וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: תשובה לדרישותיי תוך חודש - או שנחזור לאו"ם

טל שלו

8.4.2012 / 17:15

בפגישה שקיים עם משלחת ישראלית, בה השתתפו גם יוסי ביילין והרמטכ"ל לשעבר שחק, אמר אבו מאזן כי הוא מקציב לנתניהו חודש להשיב לאיגרת שישגר, הכוללת דרישה לשוב לקווי 67'

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מאיים כי אם האיגרת אותה הוא מתכנן להעביר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא תיענה בחיוב, הרשות הפלסטינית תיזום מהלך מדיני חדש, שיכלול פנייה לציבור הישראלי ולקהילה הבינלאומית בה יוצגו העמדות הפלסטיניות בסוגיות שעל הפרק. בין היתר, נשקלת האפשרות לפנות שוב לעצרת הכללית של האו"ם, בבקשה לקבל מעמד של מדינה לא-חברה.

במהלך פגישה שקיים עם נציגי "יוזמת ז'נבה" ברמאללה, אמר אבו מאזן כי "הסטטוס קוו לא יכול להימשך. אני לא מוכן לחכות יותר". אבו מאזן הוסיף כי "בקרוב אגיש לראש הממשלה את האיגרת ובה אציג את שלושת עקרונות הפתיחה של המשא ומתן – חזרה לקווי 67', שחרור אסירים שנעצרו לפני תקופת הסכמי אוסלו, והפסקת הבנייה בהתנחלויות. אם המכתב ייענה בשלילה, אציג יוזמה בינלאומית חדשה". לדבריו, הוא מקציב חודש לנתניהו להשיב לו.

אבו מאזן בשיחתו עם יוסי ביילין. רובי אלפי-ניסן, לא בשימוש - אלעד
נפגשו ברמאללה. אבו מאזן וביילין/לא בשימוש - אלעד, רובי אלפי-ניסן

בפגישה, בהם השתתפו בין היתר גם שר המשפטים לשעבר, יוסי ביילין, הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין שחק, ומנכ"ל "יוזמת ז'נבה", גדי בלטיאנסקי, סיפר אבו מאזן לחברי המשלחת כי הפגישה של ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, ובכירים פלסטינים נוספים עם נתניהו צפויה להתקיים ב-18 לחודש, ובמסגרתה תועבר האיגרת.

גם ביילין בעד פירוק הרשות

ביילין התייחס לפגישה ואמר כי "אבו מאזן מרגיש חובה לתת את המכתב כדי להציג בפני הציבור הישראלי ובפני העולם את העמדה הפלסטינית בכל הסוגיות. הוא מתכוון לפנות לעצרת הכללית במידה ונתניהו לא ייענה, אך הוא מודע להשלכות הכלכליות על הרשות, שגם כך נמצאת במצב כלכלי קשה".

אבו מאזן התייחס בפגישה גם למאמר שפרסם ביילין בסוף השבוע במגזין Foreign Policy, בו הציע השר הישראלי לשעבר לפרק את הרשות הפלסטינית ו"למסור את המפתחות", כלשונו, לישראל. אבו מאזן אמר כי "זה בהחלט אחד הרעיונות בו דנים כעת, והדבר בהחלט עשוי לקרות אם ישראל תענה בשלילה על האיגרת". לצד זאת, אמר אבו מאזן: "כל עוד אני משמש בתפקידי, יישמר שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל, ויימשך המאמץ המוצלח למניעת כל סוג של אלימות".

"היינו מאוד קרובים לסיכום בשיחות עם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט", הוסיף יו"ר הרשות, והוסיף: "ואני מאמין שגם היום ניתן להגיע להסכם שיביא לסוף הסכסוך, באמצעות פתרונות שמקובלים על שני הצדדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully