וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את חג הפסח

פקקים, ארוחה, טיולים - כך נפתח חג החירות והמוני ישראלים עושים את דרכם חזרה. בסוריה ממשיך הטבח, סלימאן יתמודד על נשיאות מצרים ופולארד אושפז. אלו היו כותרות החג

ערב חג הפסח נפתח, איך לא, בפקקים. מיליוני ישראלים הסבו אמש (שישי) סביב שולחן הסדר, וכבר משעות הצהריים החלו עומסי התנועה בעיקר באזור המרכז הארץ וצפונה. שיא העומס נרשם בין השעות 19:00 ל-20:00, אולם עם תחילת ארוחת החג חלה הקלה בעומס. לאחר הארוחה, נתמלאו הכבישים מחדש, אולם לרוב לא נרשמו עומסי תנועה חריגים או פקקים מלבד האטה מסוימת בתנועה במספר קטעי כביש.

מטיילים ונהנים

היום, יום החג, יצאו הישראלים בהמוניהם לפארקים, לשמורות הטבע ויש גם כאלה שהעדיפו לרבוץ בחוף הים. למרות השרב הכבד ששרר ברוב חלקי הארץ, דיווחו בקרן הקיימת לישראל על רוכבי אופניים רבים שיצאו לרכוב, ועל יותר מ-170 אלף מטיילים שפקדו את היערות והפארקים שמפעילה הקרן. לשמורות והגנים בניהול רשות הטבע והגנים הגיעו מעל 150 אלף מטיילים. עד לסיום חופשת הפסח, מצפה רשות הטבע והגנים לעד מיליון וחצי מטיילים בשמורות השונות. מאות עובדי רשות הטבע והגנים ערוכים לקליטתם, לצד אלפי שוטרי אגף התנועה ומתנדבים שנפרסו בכבישים כדי להכווין את נהגים. במרבית האתרים ימתינו למבקרים סיורים מיוחדים ופעילויות ללא תשלום נוסף. בנוסף, פרסה הרשות עשרות תחנות מידע בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים, שהכניסה אליהם ללא תשלום.

תצלומי אוויר חושפים - כוחותיו של אסד לא נסוגו

בעולם, לעומת זאת, חדשות סוף השבוע לא היו אופטימיות כמו בארץ. ימים ספורים לפני הפסקת האש עליה הוסכם בין אסד לאו"ם, חשפה ארצות הברית תצלומי לוויין המתעדים את הצבת כוחותיו הארטילריים של הנשיא אסד סמוך לריכוזי אוכלוסייה אזרחיים, ואף התקדמותם בין ערים במדינה – זאת על אף הבטחת השלטון לסגת לקראת הפסקת האש הקרבה. שגריר ארצות הברית בסוריה, רוברט פורד, פרסם בעמוד הפייסבוק של השגרירות תצלומי לוויין מסחריים של סוריה – כפי הנראה בניסיון להפעיל לחץ על הנשיא בשאר אסד לסגת, כפי שנקבע בתכנית הפיוס שהציע שליח האו"ם והליגה הערבית למדינה, קופי אנאן.

עומאר סלימאן יתמודד על נשיאות מצרים

במצרים, יום לאחר שהודיע כי ויתר על ההתמודדות, הפגינו בבירה מאות מתומכי עומאר סלימאן, סגנו של מובארק לשעבר, וקראו לו "להציל את מצרים". סלימאן הודיע אתמול כי יתמודד על הנשיאות, זאת על אף שהתלבט בשאלת ההתמודדות לאחרונה. סלימאן שימש במשך עשרות שנים כיד ימינו של חוסני מובארק בעת שכיהן כנשיא. הוא כיהן כראש המודיעין המצרי, וניהל קשרים ענפים עם ראשי מדינות, ובכלל זה ההנהגה הישראלית. לאחר שההתקוממות החלה בינואר אשתקד, הודיע מובארק כי הוא ממנה את סלימאן לסגנו, ומעביר לו את סמכויותיו. הודעה זו לא סיפקה את המפגינים, ובסופו של דבר נאלצו השניים להתפטר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

מצבו של פולארד הידרדר

ואילו בארצות הברית, המרגל הישראלי הכלוא במדינה, ג'ונתן פולארד, פונה אתמול בצהריים לבית חולים בצפון קרוליינה, בשל התדרדרות במצבו הבריאותי, כך הודיע הוועד למען שחרור של פולארד. טרם ידועים פרטים לגבי סיבת הפינוי, או מצבו הנוכחי של פולארד. רעייתו, אסתר, פנתה הערב לציבור באמצעות הוועד, בקריאה: "אני מבקשת שבכל בית ובית כנסת בישראל יתפללו לשלומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully