וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולילנד: עד המדינה נחקר עקב חשד לסתירה בעדותו

גלעד גרוסמן

4.6.2012 / 22:01

לוואלה! חדשות נודע כי העד, הצפוי להעיד בחודש הבא בפרשה, נחקר עקב טענת ההגנה לסתירות בעדותו. היום איים כי יפרוש באם לא ימולאו דרישותיו למקדמה כספית וטיפולי שיניים

עד המדינה בפרשת הולילנד נחקר אתמול (ראשון) ביחידה הארצית לחקירת מעשי הונאה, לאחר שעורכי הדין של ההגנה הציגו בפני הפרקליטות סתירות לכאורה בעדותו – כך נודע לוואלה! חדשות. בין השאר, ציינו עורכי הדין כי בזמן שלטענת העד הוא נפגש או שוחח עם גורמים המעורבים בפרשה, הוא למעשה שהה בחו"ל. לאחר חקירתו הוא זומן היום לריענון לקראת עדותו – האחרון בסדרת פגישות מסוג זה שביצע לאחרונה. במהלך הריענון הודיע העד כי הוא אינו מתכוון להעיד במשפט, מאחר שהמדינה מסרבת לממן עבורו טיפול שיניים שמסתכם בכ-12 אלף שקלים. כמו כן, בתקופה האחרונה הציג עד המדינה מספר דרישות נוספות מהפרקליטות, בהן דרישה לקבלת מקדמות על חשבון הכספים שהפרקליטות התחייבה להעביר לידו.

פרוייקט הולילנד בירושלים. עומר מירון
העד שהה בחו"ל בזמן שלטענתו נפגש עם גורמים המעורבים בפרשה. פרויקט הולילנד/עומר מירון

חלק ניכר מכתב האישום מתבסס על עדותו של עד המדינה. על מנת להבטיח את עדותו, חתמה עמו הפרקליטות על הסכם, לפיו הוא ייהנה מחסינות מפני העמדה לדין, יזכה למימון הוצאות משפט, ויתור על חובות למס הכנסה, וכן כ-11 אלף שקל בחודש לצורך שמירה על רמת חיים סבירה. לפני כחודשיים תקפה אחת הנאשמות המרכזיות בפרשה, שולה זקן, את עד המדינה ואמרה כי "הצדק ייצא לאור ויתברר שרק עד המדינה הוא שמקבל שוחד בפרהסיה מהמדינה".

עקב החשדות: המשטרה ביצעה השלמות חקירה

עד המדינה אמור לעלות להעיד בחודש הבא במשך מספר שבועות. בשבוע האחרון, המשטרה ביצעה השלמות חקירה בפרשה, בשל סתירות לכאורה שהתגלו בעדותו, וכאמור הוא עצמו נחקר ביאח"ה. היום, הוא הודיע לאחד התובעים במשפט שהוא לא מתכוון להגיע להעיד אם לא יממנו לו טיפולי שיניים, שעלותם כ-12 אלף שקלים. בנוסף, הוא ביקש מקדמות על תשלומים שהמדינה התחייבה להם בהסכם.

פרשת פרויקט הבנייה היוקרתי הולילנד בירושלים, שנחשפה לפני כשנתיים, נחשבת לאחת מפרשיות השחיתות החמורות ביותר שנחשפו בישראל. השם הבולט בפרשה הוא זה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שנאשם בקבלת שוחד בעת ששימש כראש עיריית ירושלים. עוד מואשמים בפרשה ראש לשכתו לשעבר שולה זקן, ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, ושורה של אנשי עסקים ובכירים לשעבר בעיריית ירושלים.

לפי כתב האישום, במשך שנות התשעים ולמשך יותר מעשור פעל היזם הלל צ'רני להקמת שכונת מגורים במתחם הולילנד בו ניצב עד אז מלון קטן. הוא ועד המדינה רקמו תכנית רב שלבית לשינוי ייעוד הקרקע ולהגדלת נפח הבנייה. השניים ידעו שלצורך כך הם יצטרכו תמיכה רחבה של אישי ציבור ואנשי עיריית ירושלים למהלך, ולשם כך, על פי כתב האישום, החליטו להעניק להם טובות הנאה. השוחד הוביל לבסוף למתן היתרים לבניית פרויקט מגורים ענקי.

לקריאה נוספת
זקן על פרשת הולילנד: "עד המדינה הוא שקיבל שוחד"
פשרת השופט בינואר: עד המדינה ב"הולילנד" ייחשף בשמו
עד המדינה ב"הולילנד" תובע מיליונים מהלל צ'רני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully