וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל מעוז התפרץ על אחותו, היא הוצאה מהאולם

גלעד גרוסמן

16.5.2012 / 10:31

דניאל מעוז, הנאשם ברצח הוריו בירושלים, ממשיך גם היום בעדותו בבית המשפט. במהלך הדיון התפרץ מעוז לעבר אחותו לאחר שהגיבה על עדותו באומרה: "נו, באמת". היא הוצאה מהאולם

קובי נתן

(צילום: קובי נתן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

דרמה במשפט רצח בני הזוג מעוז: הבן, דניאל מעוז, הנאשם ברצח הוריו נח ונורית, המשיך היום (רביעי) בעדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים. במהלך העדות, הגיבה האחות תמר מעוז על הדברים שאמר אחיה על דוכן העדים ואמרה: "נו באמת". בתגובה התפרץ דניאל מעוז לעברה וקרא: "תפסיקי להעיר. מילה מילה כל מה שאני אומר זה אמת". השופט צבי סגל ביקש ממעוז שיפנה רק לבית המשפט, וביקש מתמר לצאת מהאולם למספר דקות. מחוץ לאולם אמרה מעוז לכתבים: "אמת דיברתי". לאחר מכן, חזרה לאולם.

מעוז גולל היום בעדותו כיצד ניקה את זירת הרצח. "הרעיון לנקות את הציפורניים של ההורים שלי אחרי הרצח בא לי מהטלוויזיה. תמיד מדברים שם על זה שיש שרידים אחרי מאבק", אמר מעוז.

במהלך החקירה הנגדית נשאל מעוז על האופן שבו ניקה כתמי דם בדירת הוריו לאחר הרצח. זאת, לאחר שנסע מירושלים לתל אביב וחזרה. "לא תכננתי לנקות בציפורניים, לא תכננתי אקונומיקה, לא תכננתי כלום. הכל באותו הרגע", אמר. מעוז טוען כי את הרצח ביצע אחיו התאום, ניר, להם DNA זהה. בעדותו, סיפר כי גילה כתם דם על גופת אביו, שלטענתו, לא ידע אם מדובר בדמו שלו או של אחיו התאום.

שלב העדויות במשפט דניאל מעוז. עומר מירון
"תמיד מדברים בטלוויזיה על זה שיש שרידים אחרי מאבק". דניאל מעוז בבית המשפט/עומר מירון

מעוז העיד עוד, כי בזמן שניקה את דירת הוריו לאחר הרצח, הבחין בכתם דם שהוא חשב שעלול להיות שלו או של ניר על גופת אביו, שהיתה ספוגה בדם, ואז הצית גפרור מתוך מחשבה לשרוף את הכתם. "הצתתי ואז כיביתי. אני לא זוכר למה, הסיטואציה הייתה כל כך קשה שאני לא מצליח לזכור". לשאלת השופט הוא הבהיר כי לא התכוון להצית את גופת אביו. "ממש לא, בשום פנים ואופן לא", אמר. התובע, עורך הדין יובל קפלינסקי, שאל את מעוז האם בזמן שניקה את הדירה היו לו תחושות כלפי ניר, אותו הוא מאשים ברצח. "חשבתי על ההורים שלי", השיב מעוז והמשיך להאשים את ניר, שישב הפעם באולם, בביצוע הרצח. "פחדתי ממנו", אמר.

"שמעתי את אבי צווח"

מעוז החל את עדותו לפני יומיים, אז חזר על הטענה כי אחיו ביצע את הרצח, וסיפר על יום המקרה. "שמעתי את אבי צווח. אחר כך הוא צעק 'נורית, משטרה, נורית'. אחרי זה היו כמה שניות של שקט, ואחרי זה שמעתי את אמא צועקת: 'הוא רוצח אותי'", סיפר.

מעוז המשיך וסיפר שנסע לבית הוריו בליל הרצח מכיוון שחשש לגורלם, לאחר שיחה קשה שהייתה לו עם אחיו התאום. הוא שהה זמן מה בבית, ולפני שהתכוון ללכת, לאחר שהוריו התכוונו לישון, נכנס לשירותים, שם שרך את נעליו. בשלב מסוים שמע רעש מדלת הבית.

"כעבור כמה שניות שמעתי את הקול של ניר בטון עצבני. אבי התעורר משינה ודיבר בשקט. תוך שניות שמעתי את אבי צווח. קפאתי על מקומי, אני רוצה לזוז ולא מצליח. אני מפחד לזוז", סיפר. לאחר מכן טען ששמע את הוריו צורחים. מעוז סיפר כי פחד לצאת מהשירותים, בין השאר כי חשש מאחיו ולא ידע אם הוא לבד. "קשה לי עם זה שלא יצאתי מהשירותים, אבל אם הייתי יוצא אולי לא הייתי פה. אני וניר זה לא כוחות. אני נרתע מאלימות".

בשלב מסוים, העיד, שמע שניר בדלת ואז "התנפלתי עליו ביבבה וצעקתי 'מה עשית?'. לא ידעתי מה המצב של ההורים, אבל לא היה לי מה להפסיד. הוא זרק אותי לרצפה די בקלות. קרעתי את החולצה שלו". מעוז המשיך וסיפר שאחיו בעט בו, ואמר לו: "אם תמשיך אתה הבא בתור". לאחר זמן מה קם וניגש לסלון, וראה את גופות הוריו מוטלות על הרצפה שותתות דם.

עוד על רצח נורית ונח מעוז
דניאל מעוז: "שמעתי את אמא צועקת: 'הוא רוצח אותי'"
מעוז הצביע על כיסא אחיו הריק: "כאן ישב הרוצח"
אישום ברצח נגד דניאל מעוז: "האב זעק לעזרה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully