וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' הודיעה: "אני מתמודדת לראשות הממשלה"

פנחס וולף

1.4.2012 / 10:00

יו"ר העבודה אמרה לראשונה בצורה מפורשת שהיא רואה את עצמה כמועמדת ממשית להחליף את נתניהו בבחירות הבאות. "רק למפלגת העבודה בראשותי יש את היכולת להפיל אותו"

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', הודיעה בסוף השבוע באופן רשמי: "אני מתמודדת לראשות הממשלה מול נתניהו". במייל השבועי לפעיליה, ציינה יחימוביץ' כי ההתמודדות מול ראש הממשלה הנוכחי אינה חסרת סיכוי: "נתניהו לא נמשח למלכות ואפשר להפילו", הדגישה.

"נכון, בסקרים נתניהו מוביל. אבל זה לא תמיד היה כך ולא תמיד יהיה כך", כתבה יו"ר העבודה במייל. "לא ידוע לי על אצבע אלוהים שמשחה אותו למלך ישראל, והיהירות שלו, הזחיחות, וחטא ההיבריס – יעלו לו ביוקר. הוא פוליטיקאי, והפוליטיקה אצלנו הפכפכה וסוערת. אני אתמודד מולו על ראשות הממשלה, ולנו יש הסיכוי הכי גבוה לנצח במאבק הקשה והחשוב על פניה של המדינה".

בתקופת הפריימריז לראשות העבודה, יחימוביץ' סירבה להתייחס למפלגת העבודה כאלטרנטיבה מידית לשלטון, והסבירה שצריך להביט על המציאות בצורה ריאלית. כעת, לדבריה, המצב הפוליטי השתנה. כבר לאחר בחירתו של שאול מופז לראשות קדימה, הודיעה יחימוביץ' כי כעת היא רואה במפלגת העבודה אלטרנטיבה שלטונית יחידה לנתניהו, אך כעת אמרה את הדברים בצורה מפורשת יותר.

יחימוביץ' הסבירה כי בחירתו של מופז בפריימריז בקדימה חיזקו את מפלגת העבודה. "מה שהיה ברור קודם מתעצם עוד יותר – אנחנו המפלגה הגדולה בגוש", כתבה. לדבריה היא צירפה נתונים מסקרים המראים כי מפלגת העבודה הופכת להיות השנייה בגודלה.

"רק ממשלה סוציאל דמוקרטית תתקן את הנזקים"

"גם בלי קשר לזהות המנצח והמפסיד שם, יש כבר מעבר המוני של מצביעי קדימה אלינו", הוסיפה יחימוביץ'. "השבוע קראתי שוב ושוב לעזוב את קדימה ולהצביע לעבודה בראשותי. לבוא למפלגה אידיאולוגית, אמיתית, שגם בנתה את המדינה, אבל גם מלאה כבר בצעירים נהדרים שמזדהים עם ערכיה". לדבריה, העימות הגדול הוא על הנהגת המדינה. "שם מחכה לנו נתניהו, האיש שבתקופתו גדלו הפערים במדינה למימדים מבהילים, קפיטליסט קיצוני, שמרסק בשיטתיות את מעמד הביניים בישראל. רק למפלגת העבודה בראשותי יש מענה אידיאולוגי אמיתי ועמוק, כלים, כוח, תמיכה ויכולת להפיל אותו".

יחימוביץ' גייסה לטיעוניה גם את דו"ח בנק ישראל: "זו לא אני, זה סטנלי שאומר. ביום ראשון ימלאו שלוש שנים לכהונת נתניהו, ודו"ח בנק ישראל, שפורסם השבוע, הוא כתב אישום חמור נגד מדיניותו בשלוש השנים האלה". יו"ר העבודה הדגישה כי ניתוחו של הנגיד פישר זהה לניתוח של הסוציאל דמוקרטים: הרפורמה במס העשירה את העשירים ופגעה קשות בעניים ובמעמד הביניים, המדינה נסוגה מתפקידה כמספקת תשתית לאומית אוניברסלית של חינוך, בריאות ושאר תנאי יסוד לקיום כנהוג במערב, ומי שמוסיפים להיפגע יותר מכל הם אנשים עובדים, כשהמינוף הפרוע של הטייקונים אינו תורם לכלכלה והפערים מתרחבים. "הדבקות של נתניהו במתווה זה מרסקת את החברה הישראלית ושוב מתברר – רק ממשלה סוציאל-דמוקרטית תתקן את הנזקים הקשים", ציינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully