וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון לקואליציה: דיון מיוחד על גבעת האולפנה

טל שלו

11.5.2012 / 0:00

ראש הממשלה יכנס היום ישיבה בהשתתפות שרים בכירים, בהם גם שאול מופז, במטרה לדון בהיערכות מחדש לאחר הוראת בג"ץ לפינוי השכונה עד יולי. ברקע: דרישת הימין לפתרון חקיקתי

הקואליציה החדשה מגיעה להתמודד עם פצצה מתקתקת ראשונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום (שישי) ישיבה מיוחדת לדיון במשבר גבעת האולפנה בבית אל, אשר בג"ץ הורה לפנותה עד ה-1 ביולי. בדיון ישתתפו שר הביטחון אהוד ברק, השרים בני בגין ומשה יעלון, החברים בצוות השרים לענייני התיישבות, השר עוזי לנדאו מטעם ישראל ביתנו, שר המשפטים יעקב נאמן, והרכש החדש בקבלת ההחלטות המדינית-ביטחונית, המשנה לראש הממשלה שאול מופז. אלו, יחד עם גורמים במשרד המשפטים ובמנהל האזרחי, ידונו בהיערכות מחדש לאחר שבג"ץ דחה בתחילת השבוע את בקשת המדינה לתכנון מדיניות חדשה בשכונה, וקבע כי יש להרוס את חמשת המבנים שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית.

כנס ליכוד בשכונת אולפנה בבית אל, אפריל 2012. עומר מירון
נתניהו נמצא בעמדה בעייתית, בין שרי הימין לקדימה וברק. כינוס תמיכה בגבעת האולפנה, לפני כשבועיים בבית אל/עומר מירון

מאז פסיקת בג"ץ גברו הקריאות בימין לחוקק חוק שיסדיר את נוכחותם של תושבי השכונה במקום. יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן אף איים אתמול כי גורל הקואליציה תלוי בגורל תושבי השכונה. עם זאת, המצטרפת החדשה לקואליציה, קדימה, מתנגדת בתוקף לחקיקה עוקפת בג"ץ. יו"ר המפלגה מופז התייחס לסוגיה בעת מסיבת העיתונאים עם נתניהו, לאחר ההכרזה על משלת האחדות. "אני מאמין בשלטון החוק בישראל", הדגיש מופז, "אנחנו נשב ונחשוב על פתרון במסגרת החוק".

נתניהו ומופז על גבעת האולפנה: "נשב ונחשוב". גדעון צנטנר
"אני מאמין בשלטון החוק בישראל, אנחנו נשב ונחשוב על פתרון במסגרת החוק". מופז במסיבת עיתונאים עם נתניהו/גדעון צנטנר

ראש הממשלה נמצא בעמדה בעייתית, כשמחד הוא עומד תחת מתקפת שרי הימין ומנגד ניצב אל מול התנגדותם של קדימה, שר הביטחון והיועץ המשפטי לממשלה, ליוזמות חקיקה עוקפות בג"ץ. לפיכך, היה זהיר בדבריו כשהבהיר השבוע כי טרם קיבל החלטה בנושא, וכי פסיקת בג"ץ יוצרת "דבר רציני ומצב חדש", שיש לשקול ולבחון דרכים לטיפולו.

במקביל, החלו ראש הממשלה והמשנה החדש שלו מקדימה להתכונן לתאריך יעד נוסף שצפוי להעמיד במבחן חלק מרכזי מהצהרות הבכירים עם כינונה של ממשלת האחדות - ה-1 באוגוסט, אז יפקע המועד לחקיקת חוק חלופי להסדרת גיוס החרדים לצה"ל. ראש הממשלה קיים סבב שיחות עם כל ראשי סיעות הקואליציה ובסיומו החליט כי כבר בשבוע הבא יחלו הדיונים בנושא חלופה ממשלתית לחוק טל, במטרה לאשר חוק חדש להסדרת השוויון בנטל עד ה-1 באוגוסט.

בסביבת ראש הממשלה הדגישו היום כי הוא סבור שהחוק צריך להיות חוק הדרגתי, שיכניס למעגל השירות גם את הציבור החרדי וגם את הציבור הערבי, וכי כפי שהדגיש בעבר, ההליך ייעשה בהידברות עם כל הגורמים, ו"מבלי לשסות ציבור בציבור". במקביל, יו"ר קדימה, מופז, מינה את ח"כ יוחנן פלסנר לעמוד מטעם קדימה בראש הצוות שהקים ראש הממשלה לגיבוש חלופה לחוק טל. פלסנר נחשב ל"מומחה" של קדימה בנושא גיוס החרדים, ובשנתיים האחרונות עמד בראש הצוות בוועדת החוץ והביטחון שעבד על גיבוש הצעת חוק חלופית לחוק טל, ואף גיבש את הצעת חוק שירות לכל של קדימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully