזל

המשבר בסוריה שנמשך כבר 15 חודשים הפך למלחמת אזרחים, בה הממשלה מנסה להשיג מחדש חלק גדול משטח עירוני שאיבדה לטובת האופוזיציה, כך אמר הערב (שלישי) תת מזכ"ל האו"ם למשימות פיקוח, הרב לדסוס, לסוכנות הידיעות רויטרס.

"מה שמתרחש בסוריה הוא שהממשלה איבדה לאופוזיציה שטחים גדולים במספר ערים ורוצה להשתלט עליהם מחדש", אמר לדסוס.

בתוך כך, משקיפי האו"ם ניסו היום להגיע לעיר חאפה, אך נאלצו לשוב על עקבותיהם מאחר שהמון זועם זרק לעברם אבנים ומוטות ברזל. שלושה כלי רכב של האו"ם הובערו באזור כאשר הם עזבו. "משקיפי האו"ם שניסו להגיע לעיר אל חאפה היום נתקלו בקהל זועם שהקיף את המכוניות שלהם, ומנע מהם להמשיך" סיפר דובר מטעם האו"ם. מאוחר יותר אמר דובר מטעם המורדים כי "הפגזות כבדות אילצו את 200 המורדים לעזוב את העיר. נשארו שם כמה אלפי אזרחים ללא הגנה".

הפגנות  בסוריה , יוני 2012. רויטרס
קבלת פנים זועמת למשקיפים. הפגנות היום בסוריה/רויטרס

"העיר לגמרי מכותרת"

הוועדה הבינלאומית של הצלב האדום אמרה היום כי המצב בכמה אזורים בסוריה מידרדר בו זמנית, מה שהופך את זה לבלתי אפשרי לענות לכל הצרכים ההומניטאריים גם יחד. "העדיפות שלנו היא להיות מסוגלים להגיע לכמה שיותר אנשים בזמן הקצר ביותר", אמר דובר הצלב האדום.

ראמי עבדל רחמן, פעיל זכויות אדם שנכח במקום, סיפר כי האנשים "שכבו על הכביש וחסמו את הגישה לכלי הרכב של המשקיפים". לדבריו, המשקיפים חיפשו דרך אחרת להגיע לעיר, שנמצאת באזור לטקייה, שבצפון מערב המדינה. הוא הוסיף כי כוחות משטר אסד מפציצים את אל-חאפה וכפרים סמוכים וכי עשרות בני אדם נפצעו, חלקם קשה.

במקביל, דיווחה הטלוויזיה הממלכתית הסורית כי כלי הרכב של המשקיפים דרסו שלושה תושבי לטקיה, כאשר הם ניסו להסביר להם על הסבל שהם חווים מצד "קבוצות טרור חמושות".

אל-חאפה נמצאת במוקד העימותים יותר משבוע, כאשר בפרברי העיר התקיימו קרבות קשים בין המורדים לכוחות הצבא. "העיר לגמרי מכותרת, אך כוחות המשטר לא הצליחו עד כה להיכנס", סיפר פעיל מקומי, אבו מוחמד, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

ההתפתחויות בסוריה - כותרות אחרונות
האו"ם: צבא סוריה מענה ומתעלל מינית בילדים
89 הרוגים בסוריה, המשקיפים: "מסוקים ירו ליד חומס"
הקרב על דמשק: "מתקפה משולבת של 600 מורדים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully