וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה לאובמה: נכשל ניסיון להדיח מושל רפובליקני

בפעם השלישית בתולדות ארה"ב בה נדרש מושל לבחירות חוזרות, ניצח סקוט ווקר בוויסקונסין - ושלח איתות מעודד למיט רומני לקראת נובמבר, מהמדינה שמאז 84' בוחרת בנשיא דמוקרטי

סקוט ווקר, המושל הרפובליקני של מדינת וויסקונסין, שרד ניסיון להדיח אותו ממשרתו בבחירות חוזרות, כשנתיים לאחר שנבחר. ווקר זכה הלילה (רביעי) בכמעט 54% מהקולות בבחירות שנערכו במדינה שבצפון המערב התיכון בארצות הברית, וגבר על יריבו מהמפלגה הדמוקרטית, ראש העיר מילווקי, טום בארט, שקיבל מעט יותר מ-45%. זו הפעם השלישית בלבד בהיסטוריה האמריקאית שהליך מסוג זה יוצא לפועל - ומתוכן, זו הפעם הראשונה בה המושל המכהן שורד את ההצבעה, לאחר שתי הדחות (לאחרונה הודח בצורה כזו מושל קליפורניה, גארי דייוויס, ב-2003).

סקוט ווקר חוגג ניצחון בבחירות ושמירה על כסאו בתפקיד מושל מדינת וויסקונסין, 5 ביוני 2012. רויטרס
הביע נכונות לשים את משקעי העבר מאחוריו ולעבוד בשיתוף פעולה עם יריביו הדמוקרטיים, "אולי על כמה המבורגרים ומעט בירה טובה של וויסקונסין". סקוט ווקר, הלילה בנאום הניצחון/רויטרס

הבחירות נערכו לאחר שבמדינה התעוררה בשנה שעברה מחאה חריפה נגד מדיניותו הכלכלית השמרנית של ווקר, שכללה קיצוצים נרחבים ופגיעה קשה בזכות ההתאגדות של עובדים ואפשרויותיהם לנהל מו"מ קיבוצי עם מעסיקים. איגודי העובדים במדינה יצאו למאבק משותף עם המפלגה הדמוקרטית, והצליחו להביא לעריכת בחירות חוזרות - בהן נהנה בספו של דבר הקמפיין של ווקר מיתרון עצום, בזכות תרומות-ענק שקיבל מתומכי המפלגה הרפובליקנית בכל רחבי ארה"ב, שהתייחסו להצבעה בוויסקונסין כמקרה מבחן לקראת הבחירות לנשיאות בנובמבר הקרוב.

ניצחונו של ווקר אכן מהווה ציון דרך משמעותי עבור המפלגה הרפובליקנית, שהצליחה לשמור על השליטה במדינה, בה מתנהל באופן מסורתי קרב צמוד בבחירות לנשיאות - אם כי תושביה בסופו של דבר הצביעו למועמד הדמוקרטי בכל מערכות הבחירות ב-18 השנים האחרונות, מאז שבחרו ברונלד רייגן ב-1984. ב-2008, ניצח ברק אובמה את ג'ון מקיין בוויסקונסין בפער של 14% - אך כעת, יש לו לא מעט סיבות להיות מודאג מההתפתחויות במדינת המפתח.

רומני מרוצה: "התוצאות יהדהדו מחוץ לוויסקונסין"

ההישג כמובן לא נעלם מעיניו של המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני - שבמקביל, רשם הלילה נצחונות צפויים במדינות ניו מקסיקו, דרום דקוטה וניו ג'רזי, בבחירות המקדימות למועמדות המפלגה לנשיאות, שאותן כבר הכריע זה מכבר. "תוצאות הלילה יהדהדו מעבר לגבולות וויסקונסין", אמר רומני הלילה. "המושל ווקר הראה שאזרחים משלמי מסים יכולים להיאבק בחזרה - ולעמוד בפרץ אל מול הוצאות שלטוניות חסרות אחריות שמוכתבות על ידי ראשי האיגודים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש העיר מילווקי טום בארט לאחר הפסדו בבחירות למשרת מושל מדינת וויסקונסין, 5 ביוני 2012. רויטרס
"כולנו, מכל הצדדים, צריכים להקשיב יותר זה לזה". המועמד המפסיד, טום בארט, הלילה/רויטרס

"הלילה, בוויסקונסין, הראינו לארה"ב ולאנשים בעולם כולו שאנחנו עומדים מאחורי מנהיגים שיכולים לקבל החלטות קשות", אמר ווקר עצמו בנאום הניצחון, והביע נכונות לשים את משקעי העבר מאחוריו ולעבוד בשיתוף פעולה עם יריביו הדמוקרטיים, "אולי על כמה המבורגרים ומעט בירה טובה של וויסקונסין". גם בארט, המועמד הנגדי, היה פייסני הלילה, כשהכיר בהפסדו, ואמר כי הוא מצר על כך שהמדינה סובלת מ"שסע עמוק" בין תושביה. "כולנו, מכל הצדדים, צריכים להקשיב יותר זה לזה", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully