וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט נמשך: הלימודים בדרום יתקיימו מחר כסדרם

רמי שני

17.3.2012 / 20:20

לאור הרגיעה, החליטו הרשויות בערי הדרום כי הלימודים יתקיימו מחר כסדרם. זאת בתום שביתה בת יומיים, שנבעה מהימשכות שיגורי הרקטות מהרצועה, גם לאחר כניסת הרגיעה לתוקף

לאחר יותר מיממה של שקט מתוח בדרום הארץ, הרשויות המקומיות באזור הודיעו הערב (שבת) כי הלימודים ביישובי הדרום יתקיימו מחר כסדרם, זאת לאחר יומיים של השבתה נוספת בשל ירי הרקטות. כאשר הפסקת האש לא הוכיחה את עצמה בערב יום רביעי האחרון, החליטו ראשי הערים בבאר שבע, אשקלון, אשדוד, קריית גת, קריית מלאכי גן יבנה ועוד להשבית את הלימודים, זאת בניגוד להחלטת פיקוד העורף.

יחד עם זאת, הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים באשקלון יושבתו מחר, ללא קשר למתיחות באזור. ארגון המורים העל יסודיים הודיע כי ישבית את הלימודים בשל סכסוך שכר, היות ומורי בית ספר מקיף א' בעיר לא קיבלו תוספת שכר כחלק מרפורמת "עוז לתמורה" אשר הובטחה להם מתחילת השנה. "לפני למעלה משבוע הבטיח ראש העיר שהתשלום יועבר מידית, אך זה לא נעשה", נמסר מארגון המורים העל-יסודיים. השבוע הכריז הארגון על סכסוך עבודה בגין אי יישום רפורמת "עוז לתמורה" ועיכוב בתשלום המשכורות למורי העל יסודי.

בית ספר שנפגע ברקטה בבאר שבע, מרץ 2012. דרור עינב
בית ספר בבאר שבע שנפגע מפגיעת רקטה בשבוע שעבר/דרור עינב

המשך הירי לעבר הדרום הוביל רבים מראשי הרשויות באזור להחליט שלשום, בניגוד להמלצות פיקוד העורף, שלא לקיים את הלימודים כסדרם. בבאר שבע לא התקיימו אתמול הלימודים בכל מוסדות החינוך מלבד אוניברסיטת בן גוריון. גם ראשי הערים אשדוד, אשקלון, קריית גת וקריית מלאכי החליטו שלא לפתוח אתמול את מוסדות החינוך בערים. בגן יבנה לא למדו, למעט כיתות י"ב שלמדו במרחבים מוגנים, תלמידי החינוך המיוחד למדו מחוץ ליישוב, מעבר לטווח 40 הקילומטרים, וגני המתנ"ס פעלו. במועצה האזורית חוף אשקלון התקיימו הלימודים כסדרם.

הג'יהאד: לא ירינו כדי להרוג

בצה"ל העריכו כי שיגורי הרקטות מאז יום שלישי - אז הוכרזה הפסקת האש בין ישראל לפלסטינים - בוצעו על ידי "חוליות סוררות" בתוך הג'יהאד האיסלמי. זאת, בניגוד להחלטת בכירי הארגון בלחץ מצרים, להפסיק את הירי לעבר ישראל. בתוך כך, אתמול בערב נורתה רקטת קסאם יחידה והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול ולא גרמה לנפגעים או לנזק.

בתוך כך, על רקע הפסקת האש המתוחה, בכיר בג'יהאד האיסלמי, הארגון המרכזי שביצע את ירי הרקטות לעבר שטח ישראל בשבוע האחרון, אמר אתמול לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מטרת הירי היא ליצור "מאזן אימה". הבכיר הדגיש ובירך על העובדה כי בגלל הירי "מיליון ישראלים מסתתרים במקלטים", ולצד זאת הזהיר כי ארגונו מחזיק בטילים ארוכי טווח שיכולים להכות בתל אביב, בהם הם יכולים לעשות שימוש בקונפליקט הבא מול ישראל.

"מה שאנחנו רוצים להשיג בירי הרקטות זה לא להרוג ישראלים, אלא לשמור על מאזן האימה", אמר בראיון שהתקיים במקום מסתור, "העובדה שמיליון ישראלים 'תקועים' במקלטים וסובלים כמו שהפלסטינים סובלים, זה יותר חשוב לנו מאשר מתים".

עוד באותו נושא:
ביום חמישי: אין לימודים בבאר שבע: "לא נסכים לשגרת טילים"
ביום שישי: ירי הרקטות נמשך בלילה; 200 אלף תלמידים בבתים
הג'יהאד: ירי הרקטות - כדי לשמור על "מאזן האימה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully