וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדה שניצלה: "אמא נישקה אותי והרכב הידרדר"

קובי מנדל וקובי דוד

22.5.2012 / 13:27

ההורים רפאל ויהודית אטיאס נהרגו בהתהפכות יחד עם ילדיהם אביה בת 17, התאומים אלישיב ונריה בני 16, שירה בת 10, תאיר בת 8 ונועה בת 4. רחל אפרת, בת 7, מאושפזת ברמב"ם

יובל בן אבו, ג'יליס, ערן גילווארג, שלומי גבאי

(צילום: יובל בן אבו, ג'יליס, ערן גילווארג ושלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ההרוגים בתאונת הדרכים הקשה בטבריה הם שמונה בני משפחת אטיאס מהיישוב בר יוחאי שבגליל העליון - אב המשפחה, רפאל בן 41, האם יהודית בת 41, הבת הבכורה אביה, בת 17, שני התאומים אלישיב ונריה בני 16, שירה בת 10, תאיר בת 8 ונועה בת 4. הילדה רחל אפרת, בת 7, ניצלה ומאושפזת במצב קל עד בינוני בבית החולים רמב"ם בחיפה.

הילדה שניצלה קיבלה לפני זמן קצר הודעה מבני משפחתה, מהעבודות הסוציאליות בבית החולים ברמב"ם וכן מהפסיכיאטר הראשי של בית החולים על כך שבני משפחה מצאו את מותם. רוני גגין, מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית, אמרה לוואלה! חדשות: "היא ילדה מדהימה שכל הזמן מממרת בבכי ואומרת שכעת היא תישאר לבד. היא שאלה כמה פעמים האם כולם מתו ובני המשפחה אישרו זאת". הילדה סיפרה כי כשבני המשפחה הבינו שאירעה תקלה חמורה ברכב, הם החלו לקרוא פרקי תהילים. לדבריה, כמה שניות לפני שהרכב התהפך ועלה בלהבות אמה נשקה לה וחיבקה אותה, ולאחר שהרכב הידרדר לתהום היא הצליחה לפתוח חלון ולהיחלץ בגלל שלא הייתה חגורה.

משפחת אטיאס נהרגו בהתהפכות רכבם. באדיבות המשפחה
האב ואחת מבנותיו, אתמול/באדיבות המשפחה

קובי אטיאס, אחיו של רפאל אבי המשפחה מסר הודעה בשם המשפחה לאחר שהגיע לבקר את אחייניתו רחל אפרת בבית החולים. "אנחנו כואבים והמומים למשמע הבשורה. לא קל לעכל את מה שהודיעו לנו הבוקר. אנו עדיין המומים", אמר אטיאס והוסיף תודות לכל המנחמים. "אנו מודים לכל עשרות האנשים שמתקשרים ומבקשים לעזור. אנחנו ממש מודים - זה חום יהודי וחום ישראלי, תבורכו".

התאונה אירעה סמוך לשעה 02:00 בלילה. אב המשפחה, שנהג ברכב מסחרי יחד עם אשתו ושבעת ילדיו, הבחין כי הבלמים ברכבו לא פועלים. לדברי המשטרה, האב צלצל למוקד 100 והסביר למוקדנית כי הבלמים של הרכב הפסיקו לפעול, וכי הרכב נוסע במהירות של 120 קמ"ש. לאחר מכן, העביר את הטלפון לאשתו שניסתה להסביר למוקדנית היכן הם נמצאים, וקראה לעזרה. "בורא עולם תשמור עלינו, בורא עולם תציל אותנו", זעקה האם. שניות אחר כך נותקה השיחה, והרכב הידרדר לתהום ועלה באש.

השוטר רס"ר מאיר חורש, שקיבל את הדיווח, יצא לכיוון הרכב וניסה לצלצל בשנית למספר שפנה למשטרה - אולם הוא היה מנותק. כשהגיע למקום ראה חורש כי הרכב הידרדר לוואדי במורד דרך מנחם בגין וכי הוא עולה באש. אחד התושבים שהגיע למקום הבחין בילדה בת השבע שנזרקה מהחלון. "אשתי שמעה צעקות מחרידות וחבטה אדירה. לא הבנו מה קרה". שיחזר אלי לנקרי, תושב טבריה בן 52, שהגיע לזירה. "כשהוצאתי את הראש מהחלון הבחנתי ברכב בוער. יצאתי מהבית בלי חולצה ורצתי במהרה לרכב".

(איור: סטודיו www.artishok.co.il)

"לפתע הבחנתי בילדה קטנה שרצה לעברי ואמרה לי 'כולם מתו, כולם מתו'. ניסיתי להבין ממנה מה קרה, אבל היא הייתה נורא נסערת ומבולבלת", סיפר לנקרי. "חיבקתי אותה ולקחתי אותה לשוטרים שכבר הגיעו למקום. חזרתי לרכב הבוער, התחלתי לצעוק לעבר האנשים ששכבו שם וכשאף אחד לא ענה הבנתי שכולם מתו. ניסיתי לחפש מסביב לרכב אם יש נוסעים שהצליחו להימלט, אבל לצערי רק הילדה יצאה מהרכב. זה אחד המראות הכי מזעזעים שראיתי בחיי. הייתה שם דממה מוחלטת. זה נראה כמו שדה מלחמה, אדמה חרוכה".

בית המשפחה שנהרגה בתאונת הדרכים בטבריה בבית יוחאי. ערן גילווארג
בית המשפחה ביישוב בר יוחאי/ערן גילווארג

דודתה של הילדה סיפרה כי "הסבא והסבתא שבורים וכואבים. אנחנו לא מצליחים לעצור את הדמעות. אי אפשר לתאר במילים את גודל האסון. כנראה שאלוהים קוטף רק את הטובים ביותר". טירנה אלוש, חברה של המשפחה ושכנה ביישוב בר יוחאי, סיפרה לוואלה! חדשות כי מדובר במשפחה מיוחדת עם לב רחב שמפעילה גמילות חסדים ביישוב. "מדובר ביום מאוד קשה, ביטלתי את כל עיסוקיי. כל תושבי היישוב המומים וכואבים. אבל כבד ירד על היישוב, אנשים לא מאמינים", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully