וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "מתנחלים כפתו והיכו פלסטיני שנורה בבטנו"

3.6.2012 / 0:11

מתחקיר ראשוני של העימותים האחרונים שאירעו בסמוך ליצהר, עולה כי נערים מההתנחלות התעלמו מבקשת מג"ד, בזמן שחבריהם ירו בפלסטיני כי חשבו שהיה חמוש, והמשיכו להכותו

מתנחלים ירו לעבר פלסטיני בחשד - שהתברר כשגוי - כי מדובר בחמוש, כפתו אותו לאחר שנורה בבטנו, והיכו אותו. באירוע אחר, בו נעשה שימוש בנשק נגד פלסטיני מצד חבר בכיתת הכוננות של יצהר, לעיני חיילי צה"ל, הוחרמו כלי הנשק של הכיתה כולה - כך עולה ממסקנות שפורסמו אמש (שבת) של תחקיר צה"ל אשר בדק את האירועים האלימים שהתרחשו בחודש האחרון בין ההתנחלות יצהר לכפר הפלסטיני עסירה א-קבלייה, אשר על פתיחתו הורה אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון.

האירוע הראשון שהתרחש לפני שבועיים בדיוק, החל ביידוי אבנים הדדי בין מתנחלים ופלסטינים. סגן מפקד פלוגה הוזעק למקום וניסה לחצוץ בין הצדדים ולפזר את העימות. במקביל, שמע הקצין קולות ירי ממוקד חיכוך נוסף בין פלסטינים למתנחלים, שם ירו באוויר חברי כיתת הכוננות של יצהר, כשמולם רעולי פנים מהכפר הפלסטיני הסמוך משליכים אבנים, עד לרגע בו אחד מחברי כיתת הכוננות שולף אקדח, יורה לעבר אחד הפלסטינים ופוצע אותו באורח קשה.

מתנחלים הציתו שדות וירו בפלסטיני. שרית מיכאלי, בצלם, אסור להשתמש
פלטסיני נפצע קשה מירי מתנחל מכיתת הכוננות ביצהר/אסור להשתמש, שרית מיכאלי, בצלם

בעקבות האירוע, נלקחו הרובים מחברי כיתת הכוננות שהיו מעורבים בתקרית ונפתחה חקירת משטרה גם נגד האזרח הישראלי בעל האקדח. קצין בכיר בפיקוד מרכז אמר, כי "סגן מפקד הפלוגה לא עמד מנגד, וכשנשאל מדוע לא השתמש באמצעים לפיזור הפגנות, השיב כי חשש להסלים את המצב. לטעמנו הוא פעל נכון".

ובתחילת השבוע: מתנחלים כפתו פלסטיני שנורה בבטנו

האירוע השני התרחש ביום ראשון האחרון, ונחקר על ידי צה"ל ומשטרת ישראל, כשגם הוא אירע מול הכפר הפלסטיני עסירה א-קבלייה. מפקד גדוד שריון הוזעק למוקד החיכוך בין הפלסטינים למתנחלים, כאשר במקביל, המג"ד ביקש לפזר את בני הנוער שירדו מכיוון יצהר. משלא נענו לו - השליך לעברם רימון גז מדמיע.

לאחר זמן קצר הוא קיבל דיווח נוסף על חיכוך בין פלסטינים למתנחלים שכלל שריפות וזריקות אבנים מול הכפר הפלסטיני עוריף. אחד מבני הנוער הישראלים צעק "חמוש" והתכופף. כיתת הכוננות ירתה לעבר הפלסטיני שנחשד כחמוש ומאוחר יותר התברר כי לגופו נשא סכין, ולא נשק חם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עימותים בין אנשי יצהר לתושבי הכפר עוריף, דרומית לשכם. 26 במאי, 2012. רויטרס
המתנחלים חשבו שהפלסטיני נשא נשק חם. העימות ליד כפר עוריף, השבוע/רויטרס

בני הנוער שירדו מאזור יצהר, כפתו אותו בידיו למרות שהוא נפגע בבטנו מקליע – והכו אותו. קצינים שהגיעו למקום הפרידו בין הכוחות, ואחד הלוחמים חסם את שטף הדם מבטנו באמצעות חולצה, עד לבואם של אנשי הסהר האדום שפינו אותו לבית החולים. מתחקיר ראשוני שנעשה, טענו אנשי כיתת הכוננות של יצהר כי חששו שהוא חמוש בנשק חם.

"פינויי התנחלויות עשויים להצית חיכוכים נוספים"

הקצין הבכיר הודה כי בני הנוער שכפתו את הפלסטיני והיכו אותו - בעודו פצוע מירי אנשי כיתת הכוננות - לא נעצרו. כמו כן, הוחלט להחרים את נשקם של חברי כיתת הכוננות ולהבהיר לאחרים כי אין להם אישור לרדת חמושים מהיישוב לאזור החיכוך ועליהם להישאר בתוך יצהר.

בדבריו התייחס הקצין הבכיר לנטל שמייצרים החיכוכים בין הצדדים ועל המצב לקראת אפשרות לפינוי יישובים: "הפינויים ביהודה ושומרון צפויים להצית מוקדי חיכוך נוספים. זה בהחלט יכול לייצר חוסר יציבות בשטח". לדבריו, "זה גוזל ממנו הרבה כוחות אבל אנחנו נערכים לכל מיני תרחישים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully