וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבע להכירו כנכה צה"ל, נדחה - וחויב בהוצאות משפט

18.4.2012 / 12:46

גשש חלה בסוכרת ותבע להכיר בו כנכה צה"ל בטענה שהמחלה נגרמה כתוצאה מלחץ נפשי בשירותו. תביעתו נדחתה, הוא ערער וחויב לפצות באלפי שקלים. עורך דינו: "לא כך נוהגים בלוחם"

גשש ותיק בצה"ל, ששירת באוגדת עזה ועסק באיתור חגורות נפץ על גופות מחבלים, חויב לאחרונה, באופן חריג, על ידי בית המשפט לשלם 4,000 שקלים על הוצאות משפט, זאת משום שערער על ההחלטה לא להכיר בו כנכה צה"ל. הגשש, שחלה במחלת הסוכרת במהלך שירותו בצה"ל, פרש מהצבא והפך לאזרח מן השורה ולאחרונה החליט להגיש תביעה להכרת נכות ממשרד הביטחון משום שלטענתו לקה במחלת הסוכרת כתוצאה מלחץ נפשי ואורח חיים לא יציב שנגרמו בשל שירותו הצבאי.

בתביעה שהגיש באמצעות עורך הדין אלי סבן ציין כי סמוך להתפרצות המחלה הוא הותקף בטיל נגד טנקים ששוגר לעבר ג'יפ בו נסע במהלך פתיחת ציר, ובדרך נס לא נפגע. עוד נכתב כי היה שותף לאירועים מבצעיים רבים ברצועת עזה במהלכם ניהל קרבות אש וכי מעת לעת נדרש ללכת בראש הכוח בעת פתיחת ציר כדי לאתר מטעני חבלה ואמצעים חשודים בדרך ובחלק מהמקרים נאלץ לבצע חיפוש על גופות מחבלים מחשש שהם נושאים על עצמם חגורות נפץ.

הגשש הציג תעודות רפואיות וחוות דעת של מומחים על הקשר בין השירות למחלה. משרד הביטחון החליט לדחות את התביעה ואילו הגשש, באמצעות עורך דינו סבן, הגיש ערעור שנדחה אף הוא אך לתדהמתו חויב בתשלום 4,000 שקלים על הוצאות משפט. היום הגיש הגשש ערעור על ההחלטה. "זהו צעד חריג מאוד. לא כך נוהגים בלוחם וגשש שסיכן את חייו למען המדינה כמעט מדי יום", אמר עו"ד סבן בתגובה להחלטה, "זכותו הייתה להגיש תביעה ולערער על ההחלטה. מעולם לא נתקלתי בהחלטה של חיוב הוצאות משפט ובגובה שכזה. זהו צעד חריג מאוד. נדהמתי מההחלטה כי מעולם לא חייבו חייל על תביעה לנכות".

עוד באותו נושא:
תקדים: חלתה עקב לחץ מהגיוס - ותוכר כנכת צה"ל
206 חיילים הסובלים מהלם קרב הוכרו כנכי צה"ל
נכי צה"ל לח"כים: משרד הביטחון הפקיר אותנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully