וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטקס הקבוע: יום העצמאות ננעל בפסולת ובאשפה

קובי דוד

29.4.2012 / 16:06

עם ישראל נהנה "לנפנף" בפארקים וביערות בצפון הארץ, והעדיף להניח שמישהו אחר ינקה את הכמות האדירה של הפסולת שהותיר. רשות הטבע והגנים: "הזבל הוא חלק מהתרבות הישראלית"

עוד לפני שפקחי רשות הטבע והגנים הספיקו להתאושש מהזוהמה שהותירו אחריהם המטיילים בחול המועד של חג הפסח, יום העצמאות ה-64 למדינת ישראל גרר עמו גם הוא כמות גדולה של זבל. כמדי שנה, רבבות מטיילים ובידם מנגלים פקדו את מוקדי התיירות בצפון, עצרו למנוחה בחניונים ציבוריים, וערכו פיקניקים בכל מקום פנוי. הפסולת שנערמה בגדות נהר הירדן אילצה את פקחי רשות הטבע והגנים לעבוד מסביב לשעון, ולאסוף כמויות עצומות של זבל שהותירו אחריהם המטיילים. "עצוב להגיע בבוקר ולגלות כמות אדירה של פסולת על גדות הירדן". סיפר מנהל מרחב הגליל העליון ברשות הטבע והגנים, סעיד חמוד.

בכל שנה, דואג צוות פקחי הניקיון והסביבה של רשות הטבע והגנים, יחד עם אנשי קק"ל, לצייד את המטיילים בשקיות אשפה על מנת לשמור על הניקיון. ביום העצמאות האחרון, הגדילו לעשות פקחי הרשות, ואף הסתובבו בין קבוצות המטיילים והסבירו להם על החשיבות בשמירה על סביבה נקייה, אך ביום שלמחרת נדהמו הפקחים לגלות את כמויות האשפה שנערמו על גדות הירדן ובחניונים הציבוריים.

פסולת על גדול נחל הירדן שנשאר אחרי יום העצמאות, אפריל 2012. ללא אייטם, ספק 500
פסולת על גדות נהר הירדן בעקבות יום העצמאות/ספק 500, ללא אייטם

עיקר הפסולת נערם במוקדים השונים לאורך תוואי נהר הירדן, בנחל דן, נחל חצבאני, נחל חרמון ובבנחל כזיב בגליל המערבי, וכן בפארק הכרמל בחיפה. במנהלת רשות הנחלים בגליל העליון, דיווח צוות הפקחים על כמות גדולה של פסולת שנותרה על גדות הירדן, שנאמדה במעל מאה טונות של אשפה. "הזבל הפך להיות חלק מהתרבות הישראלית", ציין מנהל המרחב. "חשבנו שסיימנו את המלאכה המרובה של מבצע הניקיון שלאחר חג הפסח, אבל אז הגיע יום העצמאות והוכיח לנו שהציבור הישראלי לא שומר על הניקיון".

לדברי חמוד, מבצע הניקיון של פקחי הרשות סביב גדות נהר הירדן, התחיל ביום שישי האחרון והמשיך עד הבוקר. "גם היום בבוקר אספנו כמויות רבות של פסולת שנמצאו על גדות הנהר. הציבור הישראלי עצר ליד כל עץ רענן והותיר אחריו שאריות של אוכל, בקבוקי פלסטיק ושאר כלים חד פעמיים".

קק"ל: חל שיפור במצב הלכלוך

גם בפארק הכרמל בחיפה נותרו ערמות גדולות של פסולת. "ביום העצמאות, הגיעו אלפים לפארק הכרמל בחיפה ולנחל כזיב, והשאירו אחריהם פסולת רבה שנאלצנו לנקות. חבל מאוד שהציבור הישראלי לא לוקח אחריות על נושא הניקיון במקומות הציבוריים, שנועדו לשרת אותם בחופשות החגים ובסופי השבוע", ציין פקח ניטור ונחלים ברשות הטבע והגנים, הלל גלזמן. "אנחנו לא רוצים להיות זבלנים. בשטחים הפתוחים ובפארקים אין צוות קבוע שיכול לפקח על המטיילים. לצערנו, הציבור הישראלי משאיר לכלוך וזבל רב".

עם זאת, יערני הקרן הקיימת לישראל, דווקא מנסים לשמור על אופיטימיות. הם אספו למעלה מ-400 טונות אשפה מפחי היערות ומהפארקים בכל הארץ, וציינו כי חלה מגמת שיפור, וכי רמת המודעות בקרב המטיילים עלתה. "אנו שמחים על כך שרבים מהמבקרים אספו את שקיות האשפה וריכזו אותן במקומות המיועדים לכך.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully