וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילץ את הילדה מהזירה: "היא אמרה לי 'כולם מתו'"

אלי לנקרי הגיע לזירת התאונה הקשה בה נהרגו הורים ושישה ילדיהם, שם איתר את הילדה שניצלה. "חיבקתי אותה ולקחתי אותה לשוטרים שהגיעו. זה אחד המראות הכי מזעזעים שראיתי"

ערן גילווארג

(צילום: יובל בן-אבו, ג'יליס וערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

"זה נראה כמו שדה מלחמה, אדמה חרוכה" - כך תיאר היום (שלישי) אלי לנקרי, תושב טבריה בן 52, שהגיע לזירת התאונה הקשה בה נהרגו הורים ושישה מילדיהם, תושבי היישוב בר יוחאי שבגליל. ילדה בת 7 ניצלה כאשר במהלך התאונה הושלכה מחלון הרכב. היא פונתה על ידי צוות מגן דוד אדום לבית החולים רמב"ם במצב קל-בינוני.

שמונה הרוגים בהתהפכות רכב בטבריה, מאי 2012. ג'יליס, ג'יליס
"הבחנתי בילדה קטנה". זירת התאונה/ג'יליס, ג'יליס

"בסביבות 1:20 הייתי במיטה וצפיתי בטלוויזיה. לפתע אשתי שומעת צעקות מחרידות וחבטה אדירה. לא הבנו מה קרה". שיחזר לנקרי. "כשהוצאתי את הראש מהחלון הבחנתי ברכב בוער. יצאתי מהבית בלי חולצה ורצתי במהרה לרכב".

"לפתע הבחנתי בילדה קטנה שרצה לעברי ואמרה לי 'כולם מתו, כולם מתו'. ניסיתי להבין ממנה מה קרה, אבל היא הייתה נורא נסערת ומבולבלת", סיפר לנקרי. "חיבקתי אותה ולקחתי אותה לשוטרים שכבר הגיעו למקום. חזרתי לרכב הבוער, התחלתי לצעוק לעבר האנשים ששכבו שם וכשאף אחד לא ענה הבנתי שכולם מתו. ניסיתי לחפש מסביב לרכב אם יש נוסעים שהצליחו להימלט, אבל לצערי רק הילדה יצאה מהרכב. זה אחד המראות הכי מזעזעים שראיתי בחיי. הייתה שם דממה מוחלטת".

ראש עיריית טבריה, זוהר עובד, הגיע לזירת התאונה ואמר כי מדובר באסון כבד עם מראות קשים מנשוא. עובד אמר כי מדובר ב"תאונה קטלנית בה נגדעו חייהם של שמונה בני משפחה אחת ברגע. בשם תושבי העיר טבריה, אני שולח את תנחומינו למשפחת הקורבנות ומחזק את ידיהם". רשף משה אזולאי, מפקד המשמרת בתחנת הכיבוי בטבריה, סיפר כי "זהו אירוע מזעזע שלא רואים כל יום. מדובר במחזה קשה, אבל חייבים להתגבר ולתפקד".

התאונה אירעה סמוך לשעה 02:00 בלילה. אב המשפחה, שנהג ברכב מסחרי יחד עם אשתו ושבעת ילדיו, הבחין כי הבלמים ברכבו לא פועלים וניסה להזעיק את המשטרה. השוטר רס"ר מאיר חורש, שקיבל את הדיווח, יצא לכיוון הרכב וניסה לצלצל בשנית למספר שפנה למשטרה - אולם הוא היה מנותק. כשהגיע למקום הבחין חורש כי הרכב הידרדר לוואדי במורד דרך מנחם בגין בעיר וכי הוא עולה באש.

לאחר מכן, כאמור, הבחין עובר אורח בילדה בת שבע שנזרקה מחלון הרכב. בתאונה נהרגו הוריה של הילדה, לצד אחיה - תאומים בני 17, נער בן 15, ילד בן 10, פעוטה בת שלוש וילדה נוספת. לדברי המשטרה, הבלמים ברכב היו שחוקים מאוד ולכן לא פעלו בשעת התאונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully