וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט חאדר עדנאן: מאות אסירים פתחו בשביתת רעב

ניר יהב

22.3.2012 / 11:30

מטרת המחאה להביע הזדהות עם העצורה הפלסטינית, הנא שלבי, השובתת רעב מזה 36 ימים, וכן הבעת תרעומת על מניעת הביקורים

מחאתו של העציר המנהלי חאדר עדנאן ששבת רעב במשך למעלה מ-60 ימים נותנת את אותותיה: מאות אסירים פלסטינים מכלא נפחא הודיעו היום (חמישי) כי הם פותחים בשביתת רעב במחאה על "מדיניות הדיכוי הישראלית" נגדם. בהודעה שפרסמו האסירים נמסר כי הם פותחים בשביתת הרעב במחאה על כך ששירות בתי הסוהר אינו מאפשר להם לקבל במשך שנים ארוכות ביקורים של בני משפחותיהם ומעביר רבים מהם לצינוק בבתי הכלא. בנוסף, הבהירו כי ישבתו רעב "כדי להזדהות עם העצורה הפלסטינית הנא שלבי", השובתת רעב זה 36 ימים.

קדורה פארס, יו"ר מועדון האסיר הפלסטיני, אמר לוואלה! חדשות כי 30 אסירים פלסטינים שובתים היום רעב לאות הזדהות עם הנא שלבי, חלקם עצורים במעצר מנהלי. "רובם שובת רעב כשבועיים, אולם יש אסיר פלסטיני אחד ששובת רעב כבר 24 ימים", אמר פארס. "מדובר בכיפאח חטאב, קצין לשעבר במנגנוני הביטחון הפלסטינים, ששפוט למאסר עולם. הוא מבקש להכיר בו כשבוי מלחמה ולכן הוא שובת רעב. עציר מפורסם אחר השובת רעב כבר שבוע וחצי הוא חבר הפרלמנט הפלסטיני אחמד חג'אלי".

"נתניהו מונע מאיתנו לקבל ביקורים"

לדבריו, מאות האסירים הפלסטינים בכלא נפחא החליטו לשבות רעב לא רק כאות הזדהות עם שלבי אלא כדי למחות נגד ממשלת ישראל. "הרי ראש הממשלה נתניהו אמר שכל עוד גלעד שליט לא מקבל ביקורים, גם האסירים הפלסטינים לא יקבלו. וכך הוא ממשיך לעשות עד היום, ולכן הם מוחים", אמר. הוא הוסיף וציין כי בבתי הכלא בישראל נמצאים 330 עצירים מנהליים, 24 מתוכם הם חברי פרלמנט פלסטינים.

בהתייחסו למצבה של הנא שלבי אמר פארס כי מצבה "קשה מאד". לדבריו, בית המשפט הצבאי ביקש מישראל והפלסטינים לגבש עסקה יצירתית לגביה אולם טרם נמצא פתרון. "ישראל הציעה לגרש אותה אך אנחנו סירבנו. אני הצעתי לשחרר אותה לרמאללה, להביא את בני משפחתה לשם, ולהעסיק אותה במשרדי. כך היא תהיה תחת השגחה של מועדון האסיר. דיברתי גם עם יו"ר הרשות אבו מאזן וראש הממשלה סלאם פיאד והם תומכים בכך. ישראל, לצערי, סרבה", הסביר פארס.

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה כי "שירות בתי הסוהר מורגל להתמודדות עם צעדי מחאה מסוגים שונים וערוך לכך בצורה מקצועית. השובתים נמצאים במעקב רפואי ומטופלים כנדרש".

עוד בנושא
העציר חאדר עדנאן הפסיק לשבות רעב אחרי 66 ימים
החמרה במצב הפלסטינית ששובתת רעב: "בסכנת חיים"
עצירה שובתת רעב נשלחה לצינוק, באגף עם אסירות יהודיות

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully