וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה חוזרת? אוהלים הוקמו בכיכר רבין בתל אביב

מחירי הדלק מאמירים והפעילים חזרו להשמיע את קולם. בשבת תתקיים בתל אביב צעדת מחאה על יוקר המחייה והערב הוקמו מספר אוהלים מול העירייה - אך הם פורקו לאחר זמן קצר

עשרות פעילים חברתיים הגיעו אמש (שישי) לכיכר רבין בתל אביב בניסיון להקים אוהלים במקום. זאת, תוך שילוב של התארגנות של מספר חודשים בפייסבוק הקוראת לחדש את המחאה החברתית באביב, עם תום החורף ולרגל חג החירות, כמו גם על רקע המחאה ההולכת וגוברת על עליית מחירי המחיה בהם מים, חשמל, דלק ועוד.

הפעילים ניסו במהלך מספר שעות והצליחו להקים מספר אוהלים אך כמה מהם כבר פורקו בידי המשטרה. בשלב מסויים שריפה פרצה במקום, ככל הנראה במחסני העירייה, והפעילים דיווחו גם על עימותים עם שוטרים ועל מעצריהן של שתי מפגינות. תמיר חג'ג', פעיל חברתי אמר לוואלה חדשות: "אנחנו מתקשרים לעשרות פעילים אחרים שאמורים להגיע ורוצים להביא עוד חמישים אוהלים. אני קורא לכל האזרחים להתעורר, להפסיק להיות עבדים ולצאת להילחם על הזכויות שלכם!"

היום בערב - צעדת מחאה

בעמוד הפייסבוק של הפעילים "צדק חברתי – חדר המצב", צוטט אחד הפעילים כשאמר כי "קיימת תחושה מיוחדת באוויר. הגיע הזמן לחזור על קריאה נושנה: צאו מהפייסבוק – המדינה קורסת. העם דורש צדק חברתי". בנוסף, נראה כי רוח המחאה חוזרת לנשב, והערב (שבת) אף תתקיים צעדה תחת השם "עבדים היינו" בתל אביב, אשר תמחה על העלאת מחיר המים, דלק, דיור, חשמל, מזון, מסים ועוד.

בתוך כך, הגיבו חברי כנסת השבוע על עליית מחירי הדלק הצפויה. שאול מופז אמר כי "ראש הממשלה חצה קו אדום נוסף, רגע לפני חג החירות ממשלת ישראל הכבידה מעמסה נוספת ומיותרת על עם ישראל". שר הפנים, אלי ישי, הגדיר זאת כ"גזירה שהציבור לא יוכל לעמוד בה".

את תגובת עיריית תל אביב לא ניתן היה להשיג נכון לשעה זו.

לקריאה נוספת:
נתניהו לא מתערב: מחיר הדלק יעלה ב-20 אגורות
ח"כים על מחיר הדלק: "מתכון בטוח לחיסול מעמד הביניים"
למרות המכרז החדש: מורי היל"ה ישביתו הלימודים

לפניה לכתבות:
ענת שלו: anat.shalev2184@walla.com
מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully