וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחל אטיאס תשוחרר מחר: "משפחתה שומרת עליה מלמעלה"

קובי מנדל

23.5.2012 / 8:41

אחיו של רפאל אטיאס, שנהרג עם רעייתו ושישה מילדיו בתאונה בטבריה, מספר כי המשפחה עדיין מתקשה לעכל את מה שאירע. "הם ציוו לנו את החיים, אנו לא רוצים להיכנס למרה שחורה"

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, יובל בן אבו; עריכת וידאו: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

יממה לאחר שניצלה בנס בתאונה הקשה בטבריה, בה איבדה את שמונה בני משפחתה, רחל אפרת אטיאס בת השבע עדיין מאושפזת הבוקר (רביעי) במחלקה לכירורגיית ילדים בבית החולים רמב"ם. הרופאים החליטו הבוקר שלא לשחרר את רחל, הסובלת מסדק קטן באגן, אלא רק מחר, בשל הצורך לבצע בדיקות אורתופדיות נוספות. כמו כן נמסר מהנהלת בית החולים כי יש להסדיר את עניין האפוטרופסות עליה טרם יציאתה מבית החולים. דודה, קובי אטיאס, מספר כי המשפחה דואגת לטובתה יותר מכל. "פיזית היא בסדר, היא קיבלה כמה מכות יבשות. הטיפול בה כרגע הוא בעיקר בפן הנפשי", הסביר בראיון לגלי צה"ל.

הדוד, אחיו של אב המשפחה, רפאל אטיאס, הסביר כי כבר אתמול בשעות הצהריים, כשהתעוררה רחל אפרת בבית החולים, סיפרו לה, בסיוע גורמים מקצועיים ממחלקת הרווחה, על מה שאירע לבני משפחתה. "צריך לעשות את זה, אי אפשר להסתיר ממנה את האסון הנורא. היא מתמודדת איתו בהדרגה", ציין אטיאס. "אני לא יודע אם היא מבינה מאוד את המשמעויות, בטווח הרחוק בטוח לא, אבל היא כן זוכרת את כל מה שעבר עליה. ההורים שלה והאחים שלה שומרים עליה מלמעלה. זה הדבר היחיד שיכול לשמור אותה חזקה".

קברי משפחת אטיאס שנהרגו בתאונת דרכים, בית הקברות בצפת, 23 במאי 2012. משה אסרף, ג'יליס
קבריהם של שמונת בני המשפחה, הבוקר/ג'יליס, משה אסרף

לטענתו, היא זוכרת את כל מה שאירע בתאונה. "היא זוכרת את הבעתה שהיתה ברכב, את זה שהיה שלב של התרוממות הרוח. הם קראו תהילים וצעקו שמע ישראל בזמן שהבינו שהם נמצאים במשבר גדול", ציין. בנושא המשך הטיפול ברחל הקטנה לאחר שחרורה מבית החולים, הסביר אטיאס כי המשפחה ערוכה לכך. "יש לה דודה אסתר, שהיא אישה אצילה ומקסימה, שתיקח אותה ותדאג לה, לפחות בטווח המידי", הוא הסביר. "לאסתר יש ילדים בני גילה. זה יהיה הדבר הטוב ביותר בשבילה".

אטיאס סיפר גם על ההתמודדות עם אובדן אחיו ובני משפחתו. לדבריו, הכוחות שלו ושל שאר המשפחה להמשיך הלאה מגיעים מהאמונה. "אני בטוח שאנחנו עדיין לא מעכלים את זה, וזה הכוח הטבעי שנשאר לנו מלפני כן, אבל אני בטוח שנחזיק מעמד", אמר הדוד. "הם ציוו לנו את החיים. מי שמכיר את המשפחה יודע שברגעים כאלה של כאב ואובדן רפי היה בא ועוזר. הוא היה מנוע שדוחף ודואג. זה מה שהוא הותיר לנו ואנחנו לא רוצים להיכנס לאיזו מרה שחורה".

תמונות מהתאונה בטבריה, מאי 2012. ערן גילווארג
הרכבת המשפחתי בעקבות התאונה הקטלנית/ערן גילווארג

בני המשפחה, האב רפאל אטיאס, בן 42, רעייתו יהודית, בת 42, וששת הילדים – אביה, בת 17, התאומים אלישיב ונריה, בני 16, שירה, בת 11, תאיר, בת 9, ונועה, בת 4, הובאו אמש למנוחות בבית העלמין בצפת, בהשתתפות אלפי בני אדם. עשרות מתלמידיו של רפאל, שהיה מנהל בית ספר בצפת, הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה. "אנחנו היום נפרדים מאבא שלנו, מהבן אדם היקר לנו מכל", סיפר אחד מהם בתום ההלוויה. כמו כל משתתפי ההלוויה, גם הוא סיפר על התחושות הקשות שעטפו אותו: "אנחנו מרגישים אבודים ומתקשים לעכל את לכתו של רפאל. הוא היה עמוד האש ועמוד המים שתמך בנו ברגעים הקשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully