וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועץ: "מנע המשך פגיעה באחיו של דניאל מעוז"

גלעד גרוסמן

13.5.2012 / 17:58

מרכז נגה, המייצג את אחיו של דניאל מעוז הנאשם ברצח הוריו, קרא ליועץ המשפטי לממשלה להגן על ניר "מפני הכפשות שקריות חוזרות ונשנות הן בבית המשפט והן באמצעי התקשורת"

מרכז נגה פנה בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לפעול למניעת פגיעה נוספת, כהגדרתם, בניר מעוז, אחיו התאום של דניאל הנאשם ברצח הוריו. כמו דרש המרכז מתן הגנה אמיתית לנפגעי העבירה בזירה הציבורית. "סיפור הרצח, כמו גם חקירת הרצח וההליכים המשפטיים המתקיימים מזה מספר חודשים בבית המשפט, זוכים לחשיפה תקשורתית נרחבת. אם לא די בסיקור העובדות הקשות כשלעצמן והפגיעה בפרטיות המשפחה, מובאים באמצעי התקשורת ציטוטים ואמירות שקריות וזדוניות שמקורן בסנגוריו של הנאשם", כתבה מנכ"לית מרכז נגה, ד"ר דנה פוגץ', במכתב.

דניאל מעוז יעלה מחר (שני) לדוכן העדים, ויעיד במשפט שמתנהל נגדו לאחר שהואשם ברצח הוריו וימסור לראשונה את גרסתו. במהלך משפטו טענו עורכי דינו כי הוא אינו הרוצח, וכי מי שרצח את ההורים הוא דווקא אחיו התאום ניר, המיוצג כמו שאר בני המשפחה על ידי מרכז נגה.

"נחצו כל הקווים כולם"

"בתיק זה נחצו הקווים כולם, הן לעניין התנהלות לא אתית של סניגורים בדיון גופה והן בתקשורת", כתבה פוגץ'. "כפי שניתן לראות, בני משפחת מעוז, וניר בתוכם, נאלצים להתמודד לא רק עם אובדנם הנורא של נח ונורית ז"ל, לא רק עם הרצח המחריד שניר נחשף לתוצאותיו, אלא גם עם הכפשות שקריות חוזרות ונשנות הן בבית המשפט והן באמצעי התקשורת, הפוגעות אנושות בנפשו של ניר ובשמו הטוב".

במרכז נגה מבקשים מוינשטיין להגן על ניר, ולא רק בין כותלי בית המשפט. "לא ניתן להעלות על הדעת כי ניר מעוז, בהיותו עד תביעה ונפגע עבירה, יידרש להתמודד עם חזית קשה זו בעצמו ומבלי שתינתן תגובה רשמית על הדברים. שתיקתה התקשורתית של המדינה בעניינים אלה, אל מול המתקפה האינטנסיבית ומרובת השקרים של סנגוריו של הנאשם, רועמת במיוחד ואינה ראויה להמשך", כתבה עוד. בנגה מבקשים להיפגש עם וינשטיין ולדון עמו כיצד תוכל הפרקליטות לפעול.

מהסנגוריה הציבורית, אשר עורכי הדין מטעמה - דוד ברהום וארז בר צבי - מייצגים את דניאל מעוז, נמסר בתגובה למכתב כי הם מצרים על "ההשתלחות חסרת הרסן של מרכז נגה בסניגורים ציבוריים המייצגים את דניאל מעוז". הם הוסיפו כי "הסניגורים ממלאים את תפקידם על פי חוק ועל פי כללי האתיקה המחייבים אותם, בתנאים קשים, כשהם חשופים כל העת למתקפה ציבורית ותקשורתית. המכתב של מרכז נגה, הכולל הכפשות חסור שחר, הוא חציית קו אדום, אשר אין בכוונתנו לעבור עליו בשתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully