וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירת אזרחים זרים הוצתה בירושלים, ארבעה נפצעו

4.6.2012 / 7:50

כעשרה אריתראים חולצו מהדירה אפופת העשן, וארבעה מהם נפגעו קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. מפקד המחוז, ניצב ניסו שחם, הקים צוות חקירה מיוחד בנסיון לעצור את המבצעים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

חודש וחצי אחרי השלכת בקבוקי התבערה על בתי זרים בתל אביב, הציתו לפנות בוקר (שני) אלמונים דירה של אזרחים אריתראים ברחוב יפו בירושלים. ארבעה מהם נפגעו קל באירוע, נזק נגרם לדלת הכניסה.

זמן קצר אחרי השעה 3 לפנות בוקר התקבלה הודעה במוקד הכיבוי על דליקה שפרצה בדירה. למקום הגיעו שלושה צוותי כיבוי ומנוף. מפקד צוות הכיבוי דיווח על מספר לכודים בדירה והחל בפעלות החילוץ. כעשרה עובדים זרים חולצו מהדירה אפופת העשן. כארבעה מהם נזקקו לטיפול רפואי ופונו לבית החולים שערי צדק בעיר כשהם סובלים מכוויות קלות, ושוחררו לאחר הטיפול.

תושבים שרפו דירת אזרחים זרים בירושלים, יוני 2012. עומר מירון
הכתובת שרוססה הלילה בבירה/עומר מירון

צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לנפגעים טיפול רפואי. "הם נפגעו משאיפת עשן, ככל הנראה לאחר שניסו לכבות בכוחות עצמם את האש כאשר היא פרצה", אמר בצלאל בן חמו, חובש בכיר במגן דוד אדום, "הפצועים סבלו מכוויות בידיים, פינינו אותם לאחר בדיקה וטיפול בחמצן לשערי צדק במצב קל".

תושבים שרפו דירת אזרחים זרים בירושלים, יוני 2012. עומר מירון
"הם נמצאים במקום בשנתיים האחרונות ומדובר באנשים חביבים מאוד". זירת האירוע, הבוקר/עומר מירון

לאחר מספר דקות השיגו הכבאים שליטה על הדליקה ונפתחה חקירה בנושא. במקום נמצאה גם כתובת שרוססה על הקיר: "צאו מהשכונה". מחקירה ראשונית עולה שמדובר בהצתה, וממצאי החקירה הועברו לטיפול המשטרה.

"נעזור להם בשיקום ביתם"

מפקד המחוז, ניצב ניסו שחם, הקים צוות חקירה מיוחד ביחידה המרכזית כדי לעצור את המבצעים. "לא ניתן להעביר את ההתנכלויות ממקומות אחרים לירושלים", אמרו במשטרה. "במשטרת ירושלים רואים בחומרה רבה את המקרה ואנו נדע להפעיל את כל המשאבים העומדים לרשותינו כדי ללכוד את המציתים".

ע' בעלת חנות במקום סיפרה לוואלה! חדשות כי מדובר במספר דירות של עובדים זרים מאריתריאה המתגוררים במקום זמן רב: "אני לא מבינה מי יכל לעשות דבר כזה. הם נמצאים במקום בשנתיים האחרונות ומדובר באנשים חביבים מאוד. אני לא יודעת מה קורה בתל אביב, אבל פה הם לא עושים כל רע. כבעלי עסקים במקום אנו חשים רע מאוד הבוקר ומתכוונים לסייע להם בשיקום ביתם".

תושב השכונה סיפר על הקושי שעוברים התושבים וטען כי האירוע היה צפוי. "אני לא מצדיק מה שקרה, אבל אי אפשר לומר שזה לא היה צפוי, בעיקר לאור מה שקורה היום בתל אביב. אנו מתגוררים במרכז הבירה ומלאים בסודנים ואריתראים מכל הצדדים. מפחיד להסתובב כאן בלילה, מפחיד לזרוק את הזבל. יש להם איזה מועדון מאולתר שהם שותים בו עד השעות הקטנות של הלילה, מקימים רעש ונוהגים באלימות ואף אחד לא יכול לומר להם כלום. אנחנו לא באפריקה והפחד כאן שולט פתחו כאן מועדון שלהם, הם שותים בירות מעשר בלילה עד השעות הקטנות של הלילה, הם מקימים רעש נורא ונוהגים באלימות ואף אחד לא יכול לומר להם כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully