וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפליטים הפגינו בירושלים: "מסוכן בדרום סודן"

ענת שלו

1.4.2012 / 17:50

עשרות מבקשי מקלט הפגינו מול בית ראש הממשלה בדרישה לבטל את צו הגירוש לארצם, שהוארך ביום חמישי עד ל-15 בחודש. "אני לא רוצה לראות את האחים שלי מתים מרעב"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

עשרות מבקשי מקלט מדרום סודן הפגינו בצהריים (ראשון) מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים בדרישה לבטל את צו הגירוש לארצם, לאחר שמשרד החוץ קבע כי המצב במדינה החדשה אינו בטוח.

"אני מקווה שזה יצליח" אמרה לוואלה! חדשות אשול בת ה-15. "באנו להפגין נגד הגירוש לדרום סודן כי אנחנו לא רוצים לסכן את החיים שלנו ואת החיים של הילדים הקטנים ולא רוצים לעבור חיים קשים. באנו להגיד לו (לראש הממשלה, ע.ש.) שמסוכן בדרום סודן ושישאיר אותנו פה. אנחנו חמישה אחים ויש לי אח קטן, הוא בן שבועיים וחצי ואני לא רוצה לראות את אח שלי עובר חיים קשים. אני לא רוצה לראות את האחים שלי מתים מרעב".

תרזה, בת 37, אמא לשישה ילדים, אמרה: "באנו להגיד שנחזור לדרום סודן כשיהיה שם מוגן. אני רוצה להגיד תודה על הדחייה שניתנה עד ה-15 בחודש. זו הייתה מתנה לחג הפסח ועכשיו אני מבקשת להישאר עוד קצת, אני לא יכולה להגיד לך כמה זמן עדיין - עד שיהיה שם מוגן. אני אוהבת את המדינה שלי כמו שאתם אוהבים את המדינה שלכם אבל אני עם שישה ילדים ואני לא יכולה לחזור לשם עכשיו. קשה לי מאוד".

ביום חמישי האחרון הוציא בית המשפט המחוזי בירושלים צו ארעי המשעה את החלטת הממשלה לגרש כבר היום את הפליטים מדרום סודן. ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה שהגישו היום ארגוני זכויות אדם וסיוע לפליטים, ובמסגרתה העניק בית המשפט לפליטים את זכות ההגנה הקבוצתית שנלקחה מהם לאחרונה מחדש. צו המניעה יהיה בתוקף עד ה-15 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully