וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי רכב הושחתו בנווה שלום: "בשם האולפנה"

8.6.2012 / 9:18

על כלי הרכב רוססו גם הכתובות "מוות לערבים ו"נקמה", ביישוב המעורב הסמוך לבית שמש. בנוסף נוקבו צמיגים של מספר מכוניות. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע

תגובת המתנחלים לדחיית "חוק ההסדרה"? כתובות נאצה רוססו הלילה (שישי) על כעשרה כלי רכב ביישוב המעורב, נווה שלום, הסמוך לבית שמש. על כלי הרכב נכתב: "מוות לערבים", "נקמה" ו"בשם האולפנה". בנוסף, נוקבו צמיגי מספר מכוניות. מהמשטרה נמסר כי גם רכבים של יהודים הושחתו, ככל הנראה בעקבות בלבול. משטרת מרחב ירושלים פתחה בחקירה.

כלי רכב הושחתו ביישוב נווה שלום, לכאורה על רקע פינוי גבעת האולפנה. גדעון סולימני, ספק 500
גם רכבים של יהודים הושחתו, ככל הנראה בעקבות בלבול/ספק 500, גדעון סולימני

ב"שלום עכשיו" מיהרו לגנות את המעשים בנווה שלום. "פעולות תג מחיר מייצגות חלקים הולכים וגדלים בציבור המתנחלים, שמבקש להלך אימים על החברה הישראלית", נמסר מהארגון. "כוונתו של ראש הממשלה 'להעניש' את העותרים לבג"ץ על ידי בניית עוד התנחלויות מעבירה מסר מסוכן המאמץ באופן ממשלתי את שיטת 'תג מחיר'".

עם דחייתה של הצעת "חוק ההסדרה", שנועדה לעקוף את הוראת בג"ץ לפנות את חמשת המבנים בגבעת האולפנה שבבית אל, ביום רביעי, פרצו בירושלים עימותים בין פעילי ימין ומתנחלים לבין כוחות המשטרה. במהלך העימותים נעצרו ארבעה פעילי ימין, בהם פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר וכן שני קטינים.

כלי רכב הושחתו ביישוב נווה שלום, לכאורה על רקע פינוי גבעת האולפנה. גדעון סולימני, ספק 500
ב"שלום עכשיו" גינו את המעשים. הכתובות שנמצאו/ספק 500, גדעון סולימני

בחודש פברואר רוססו כתובות "מוות לערבים" ו"כהנא צדק" במגרש המשחקים של בית הספר הדו לשוני "יד ביד", סמוך לצומת פת בירושלים. במקביל, במנזר עמק המצלבה בעיר, רוססו כתובות בגנות הנצרות ונזק קל נגרם לשני כלי רכב במקום. באותו היום גילו תושבי הכפר לובן א-שרקייה, צפונית לרמאללה, שעל לוחות שיש ועל מכונית בכניסה לכפר רוססו הכתובות "מוחמד חזיר". לטענת התושבים, הבחינו כמה מהם ברכב בצבע לבן בעל לוחית זיהוי צהובה מנסה להיכנס לכפר וכשראו זאת הניסו אותו מהמקום.

חודש קודם לכן דיווחו מקורות פלסטינים כי מתנחלים ניסו להצית שלוש מכוניות פלסטיניות וריססו כתובות על מסגד בכפר דיר אסתיא בצפון סלפית שבגדה המערבית. רסאן דגלס, אחראי תיק ההתנחלויות שבצפון הגדה המערבית, סיפר אז כי הפלסטינים תושבי האזור "הצליחו לגרש את המתנחלים לאחר שגילו כי שפכו חומר בערה על שלוש מכוניות בכפר דיר אסתיא". לדבריו, המתנחלים נמלטו ברכב מסוג אופל בצבע אדום. על המסגד רוססו הכתובות "תג מחיר" וכן "גל יוסף" ו"גבעת אריה", שמות מאחזי מתנחלים שפונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully