וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה בני משפחה נהרגו בתאונת דרכים קטלנית בטבריה

קובי דוד

22.5.2012 / 2:09

רכבם של בני המשפחה, חרדים מיישוב בגליל, התדרדר לתהום לאחר שהבלמים שלו, שהיו שחוקים במיוחד, הפסיקו לפעול. בת שבע שרדה לבדה את האסון: "לא הצלחתי להעיר את אמא ואבא"

ערן גילווארג

(צילום: יובל בן אבו, ג'יליס, ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

טרגדיה בטבריה: רכב מסוג מיני ואן ובו תשעה בני אדם, בני משפחה חרדית מהגליל העליון, התהפך הלילה (שלישי) לתהום ועלה באש - בתאונה שגבתה את חייהם של שמונה מנוסעיו. מחקירה ראשונית עולה כי הרכב איבד את בלמיו וכתוצאה מכך הידרדר במורד דרך מנחם בגין בעיר ועלה בלהבות. במהלך התאונה נזרקה מחלון הרכב ילדה כבת שבע, שפונתה על ידי צוות מגן דוד אדום לבית החולים רמב"ם במצב קל-בינוני.

בתאונה נהרגו הוריה של הילדה, לצד אחיה - תאומים בני 17, נער בן 15, ילד בן 10, פעוטה בת שלוש וילדה נוספת, המתגוררים ביישוב הקהילתי-דתי בר יוחאי שבגליל. לדברי המשטרה, התאונה נגרמה כתוצאה משחיקה מתמשכת של הבלמים שגרמה לכך שהם הפסיקו לפעול. גופותיהם של ההרוגים יישלחו למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

התאונה אירעה לאחר שאב המשפחה השתתף בהכנסת ספר תורה ביחד עם הילדים שלו במגדל העמק,שם מתגוררים קרוביו. אשתו שהתה בקברי צדיקים באזור צפת ולאחר שאסף אותה הם החליטו לעבור דרך טבריה כי באותה שעה נערכה הילולה בקבר הרמב"ם.

מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ניצב רוני עטיה, אישר כי אחד מנוסעי הרכב צלצל לתחנת המשטרה בטבריה זמן קצר לפני התאונה, ודיווח כי הוא מאבד את הבלמים בירידה התלולה. השוטר רס"ר מאיר חורש, שקיבל את הדיווח, יצא לכיוון הרכב וניסה לצלצל בשנית למספר שפנה למשטרה - אולם הוא היה מנותק. כשהגיע למקום הבחין חורש כי הרכב הידרדר לוואדי וכי הוא עולה באש. זמן קצר לאחר מכן הבחין עובר אורח, תושב טבריה, בילדה בת השבע.

שמונה נהרגו בתאונת דרכים בטבריה, מאי 2012. באדיבות hnn, ספק 500
"חייהם של שמונה בני משפחה אחת נגדעו ברגע"/ספק 500, באדיבות hnn

כוחות הצלה, בהם מגן דוד אדום וארגון איחוד הצלה, כוחות כיבוי וחילוץ הגיעו למקום לצד כוחות משטרה, בניסיון לחלץ מהרכב את הנוסעים. מנהל תחנת מד"א ירדן, אלי פרץ, מסר לוואלה! חדשות: "שמונה בני אדם נשרפו למוות. פרמדיקים טיפלו באירוע וכוחות ניסו לחלץ את הגופות מהרכב". פרמדיקים של מד"א מסרו כי במהלך הנסיעה לבית החולים הזכירה הילדה, הסובלת מחבלות ופגיעות בגופה ובפניה, את הוריה ואמרה כי "לא הצליחה להעיר אותם".

אלי לנקרי, בן 52 תושב העיר ששהה בקרבת מקום בעת התאונה, סיפר לוואלה! חדשות: "בסביבות 1:20 הייתי במיטה וצפיתי בטלוויזיה. לפתע אשתי שומעת צעקות מחרידות וחבטה אדירה. לא הבנו מה קרה. כשהוצאתי את הראש מהחלון הבחנתי ברכב בוער. יצאתי מהבית בלי חולצה ורצתי במהרה לרכב, זה נראה כמו שדה מלחמה, אדמה חרוכה".

שמונה נהרגו בהתהפכות רכב בטבריה, מאי 2012. ג'יליס, ג'יליס
"אחד המראות הכי מזעזעים שראיתי בחיי"/ג'יליס, ג'יליס

"לפתע הבחנתי בילדה קטנה שרצה לעברי ואמרה לי 'כולם מתו, כולם מתו'. ניסיתי להבין ממנה מה קרה, אבל היא הייתה נורא נסערת ומבולבלת", שיחזר לנקרי, "חיבקתי אותה ולקחתי אותה לשוטרים שכבר הגיעו למקום. חזרתי לרכב הבוער, התחלתי לצעוק לעבר האנשים ששכבו שם וכשאף אחד לא ענה הבנתי שכולם מתו. ניסיתי לחפש מסביב לרכב אם יש נוסעים שהצליחו להימלט, אבל לצערי רק הילדה יצאה מהרכב. זה אחד המראות הכי מזעזעים שראיתי בחיי. הייתה שם דממה מוחלטת".

ראש עיריית טבריה, זוהר עובד, הגיע לזירת התאונה ואמר כי "מדובר באסון כבד עם מראות קשים מנשוא". לדבריו, מדובר ב"תאונה קטלנית בה נגדעו חייהם של שמונה בני משפחה אחת ברגע. בשם תושבי העיר טבריה, אני שולח את תנחומינו למשפחת הקורבנות ומחזק את ידיהם". רשף משה אזולאי, מפקד המשמרת בתחנת הכיבוי בטבריה, סיפר כי "זהו אירוע מזעזע שלא רואים כל יום. מדובר במחזה קשה, אבל חייבים להתגבר ולתפקד".

יגאל לוגסי, חבר של המשפחה שנהרגה, סיפר בראיון לגלי צה"ל: "הבשורה מגיעה בשעות הבוקר המוקדמות. היישוב כולו מזועזע ולא מבינים ולא מעכלים. כל מקום שאתה הולך – אתה שומע בכי וצעקות, אסון. זו משפחה לתפארת. אסון כבד לכולנו. אסון שחותך את הישוב לגזרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully