וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה אחרי חברון: החלו עבודות באתר שמיועד לתושבי מגרון

יהושע בריינר

5.4.2012 / 16:12

דחפורים של המועצה האזורית מטה בנימין החלו בעבודות התשתית סמוך ליקב פסגות, במקום אליו היו אמורים לעבור תושבי המאחז הבלתי חוקי, בהתאם לפשרה שנדחתה על ידי בג"ץ

בצעד מפתיע החלו היום (חמישי) דחפורים של המועצה האזורית מטה בנימין בעבודות עפר סמוך ליקב פסגות במטרה להעתיק למקום את המבנים מהמאחז מגרון הסמוך שצפוי להיות מפונה עוד ארבעה חודשים. עבודות העפר מבוצעות במקום שאליו, על פי הפשרה שנדחתה על ידי בג"ץ, היו אמורים תושבי המאחז הבלתי-חוקי לעבור, לבתי קבע.

המאחז מגרון. AP
החלו העבודות על החלופה? מגרון/AP

במועצה האזורית בנימין לא המתינו להחלטה סופית של המינהל האזרחי בעניין, וכבר היום בצהריים החלו לבצע עבודות עפר ותשתית לצורך העתקה של הקרוונים ממגרון לשכונה החדשה. לדברי המועצה, בידיה היתר לעבודות עפר בלבד, זאת מכיוון שלמועצה ישנה סמכות לבצע עבודות כאלה במקום בו ישנה תוכנית בניית עיר (תב"ע) בתוקף.

"הבנו שעלינו לפעול במהירות"

עם זאת, מכיוון שהתוכנית הנוכחית מיועדת לצרכי תיירות בלבד, תיאלץ המועצה להמתין עד לאישור מהמנהל האזרחי לשינוי ייעוד הקרקע במקום. "מרגע שבג"ץ דחה את ההסכם הבנו שהזמן קצר ושאם רוצים להמשיך ולהיאחז כפי שרוצים התושבים באדמות המדינה עלינו לפעול במהירות ובלוח זמנים קצר", אמר לוואלה! חדשות סגן ראש המועצה, מוטי יוגב. "אמנם אין בידנו היתר להעתקה של הקרוונים אך על מנת שלא יאמרו שלא ניצלנו את הזמן החלטנו שבוע אחרי פסיקת בג"ץ להיכנס לשטח ולהכין את השטח לקראת הבאות".

לדברי יוגב, בין תושבי המאחז ישנם חילוקי דעות בעניין העתקת המאחז, ויש כאלה הדורשים כי המדינה תהיה זו שתיזום את ההעברה. עם זאת, אמר יוגב, תושבים מבינים כי הפור נפל: "גם אנחנו וגם אנשי מגרון עיכלנו בצעד רב ובתסכול את פסק הדין. השאיפה כמובן נותרה להמשיך ולהתגורר על ההר, אך אנו נאלצים להשלים עם פסיקת השופטים. אני מעריץ את אנשי מגרון שבחרו בכל מחיר להימנע מעימות אלים, אך לצערנו העבודות היום מצביעות על קבלת הדין".

מדובר בשטח של 30 דונם לשם צפויות לעבור 48 משפחות מגרון. סוגיה בעייתית נוספת היא עתידו של מבנה יקב פסגות, אשר עומד למצוא עצמו בלב שכונת מגורים ככל הנראה עתיד למסור את המבנה לתושבי המאחז. אחד הפתרונות המסתמנים עשוי להיות הקמת מבנה חדש ליקב שנמצא עכשיו שם אולם הנושא טרם נידון במועצה לתכנון של המנהל האזרחי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

עבודות העפר החלו כיממה לאחר שכוחות הביטחון פינו את הבית אליו פלשו מתנחלים בחברון, שזכה לכינוי "בית המכפלה". לאחר הפינוי, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הנחה להסדיר את מעמד המאחזים סנסנה, ברוכין ורחלים, וכי ביקש מהיועץ המשפטי לפעול שגבעת האולפנה בבית אל לא תפונה.

כאמור, לפני שבועיים דחה בג"ץ את ההסדר שגובש בין הממשלה לבין תושבי המאחז הבלתי-חוקי, וקבע תאריך יעד לפינוי המאחז – עד ה-1 באוגוסט השנה. בכך דחה הרכב השופטים, בראשות הנשיא אשר גרוניס, את ההסדר שקבע כי התושבים יוכלו להישאר לגור במאחז עד שתושלם בניית שכונה בגבעה סמוכה, כאשר פרק הזמן שהוקצב לכך היה שלוש שנים וחצי.

זמן קצר לאחר ההודעה על ההחלטה, פרסמו אנשי מגרון הודעה רשמית, שבה אמרו כי הם "בטוחים שממשלת ישראל ונציגה, השר בגין, יידעו למצוא את הפתרון הראוי למצב שנוצר, בו ממשלה שולחת את אזרחיה הנאמנים להתיישב, ונאלצת לגרשם בצו בג"ץ".

עוד בנושא
בג"ץ דחה את הסכם מגרון - המאחז יפונה עד ה-1 אוגוסט
ביקורת במערכת הביטחון: "מתנחלי מגרון סיבכו הממשלה"
קמפיין פייסבוק חדש: "אוהבים את מגרון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully