וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המחבל מנורבגיה התכוון להתנקש באובמה

כתשעה חודשים לאחר הטבח הנוראי שביצע בנורבגיה, פרסמו עיתונים מקומיים כי אנדרס ברינג בריוויק תכנן להתנקש באובמה, כשזה הגיע לקבל פרס נובל במדינה. משפטו עדיין מתנהל

אנדרס ברינג בריוויק, מי שאחראי לטבח בנורבגיה בשנה שעברה, התכוון להתנקש בחייו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בעת שהאחרון הגיע לקבל את פרס נובל לשלום בבירת המדינה אוסלו - כך דיווחו אמש (ראשון) כלי תקשורת במדינה.

אובמה ביקר באוסלו כדי לקבל את הפרס ב-2009, אז, על פי הדיווח, התכוון בריוויק להרוג אותו במחאה על קבלת הפרס, כי חרה לו ש"זכה בו אדם בעל השקפות שמאלניות". עוד דווח כי בחקירתו הודה בריוויק כי תכנן להסוות את עצמו כשוטר ולפוצץ מכונית עמוסה בחומרי נפץ בקרבת אובמה, אך בסופו של דבר זנח את התוכנית שכן הייתה לא ישימה, לדבריו.

בריוויק, בן 33, שמשפטו בגין הטבח עדיין מתנהל, נאשם ברצח של 77 בני אדם, רובם בני נוער, בפיגוע הכפול בנורבגיה בחודש יולי האחרון, ושמונה נוספים נהרגו בפיצוץ שתכנן במכונית תופת במרכז העיר.

המחבל הנורבגי הודה בהרג אך לא באשמה, והצדיק את מעשיו כשאמר כי "זאת מחאה מוצדקת נגד הגלובליזציה של האיסלם באירופה". העונש המקסימלי העומד בפני בריוויק הוא 21 שנים, העונש המקסימלי האפשרי בנורבגיה.

עוד בנושא:
אהובת רוצח ההמונים הנורבגי: "הוא נהג להתאפר"
המחבל שרצח 77 בנורבגיה: "צריך להעניק לי מדליה"
סערה בנורבגיה: "ישראל אחראית לפיגועים במדינה"

(עדכון אחרון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully