וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת חיפה ביטלה אירוע "לציון יום הנכבה"

קובי מנדל

16.5.2012 / 17:09

הנהלת האוניברסיטה טענה כי הוחלט לבטל הצגה של סטודנטים ערבים, לאחר שהתברר כי מדובר באירוע המציין את היום. סטודנטים ומרצים הפגינו מול הקמפוס: "די לפשיזם"

הנהלת אוניברסיטת חיפה ביטלה היום (רביעי) אירוע שביקשו לקיים הסטודנטים הערביים בשעות אחר הצהריים, לאחר שלטענתה התברר לה כי בכוונתם לקיים אירוע לציון יום הנכבה - בניגוד לבקשה הפורמלית. הנהלת המוסד מסרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי הסטודנטים הערבים ביקשו לקיים הצגה כמפעל תרבותי באחד האולמות באוניברסיטה, אך נודע לה כי מדובר ברצון לקיים אירוע ליום הנכבה ולפיכך הוחלט לבטל את האירוע כולו.

"למרות שהאירוע הוצג בתחילתו כ'אירוע תרבותי', התברר אתמול, בין השאר מפרסומים של הסטודנטים, כי מדובר באירוע בעל אופי אחר לחלוטין, שנועד לציין את יום הנכבה. בנסיבות אלה החליטה האוניברסיטה שלא לאפשר את קיומו של האירוע". האוניברסיטה הודיעה כי תמשיך לאפשר את קיומם של אירועים ציבוריים שיאושרו על ידה "ואשר יעמדו בתנאי האישור ובנהלי האוניברסיטה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדובר בניסיון ליצור פרובוקציה שאין לה מקום בקמפוס". אוניברסיטת חיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במחאה על החלטת הנהלת האוניברסיטה, ערכו כ-50 סטודנטים ערבים עצרת מחאה מחוץ למתחם הקמפוס כשהם נושאים את דגלי הרשות הפלסטינית וכן שלטים כגון "די לכיבוש" ו-"די לפשיזם". יחד עמם הפגינו גם כמה מרצים יהודים. עם זאת, באירוע לא נרשמו הפרות סדר. יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה, יוסי שלום, מסר בתגובה לוואלה! חדשות כי "מדובר בניסיון מצד סטודנטים ערבים ליצור פרובוקציה שאין לה מקום בקמפוס. הסטודנטים באוניברסיטת חיפה רוצים ללמוד יחד וליצור קשרים חבריים - ולא קשרים פוליטיים".

"אין קשר בין חופש אקדמי להסתה"

יו"ר הבית היהודי, שר המדע דניאל הרשקוביץ, גיבה היום את החלטת האוניברסיטה. "אוניברסיטת חיפה עשתה את הדבר המתבקש כשמנעה שערורייה נוספת של הפגנת יום נכבה בקמפוס ישראלי. אין שום קשר בין אצטלה של חופש אקדמי לבין הסתה נגד מדינת ישראל", אמר הרשקוביץ.

ביום שני התקיים באוניברסיטת תל אביב טקס "יום הנכבה" - "האסון" - המציין את אבלם של הפלסטינים על אובדן בתיהם ואדמותיהם במלחמת העצמאות, ועורר סערה גדולה. הטקס אורגן בידי סטודנטים ישראלים וערבים מהאוניברסיטה, וכלל דקת דומיה, נאומים וסיפורי פליטים שהוקראו בידי סטודנטים ערבים, אך לא המנונים ודגלים מכל סוג. מאות פעילי ימין הפגינו במקביל לטקס, וקראו "לכו להפגין בסוריה" וכן "שמאלנים צבועים. חברון שלנו", גם בזמן דקת הדומיה. אחד מהם החריב את תפאורת הטקס. במהלך העימות שפרץ נעצרו שלושה בני אדם, שני פעילי ימין ופעיל שמאל שהגיעו למקום.

לקריאה נוספת
טקס "יום הנכבה" בתל אביב: פעילי ימין התפרעו, שלושה נעצרו
דיון סוער בכנסת על טקס יום הנכבה: "במדינות אחרות הייתם תלויים בכיכר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully