וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "לא יכול לשפוט את תושבי ת"א על יחסם לזרים"

שר הפנים הבהיר בעקבות האלימות נגד פליטים אמש בתל אביב, כי הוא אינו חוזר בו מטענתו כי יש לגרשם לארצם. "אין לנו שנאה, אבל אנחנו רוצים לשמור על המפעל הציוני", אמר ישי

אחרי ההפגנה הסוערת אתמול נגד הנתינים הזרים בתל אביב שהידרדרה לאלימות, הדף הבוקר (חמישי) שר הפנים, אלי ישי, את הטענות כי התבטאויותיו בנושא קשורות לאירועים בעיר. "לא התכוונתי שהדברים שלי בזכות גירוש הזרים יביאו לפוגרום. ברור שלאף אחד מאיתנו אין כוונה כזו", אמר ישי בראיון לגלי צה"ל.

"אני לא מסכים עם הדרך הזו, זו לא דרכינו, למרות האמירות הברורות שלי. אני לא חוזר בי - סוף סוף הגדר לקראת סיום בזכותי ואני לא חוזר לרגע מההצעה להקים עוד מתקני כליאה, להכניס אותם מאחורי סורג ובריח ולהשיבם למולדתם". עם זאת, טען ישי: "איני יכול לדון בחורה שלא יכולה לחזור הביתה או קשיש שמכים אותו ואנשים שפוגעים בהם, ולשאול אותם למה אתם מתייחסים ככה לזרים. אין לנו שנאה, אבל אנחנו רוצים לשמור על המפעל הציוני, הרוב היהודי, הזהות היהודית. אם נרחם עליהם בסוף נתאכזר אליהם, כמו שקורה היום בדרום תל אביב".

על הטענות להסתה אמר ישי: "בגלל שלא עשו די ולא שמעו לי, ולא אימצו את ההצעות שלי, ראיתי את המתח של התושבים גובר. ראיתי שאונסים שם אנשים ופוגעים בהם. זה ברור שהפשע גובר ואחוזי הפשע בקרב המסתננים הם גבוהים – זה המשטרה אמרה. אני לא מסכים עם מפכ"ל המשטרה לגבי ההעסקה. מצפים ממני לפטר ישראלים ולהכניס סודנים. לדעתי מקורות עבודה לסודנים אומרים שאין איך לעצור את שיטפון החדירה לישראל. גם הגדר הכי טובה בעולם, לא מספיקה כי מגיעים מעליה ומתחתיה. אם יהיו מקומות עבודה הם ימשיכו לבוא".

מפגינים ניסו לתקוף זרים בתום הפגנה נגד מדיניות הממשלה בתל אביב. דרור עינב
ההפגנה אמש בדרום תל אביב/דרור עינב

ישי הזכיר בראיון שיחה שלו בנושא המסתננים עם נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. "אני זוכר שיחה עם מובארק בתקופה הטובה שלו, והוא אמר לי - אתם משוגעים. מדינה שלא רוצה מהגרים, למה לתת להם עבודה?".

לגבי השפעתו על הלך הרוח בישראל אחרי האמירות בהפגנה של חברי הכנסת מירי רגב ודני דנון (הליכוד) נגד המסתננים טען ישי: "אני לא אחראי מה תאמר מירי רגב או מה יאמר דני דנון. אני לא פופוליסט – אני רוצה להסיר את המסכה של הצבועים שתקפו אותי לפני הרבה שנים. אמרו לי בשקט, אתה צודק אבל אנחנו מפחדים מהתקשורת. אמרתי את האמת וכולם איתי וכולם חושבים כמוני. יש עוד מיליונים מחוסרי פרנסה – אז מה? מדינת ישראל היא מדינה יהודית". השר טען כי תפקידו אינו לשמור על ביטחון המסתננים, אלא על השקט והביטחון של אזרחי מדינת ישראל. "אנחנו חייבים לעשות את שמוטל עלינו ויפה שעה אחת קודם", סיכם ישי.

"מצב הדברים חריג, בלתי שגרתי ומסוכן"

בעקבות הנאומים בהפגנה, פנה אמש מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית בגין הסתה לגזענות כנגד חברי הכנסת רגב, דנון ומיכאל בן ארי, אשר נאמו בהפגנה. במכתבו ליועץ המשפטי, טען אופנהיימר כי הדברים מהווים עבירה על חוק העונשין, ודרש לפנות ליו"ר הכנסת בכדי להסיר את חסינותם של חברי הכנסת. "מצב הדברים חריג, בלתי שגרתי ומסוכן. ללא פעולה אקטיבית ונחרצת של רשויות אכיפת החוק, לרבות נקיטת הליכים כנגד חברי כנסת הניצבים בראש גל ההסתה, הנאומים ודברי הבלע יתורגמו לפגיעה ממשית בחיי אדם", כתב אופנהיימר. "אם דברי ההסתה שנשמעו בהפגנה היו נאמרים כנגד יהודים, הרשויות לא היו מהססות לפתוח בהליכים כנגד המסיתים באופן מיידי וללא פשרות".

בתום ההפגנה אמש הוכה פליט אחד, ושלושה צעירים נעצרו בחשד שתקפו אותו. בנוסף, תקפו מפגינים מכונית שבה נסעו שלושה זרים ממוצא אפריקני. איש לא נפגע במקרה זה, אך שמשותיה של המכונית נופצו לגמרי, וכך גם פנסיה האחוריים. 17 בני אדם נעצרו במהלך הערב, מהם 11 בגירים וארבעה קטינים. העצורים חשודים בהפרת סדר, וחלקם בתקיפה ובאחזקת סכין. שני עצורים, תושבי תל אביב, חשודים בביזה של חנויות השייכות לפליטים. כמו כן התקבלו בתחנת המשטרה לוינסקי שתי תלונות של נתינים זרים ממוצא סודני, שהתלוננו על כך שהותקפו.

עוד בנושא
זרים הותקפו בתל אביב בתום הפגנת מחאה נגדם
וינשטיין לנתניהו: ניתן לגרש פליטים מדרום סודן לארצם
נתניהו: "יש הצפה של מסתננים, צריך להוציא אותם פיזית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully