וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי במאהל הפראיירים: "כולם צריכים לשרת"

פעילי המאבק למען שוויון בנטל המילואים הקימו מחדש את המאהל בגן הוורדים בירושלים, והחלו להחתים עצומה הקוראת לחקיקת "חוק שירות לכולם". "חתמו כבר עשרות אלפים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

"יש צורך לאומי שכל אזרח במדינה ישרת או בצבא או בשירות אזרחי. מי שמשרת לא פראייר, אבל כולם יכולים וצריכים לשרת" - כך אמר אמש (שבת) הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף (במיל') גבי אשכנזי, בביקורו ב"מאהל הפראיירים", שהוקם אתמול בגן הוורדים בירושלים.

פעילי המאהל קוראים לשוויון בנטל הצבאי והשלמת ביטולו של "חוק טל", אותו פסל בג"ץ בחודש פברואר האחרון. אשכנזי, שנאם בעצרת שהתקיימה במקום, סיפר כי עוד כשהיה רמטכ"ל קרא לשירות אזרחי כללי, והוא תומך בכך גם עכשיו: "זה לא עניין פוליטי. יש קונצנזוס בציבור וכולם צריכים לשרת. זה לא נגד חרדים או נגד ערבים. זה חלק מהחוזה של כל אזרח עם המדינה".

הבמאי שלמה וישינסקי נאם גם הוא באירוע. הוא סיפר על בנו, שנפל בציר פילדלפי בשנת 2004. "כשאני אמרתי לו 'תשאיר את זה לאחרים', הוא אמר לי 'הצבא הוא גם שלי, גם אם אני שייך לשמאל, הצבא הוא של כולנו'". וישינסקי הוסיף: "אני חזרתי שבוע שעבר מניו יורק - כל החרדים שם עובדים, רק בארץ הם לא עובדים, זה פטנט ישראלי. וגם ערביי ישאל צריכים לשרת את המדינה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מאהל הפראיירים הוקם בירושלים. עומר מירון
"זה לא נגד חרדים או נגד ערבים. זה חלק מהחוזה של כל אזרח עם המדינה". אשכנזי במאהל/עומר מירון

באירוע, השיקו "הפורום לשוויון בנטל" ותנועת "המחנה המשותף" עמדת החתמה לעצומה הקוראת לחקיקת "חוק שירות לכולם", שבין עקרונותיו יכללו: הנהגת חובת שירות צבאי או אזרחי לכל אזרח מעל גיל 18, קביעת מכסה מצומצמת ל"עילויי תורה" שיקבלו פטור משירות, צמצום הטבות ל"משתמטים". אשכנזי היה לראשון שחתם על העצומה באירוע, אולם מובילי המחאה מסרו כי מדובר בקמפיין אינטרנטי להחתמה מסיבית של אזרחים. "עד עתה חתמו כמה עשרות אלפי בני אדם, ואנחנו מקווים שתוך שבועיים נגיע לכמה מאות אלפים", סיפר לוואלה! חדשות עידן מילר, יו"ר תנועת המחנה המשותף.

"הגיע הזמן לעשות היסטוריה"

מטרת המארגנים להשיג כמות חתימות שתאפשר להם להציג דרישות לממשלה. "נוכל לבוא לממשלה ולהגיד לה: 'ממשלת ישראל היקרה, הגיע הזמן שתעשי היסטוריה, תנצלי את פסיקת בג"ץ שביטלה את חוק טל, ותסדירי את סוגיית השירות במדינה", אמר מילר. מהתנועות נמסר כי לא מדובר בהצעה לחוק "אנטי חרדי או אנטי ערבי. מטרתו לשלב את כל האוכלוסיות המרכיבות את הפסיפס הישראלי בתוך מרקם החיים המשותף".

לדברי המארגנים, שהותם בגן הוורדים מאושרת על ידי העירייה והמשטרה, והם מתכוונים ללון במקום עד מוצאי יום העצמאות. בצד השני של הגן, לעומת זאת, נמצאים מספר פעילי המחאה החברתית, בעשרה אוהלים. "אנחנו עוזרים להם, לוגיסטית בעיקר", אומר מילר, "הם בלי אישורים, הגיעו עם אוהלים קטנים והם מקווים שמחר לא יפנו אותם". מובילי המאבק מצפים לשרשרת של פוליטיקאים, אנשי צבא ובכירים שונים שיבקרו את "מאהל הפראיירים" בימים הקרובים.

מאהל הפראיירים הוקם בירושלים. עומר מירון
"מקווים שתוך שבועיים נגיע לכמה מאות אלפים"/עומר מירון

בסוף חודש ינואר האחרון הקימו הפעילים מאהל דומה ברחבה שמול רכבת סבידור מרכז (ארלוזורוב) בתל אביב. אז הגיעו למתחם פוליטיקאים ואנשי ציבור רבים, כולל יו"ר האופוזיציה לשעבר, חברת הכנסת ציפי לבני (קדימה), ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, המשורר חיים חפר ואחרים. הפעילים הרבים קראו לממשלה לא להאריך את חוק טל: "הממשלה כביכול רוצה לקצר את הארכת החוק אבל השנה תהיה שנת בחירות, פרק הזמן הזה לא נבחר סתם. בעבר גם אמרו שהחוק יהיה רק לכמה שנים וכל הזמן מאריכים אותו. חוק טל הולך להישאר אתנו עוד הרבה הרבה שנים אם לא נאבק עליו", אמרו אז - אולם כחודש לאחר מכן פסל בג"ץ בהפתעה את החוק.

עוד בנושא:
בינואר: מילואמיניקים הקימו "מחנה פראיירים": "חוק טל - קומבינה"
בפברואר: מאות הפגינו נגד חוק טל: "עם אחד, גיוס אחד"
ברק: "אני 'הראשון שזיהה' כי יש לשנות את חוק טל"

(עדכון ראשון: 22:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully