וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות רשמיות במצרים: מורסי 25.5%; שפיק 24.8%

ניר יהב

28.5.2012 / 18:32

ועדת הבחירות המרכזית במדינה הכריזה על התוצאות הסופיות, ועל שני המועמדים שיתמודדו בסיבוב השני ב-16-17 ביוני. אבו אל-פותוח סיים רביעי, ועמרו מוסא - רק במקום החמישי

מועמד האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, וראש הממשלה לשעבר, אחמד שפיק, יתמודדו בסיבוב השני בבחירות לנשיאות מצרים – כך עולה מספירת כל קולות הבוחרים שפורסמו היום (שני) באופן רשמי על ידי ועדת הבחירות המרכזית במדינה. מהתוצאות עולה כי בסיבוב השני, שייערך ב-16-17 ביוני, יתמודדו מורסי, שקיבל 25.5% מהקולות, שהם 5,764,952 מצביעים, ושפיק, שזכה ל-24.8% מהקולות (5,505,327 מצביעים).

תמונה חצויה. רויטרס
מימין: 25.5%, משמאל: 24.8%. מורסי ושפיק/רויטרס

למקום השלישי הגיע מועמד השמאל הנאצריסטי, חמדין סאבחי, שזכה ל-20.5% מהקולות (4,820,273), ולמקום הרביעי הגיע האיסלמיסט המתון, עבד אל-מונעם אבו אל-פותוח, עם 17.8% מהקולות (שהם 4,065,239 קולות). שר החוץ המצרי לשעבר, עמרו מוסא, הגיע רק למקום החמישי, עם 2,588,850 קולות, שהם 11.9% בלבד מסך קולות הבוחרים. סוכנות הידיעות הרשמית במדינה מסרה כי כל הערעורים שהוגשו על אי הסדרים שנרשמו בזמן הבחירות נדחו על ידי הוועדה.

שפיק מבטיח: יציע תפקיד לאל-ברדאעי

עם פרסום התוצאות הרשמיות פרצה הפגנה של אלפים מתושבי אלכסנדריה, שהביעו זעם על כך שאחמד שפיק – מי שכיהן כראש הממשלה האחרון בעידן מובארק – העפיל באופן רשמי לסיבוב השני. המפגינים קראו קריאות נגד שפיק ואמרו כי הם חוששים כי אם שפיק ינצח, המהפכה תסתיים. גם בסואץ פרצו הפגנות מחאה נגד העפלתו של שפיק לסיבוב השני.

במקביל, ממשיך שפיק בניסיונותיו לפייס את ההמון המתנגד לו ולשכנע אותם כי הוא רוצה להמשיך את המהפכה שפרצה לפני יותר משנה. הוא אמר היום כי אם יזכה בתפקיד הנשיא, הוא יתייעץ עם בעלי-ניסיון כדוגמת ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית לשעבר ובכיר האופוזיציה, מוחמד אל-בראדעי. הוא אמר כי הציע באמצעות כלי התקשורת לאל-בראדעי לשמש לו יועץ אם ימונה לנשיא. אל-בראדעי נחשב לאישיות אהודה מאד בקרב "צעירי המהפכה" וגיוסו לטובת שפיק עשוי לחזק את מעמדו של שפיק בקרב מובילי המהפכה.

בחירות היסטוריות במצרים - סיקור מיוחד בוואלה!
המצרים בדילמה: משטר דתי או חזרה לימי מובארק
הלם במצרים מתוצאות הבחירות: ”גניבת המהפכה”
אחמד שפיק: אין בעיה בממשלה בראשות האחים המוסלמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully