וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרור בדרכים: למעלה מ-200 אלף מטיילים, פקקים בצפון

קובי דוד, קובי מנדל ורמי שני

9.4.2012 / 12:27

המונים פוקדים את אתרי התיירות מהצפון ועד הדרום, ועומסי תנועה מורגשים בצירים המרכזיים. "יש לנו ארץ יפה, באנו לראות אותה", אמרו המטיילים. צפו במפת הפקקים

ספק 500

(צילום: יובל בן אבו, עריכה: גדי וינסטוק)

ביום השני של חול המועד, למעלה מ-200 אלף מטיילים פוקדים היום (שני) את הפארקים ושמורות הטבע ברחבי הארץ, ועומסי תנועה כבדים מורגשים, בייחוד בדרכים המובילות לכיוון צפון. כביש החוף עמוס ממחלף נתניה עד מחלף ינאי. כביש מספר 6 (חוצה ישראל) עמוס ממחלף עירון, דרך מחלף עין תות, ועד מחלף אליקים בכביש מספר 70. כביש מספר 65 עמוס מצומת מי עמי עד צומת הסרגל. בכביש מספר 77 מורגש עומס תנועה מכיוון צומת המוביל ועד צומת גולני. כביש מספר 85 עמוס מכרמיאל לכיוון צומת נחל עמוד (צומת קדרים). עומסי תנועה מורגשים גם באזור טבריה.

על פי רשות הטבע והגנים, נכון לשעה 11:00 כבר ביקרו בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים שבניהולה כמאה אלף מטיילים, מתוכם כ-25 אלף כבר פקדו את האתרים בתשלום והשאר בשמורות ובגנים ללא תשלום. האתרים המובילים בינתיים לפי שעה הם שמורת טבע בניאס, גן השלושה (הסחנה), שמורות הטבע נחל עיון, נחל פרת ועין גדי והגנים הלאומיים מצדה, ירקון- אפק ומופע הסוסים המסורתי בהיפודרום העתיק של קיסריה.

מקק"ל נמסר גם כן על יותר ממאה אלף מטיילים ביערות ובאתריה ברחבי הארץ. בשטח ניתן היה לראות בעיקר רוכבי אופניים רבים אשר פקדו את שבילי הרכיבה ביערות ובפארקים. משפחות הגיעו לחניונים לערוך פיקניקים, וקבוצות מטיילים הגיעו לטיולים רגליים בשבילים. האתרים המועדפים בצפון הם אזור יער בירייה, אגמון החולה,יער קריית שמונה ויער ברעם ופארק גורן. במרכז - ביער הקהילתי אלעד וביער בן שמן, בדרום - פארק גולדה, יער להב ויער יתיר, פארק ארד ודימונה.

מטיילים בפסח-קיאקים בנחל דן. ג'יליס
מטיילים בנחל דן/ג'יליס

חופי הכנרת התמלאו עד אפס מקום מוקדם בבוקר, ואנשים הקימו אוהלים על המדשאות לצד הדרך. "הדרך אתמול הייתה בעיקר פקוקה, היום השכמנו קום ולא הייתה אף מכונית בדרך,
אז למדנו לקח", סיפרה עדי מגדרה שביקרה בשמורת דן בצפון. "לראות את הפריחה, את המים, זה אתר שמתאים לילדים קטנים. זהו, יש לנו ארץ יפה באנו לראות אותה", סיכמה.

"היינו באגמון החולה, פתחנו אוהל במעלה גמלא, היינו במג'רסה ובאנו לכאן. דווקא אחלה מזג אוויר, הולכים במים, נהדר", הוסיפה אנה ממעלה אדומים.

עומס כבד של מבקרים פוקד זה היום השני ברציפות את תערוכת הפרחים הנערכת בפארק הכט במבואות חיפה, והעירייה מבקשת מהציבור להימנע מלהגיע למקום בשעות הצהריים, ולהעדיף את שעות הערב.

דרך חיים בר לב בירושלים נסגרה לתנועה, כמו גם דרך חברון מכיכר נבון לכיוון העיר העתיקה, בעקבות ריבוי מבקרים באזור. המשטרה מבקשת מהציבור להשתמש בחניונים הסמוכים ובתחבורה ציבורית - הרכבת הקלה והסעות מהאצטדיון של אגד - לעיר העתיקה ולכותל המערבי.

מטיילים בפסח בתל דן. סגל דן, ג'יליס
נחל דן, היום/ג'יליס, סגל דן

ביער להב אלפי אנשים משתתפים בצעדת האביב ופוקדים בדרך את מוזיאון ג'ו אלון במזרח הנגב. באשדוד, חניונים של פארק לכיש התמלאו ואנשים מופנים לחניונים בחוף הים, משם יש הסעות. כמו כן, מתקיימות פעילויות, ואלפים הגיעו למוזיאונים באשדוד הפתוחים בחינם.

ברחבת הכותל המערבי התקיימה ברכת הכהנים המסורתית בהשתתפות יותר מ-70 אלף בני אדם. לאחר מכן, התקיימה קבלת פנים על ידי הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, ורב הכותל המערבי שמואל רבינוביץ'.

ברכת הכוהנים בירושלים. עומר מירון
המונים השתתפו בברכת הכהנים. הכותל הבוקר/עומר מירון

אתמול יצאו במהלך היום למעלה מ-450 אלף מטיילים לשמורות הטבע, ליערות ולפארקים של קק"ל ורשות הטבע והגנים. עומסי תנועה כבדים מאוד הורגשו בכבישי הארץ במהלך כל היום, בדגש על אזור הצפון, ונהגים רבים הביעו תסכול מהמצב. "איזו טעות שיצאנו לצפון", אמר אחד הנהגים שנתקע בפקק בכביש 65, "היה אסור לנסוע לצפון ביום כזה". מאיר, נהג נוסף מאזור המרכז הוסיף: "לקחתי חופש במיוחד מהעבודה להיות עם הילדים וזה הפך לסיוט, אני מסתובב וחוזר".

מפת הפקקים - רעננו את הידיעה להצגת תמונת מצב עדכנית

(מפות באדיבות חברות decell, ו- ok2go מבית עוקץ מערכות)

צפון

חוף

מרכז

דרום

נגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully