וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מחו נגד גירוש פליטים לסודן: "הגנו עלינו"

ענת שלו

18.3.2012 / 0:39

כ-300 מפגינים מחו ברחבת הסינימטק בתל אביב נגד החלטת הממשלה לגרש 700 פליטים חזרה לדרום סודן. "אם נחזור - נמות", קראו פעילים. מעבר לכביש: הפגנה נגד הפליטים

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד)

"אימהות ואבות ישראלים, הייתם שולחים את הילד שלכם למקום מוכה אלימות?", שאלה בכאב נטלינה קירבה, פליטה מדרום סודן השוהה בארץ עם שלושת ילדיה. הדברים נאמרו אמש (שבת) בהפגנה ברחבת הסינימטק בתל אביב נגד החלטת הממשלה לגרש לדרום סודן כ-700 פליטים הנמצאים בישראל, אליה הגיעו כ-300 פעילים, פליטים ואנשים שהגיעו להביע את תמיכתם. "אם נלך לשם – נמות", הוסיפה קירבה.

מאות מפגינים בתל אביב נגד גירושם המיועד של פליטי דרום סודן. דרור עינב
"אתם הייתם שולחים את הילד שלכם למקום מוכה אלימות?" ההפגנה, הערב/דרור עינב

מייקל, פליט בן 30 מדרום סודן, הודה כי חש תחושות מעורבות הערב בעצרת. "זה מחמם את הלב לראות שאנשים הגיעו לתמוך בנו, אבל זה מעט מדי. לכם, היהודים, הייתה את השואה. אתם יודעים איך זה מרגיש כשאין לכם מקום בטוח להיות בו. לכן חשבתי שפה יבינו מאיפה אני בא". מייקל הוסיף כי הממשלה, אלי ישי, וכל מי שלא בא להפגנה - "צריך לעשות עם עצמו חשבון נפש".

"קחו אותם לצפון תל אביב"

בין המשתתפים בהפגנה היה גם אייל מגד, סופר החתום על מכתב אנשי הרוח נגד הגירוש של הפליטים. הוא אמר בעצרת כי "כשאלי ישי מדבר עליהם כאילו הם מפיצים מחלות זה נגוע קשות במחלת הגזענות".

מארגני המחאה שנאמו אף הם בעצרת אמרו כי בסודן החיים קשים וכמעט בלתי אפשריים. "הצפון תוקף את הדרום ויש מלחמת שבטים ומחסור באוכל. אין מים נקיים או תרופות ואלפים נהרגים. באנו לדרוש מממשלת ישראל לחזור בה מהחלטתה. 700 אנשים מבקשים שתגנו עליהם".

אל מול מאות המפגינים התייצבו כ-20 תושבי שכונות דרום תל אביב בהפגנת נגד. "קחו אותם לצפון תל אביב", קראו להם. "די להתחסדות. זאת מדינת ישראל ולא מדינות דרום סודן", הוסיפו.

הדברים גררו ויכוח בין מספר פליטים ופעילים לבין המפגינים, כאשר יוסי כהן, אחד ממפגיני הנגד, אמר כי "מי שסובל כאן כרגע בישראל זה אלפי יהודים בשכונות בדרום העיר ובמקומות כמו אשקלון ואשדוד לשם הגיעו הרבה פליטים". לדבריו, "לא ניתן לשנות את האופי של המדינה הזאת, זאת מדינה יהודית ובאנו להזכיר את זה למפגינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully